Voihan jeena, miten upeeta tulla parin päivän tauon jälkeen tänne ja nähdä näin monta fantastista kommenttia, kiitokset teille siittä
![[Big Grin]](biggrin.gif)
. Yllätyin kyllä niin positiivisesti silloin kun tämän forumin löysin ja minusta on hauska kirjoittaa. Ainoastaan on kyll tuo pahe että kirjoitukseni venyvät kilometrien mittaisiksi heh. Tosiaankin rakastin lukea mitä olitte kirjoittaneet ja saitte minun tuntemaan oloni kotoisaksi. On kuin oisin saapunut kotiin piiitkän matkan ja taipaleen jälkeen.
Kun silloin palasin kotisuomeen ja Poriin ulkomailta niin monasti kun joku kuuli nimeni, alkoi muistelot että "Eksää ollu niis kisois?" tms. yleensäkkin karaoken yhteydessä. Varsin kun joskus "kruunattiin" Satakunnan Kansassa Nakkilan Karaokekunigattarreksi, <<--onks tuo oikein? heh, kauhee sana, Oli peräti etukannessa kuva ja keskiaukeamassakin kun laulaa lurautin.
Meissä on se geeneissä ilmeisesti, "Laulava missi" taas yx lisää *Hymy* Mutta, mutta en ole siittä karrieerii kehittänyt kuhan vain Porilaisten iloksi, tai suruksi. Siinä lehdessä sitt tuli sellainen "Julkkis Come-Back" juttu ja muistuteltiin Porilaisia siitä missivuosikerrasta
![[Smile]](smile.gif)
, ihan mukava story oli.
Tuossa kirjoittelette siittä maankuulusta uimapukukierroksesta, ne hassut saappaat oli niin kutsutut "Moonbootsit" jotka oltiin hieman ennen sitä aikaa keksitty, onhan niitä vieläkin, väriskaala on vain muuttunut muodin mukaan. Mutta se uikkari siin, "Huuui" karmii vieläkin, se oli karsee, inhosin sitä ja myöskin iltapukuani mikä silloin valittiin. Se oli hiukkasen "Miljoneeri-Jussi tyyliin että parhaat vietiin ekan alta pois ja rauhallisemmat missit sai jäännökset.
Entäs meikkini, muistan että meikkaaja oli aikas iäkäs ja hänen käsittelyn jälkeen menin vessaan ja yritin tuoda esille omaa jälkeä mikä silloisilla meikeillä ei ollut kovinkaan helppoa. Kampaukseni, no juu, en viitsi nyt ees sanoa "nauraa". Juuh kyllä siinä totisesti oli käsittelyssä
. Pakkanen oli muuten silloin Tahkovuorella -28oC ja me uikkareissa hytistiin iho kananlihal ja mielessä koko ajan että loppuis nyt tämäkin jotta pääsisimme sinne rinteellä olevaan saunaan. Eivät sentään saaneet ketään houkuteltua avanto-uintiin. Jos tänään ehdotettais niin menisin heti. Sitä se teettää kun eläät melkein niinkuin saunassa suurimman osan vuodesta 12 vuoden ajan. Siittä tulikin mieleeni kun eka kerran olin härkätaistelua katsomassa Portugalissa, kukaan ei ollut huomannut ottaa istuinsuojaa mukaansa mein porukassa ja mulla paloi melkein peffa, oli +40oC kuumaa, ja se oli ennätyskuuma kesä moneen vuoteen siellä, ylsi jopa +46teen. Taisi olla se eka kesä siellä -79.
Sinä Ransu kirjoitit Mariannesta, mutta en muista että hän olisi ollut läsnä?
Armi oli ja muut missi-emot.
Sinä Milka kysyit jos minulla olisi nauhaa silloisista kisoista. Kuules vuosi oli -78 ja silloin ei edes tiedetty kyseisten nauhojen olemassaolosta. Silloin filmattiin jos yksityisesti, Super8 filmillä. Kysyin itse Makuselta jos olis jossain tai kellään minkäänlaista filmiä niistä tallella, mutta ei hänkään tiennyt mitään sellaista. Minä muistan kyllä yhden niin sanotusti "missi tohtorin" filmanneen mutta en muista ketä se oli ja mistäpäin sitä kysyä. Olisi kyllä ollut ihanaa saada sen taltioinnin muistoksi.
Heheee Moi Kaitsuh, huomaan että olet linjoilla =)). Olit oikeessa, kyllä se flunssa iski taas sillee että rintaan ottaa. Sorry ku en vastannu meiliin silloin kun piti mutta käperryin ihan sohvan nurkkaan kattelee telkkaa, nautiskelleen ihanan suklaapuodin antimista silmilläni ja lihoin ainaski 5 kiloo niit herkkui katsellessani heh. Ei vainskaa, olen kyllä siittä poikkeus ku en syö makeita olleskaa, paitsi paljon sukuria kahviini
. Tummaa suklaata kyllä nautin ehkä joskus kerran kolmessa kuukaudessa. Ei ole olleskaan siittä kyse että pelkään lihoavani, mutta en siis välitä.
Mitäs vielä, ai juu heh, naureskelin tätä sun muisteloas miten muistit Tiin sanat, Tiihän oli vielä silloin ihan neidin vartaloinen ja poskinen joka puhkesi kukkaan kisojen jälkeen vasta, sitä mieltä olen, kuten myöskin Seija itse, näin

kun äiti lähetti kirjeessä minulle Pariisiin Seijasta ja näin eri upeita

hänestä. Klassinen kaunotar, mutta ei sitä kaikki ymmärtäneet. Seija oli mun bestis noissa kisoissa ja oltiin kämppiksii niin Hesas kuten Tahkovuorellakin ja minulla on erittäin lämpimiä muistoja hänestä henkilönä. Oli ehdottomasti herttaisin ja hiljaisin kaikista tytöistä. Ei yhtään ylimielinen mitä valitettavasti ei voinut sanoa kaikista. Minun ystäväsuosikit oli hän ja Anne-Maarit Kiljunen ja Marja Ketola ja Riitta Ylikarro, olivathan ne kaks viimeistä tuos Satakuntalaisii
![[Smile]](smile.gif)
.
Mä laitan tään jutun nyt tuonne saatte lukea ja kirjoitan sitten myöhemmin lisää.
Kiitokset kaikista Tervetuliais toivotuksista ja tiedän nyt vieläkin paremmin että tulen viihtymään
Halein*Uni