Author Topic: Raiskaus  (Read 6778 times)

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Raiskaus
« on: February 18, 2007, 13:24:42 pm »
Tuorein naisten kokemaa väkivaltaa selvittänyt tutkimus paljastaa, että vuoden aikana noin 15 000 naista pakotetaan seksuaaliseen kanssakäymiseen. Yleensä on arvioitu, että Suomessa tapahtuu vuosittain 6 000-10 000 raiskausta.

Kyselytutkimuksessa ei käytetty sanaa raiskaus. 18-74-vuotiailta naisilta kysyttiin, onko heidät pakotettu tai yritetty pakottaa seksuaaliseen kanssakäymiseen. Tutkimus lähetettiin 7 000 naiselle, ja vastauksia tuli lähes 4 500. Tutkimus valmistui joulukuussa.

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-02-18,104:2:439644,1:0:0:0:0:0:

IlkkaV

• Guest
Re: Raiskaus
« Reply #1 on: February 18, 2007, 13:35:26 pm »
noita 74-vuotiaita varmasti kaikki raiskaajat vaanii joka paikassa.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #2 on: February 18, 2007, 13:42:06 pm »
Huonosti tehty, ympäripyöreä tutkimus. Taas osoittaa kuinka ammattitaidottomia tutkijoita Suomesta löytyy. Musta jos puhutaan raiskauksesta niin ei yrittää pakottaa ole raiskaus. Kun mies tai nainen sanoo kumppanilleen, että jos tällä viikolla ei heru seksiä niin hän jättää kumppanin. Se on selkeästi yrittämistä pakottaa seksiin.

Jarde

• ELITE MEMBER
« Reply #3 on: February 18, 2007, 17:57:11 pm »
Vähän turhan ympäripyöreä kysely kyllä ollu, raiskaus on vakava rikos eikä sitä kannata vähätellä, vaihtoehdot olisi voinnu hieman erilaiset tai sitte voinnu hieman tarkentaa kyselyn tuloksia et kuin moni oli raiskattu ja kuinka montaa yritetty ja lisäksi onko kyselyyn erikseen lisätty vaihtoehto parisuhteessa tapahtuvat raiskaukset ja yritykset.

Jarde

• ELITE MEMBER
« Reply #4 on: October 01, 2007, 19:34:32 pm »
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=115335 Tällänen tapaus tällä kertaa.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #5 on: January 13, 2008, 18:27:36 pm »
Tytöt pysäyttivät ja jäljittivät raiskaajan

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801137085781_uu.shtml

Tipsukka

• Full Member
« Reply #6 on: January 13, 2008, 18:49:16 pm »
Mut on kertaalleen raiskattu parisuhteessa(väkivalloin) ja kerran ex-kaveri(käytti mua hyväkseen ku olin tiedottomassa tilassa).
Eli kyllä niitä tapahtuu. Kummassakaan tapauksessa en ilmoittanut asiasta poliisille, koska epäilin etten olisi uskottava ja että minua osoitettaisiin asian suhteen sormella ja syyllistettäisiin. "Mitäs menit sinne miespuolisen kaverisi asunnolle" jne.
Nykyisen onneksi on helpottunut ilmoituksen teko ja raiskaukset tulevat enemmän julki.
Mielestäni kastraatio tahi raiskaaja tatuointi otsaan olisivat loistavia vaihtoehtoja rangaistukseksi tahi raiskaajan voisi laittaa vankilan yleisosastolle ilman mahdollisuutta päästä eristykseen..
Vankilassahan raiskaaja on alinta kastia . Etenkin jos on koskenut lapseen sillä tavalla.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #7 on: January 13, 2008, 20:40:17 pm »
Mikä sun näkemys on siihen, että uskon raiskausten vähenevän seksin myynnin sallimisen myötä.

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php?threadid=5403

Tuolla esitettiin näkemys "Raiskaus ei ole seksiä se on Vallan ja Väkivallan käyttöä."

Oliko kyseessä mielestäsi kummassakin tapauksessa vain vallan ja väkivallan käyttö, vai ehkä kuitenkin myös halu harrastaa kanssasi seksiä? Sorry jos olen liian utelias. Testaan vain teoriaani.

Tipsukka

• Full Member
« Reply #8 on: January 13, 2008, 21:36:29 pm »
Siis kysytkö sä multa? Mun tapauksessa ainakin ekaan liittyi vahvasti valta ja väkivalta. Mies tuli vieraista hieman kettuuntuneena (lienee ollut huono pano. Anteeksi tämä ilmaus) ja totta kai asiasta hänelle kettuilin, koska en hyväksy pettämistä. Ja sen seurauksena raiskasi minut.
Toiseen tapaukseen lienee liittynyt suuremman luokan himo saada naista(oma tyttöystävä Ruotsissa) ja kun minä satuin olemaan lähettyvillä, niin jouduin uhriksi. Eli raiskaaja oli mun kaverin poikaystävä. Ja meillä ei ole ollut koskaan minkäänlaista peliä keskenämme.
Sitä en tiedä, että halusiko tuo minua, koska ei ollut koskaan ehdottanut minulle mitään.
Ja en sitä kyllä jäänyt kyselemäänkään. Ja ei kyllä kiinnosta tietääkkään.

Tipsukka

• Full Member
« Reply #9 on: January 13, 2008, 21:40:36 pm »
Ja mun mielestä raiskausten määrä ei vähene vaikka seksiä saisi vapaasti ostaa. Mielestäni raiskaamiseen liittyy enemmänkin halu hallita naista. Alistaa.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #10 on: January 13, 2008, 21:44:52 pm »
Kiitoksia vastauksesta. Eli teoriani ei saanut tukea.  :shrug

Tipsukka

• Full Member
« Reply #11 on: January 13, 2008, 21:46:48 pm »
Kiitoksia vastauksesta. Eli teoriani ei saanut tukea.  :shrug

Mikä sun teoria oli?

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #12 on: January 13, 2008, 21:49:08 pm »
Uskon raiskausten vähenevän myynnin sallimisen myötä.

Perustan mielikuvani sille, että aina ravintoloiden sulkemisaikaan Mikadon taxintolpan edessä oli kauhea kaupankäynti käynnissä. Kun miehet eivät onnistuneet saamaan seksiseuraa ravintolasta, päättivät hankkia sitä ostamalla. Mikäli ostomahdollisuus olisi poissuljettu, osa olisi ehkä turhautunut ja ottanut jonkun naisen väkisin. Uskon että osassa raiskauksista on kyse alistamisesta, mutta osan alistamistarpeista voi varmaankin poistaa juuri seksitarjonnalla. Miksi turhautua seksinpuutteeseen kun sitä saa kuitenkin rahalla. Vähän sama kuin ruuanpuutteet kanssa. Jos kaupasta saa ruokaa, sitä ei tarvitse varastaa.

Tipsukka

• Full Member
« Reply #13 on: January 13, 2008, 21:56:39 pm »
En mä kyllä totakaan vaihtoehtoa poissulkis eteenkään jos mies on saanut härpykettä koko illan, tarjonnut paukkuja ym. ja odottaa pääsevänsä jatkoille. Ja sitten nainen sanoo EI KÄY.
Taikka on menty jatkoillekin ja tunnelma on tiivistynyt ja sitten nainen lyö jalat ristiin ja sanoo EI KÄY.
Ja alkoholi saattaa sumentaa ajattelukykyä sen verran, että tapahtuu väkiisinmakuu.
Olishan se simppelimpää ottaa taksi ja ajaa jonnekin varmaan paikkaan. Meillähän oli tossa 30 km päässä kuuluisa ryppylampi eli Syvälampi.
Siellä sai 100 €urolla puoli tuntia  :D

neisu

• New Face
  • *
« Reply #14 on: January 13, 2008, 21:59:56 pm »
Ja mun mielestä raiskausten määrä ei vähene vaikka seksiä saisi vapaasti ostaa. Mielestäni raiskaamiseen liittyy enemmänkin halu hallita naista. Alistaa.

Mä olen samaa mieltä. Mä olen itse joutunut kokemaan lapsuudessani/nuoruudessani erään ihmisen taholta useampia raiskauksia ja alistamisesta siinä todellakin on ollut kyse, ei seksistä. Itsehän tein rikosilmoituksen, tyyppi istui linnassa nelisen vuotta ja itse rikastuin. Silti niitä traumoja jäi hyvin paljon. Rikoilmoituksen tekoa en kuitenkaan missään nimessä kadu.

Valitettavasti Team ei siis saa minultakaan tukea teorialleen :). Toki uskon poikkeuksia olevan ja siten näiden poikkeuksien harvenevan seksin oston ja myynnin sallimisen myötä. Ja jos yksikin näistä tapauksista saadaan eliminoitua, onko se sitten huonompi juttu kuin seksin salliminen? :)