Author Topic: Solarium  (Read 3099 times)

Pamela

• New Face
  • *
Solarium
« on: March 03, 2003, 12:33:00 pm »
Solariumiinhan on laitettu ikärajaksi 18-vuotta.
kysytäänkö sitten joka paikassa henkkareita, jos haluaa ruskettua? pääseekö siis 17-vuotias tyttö missään solariumiin?  [Smile]

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #1 on: March 04, 2003, 18:53:00 pm »
Ei se niin tarkkaa ole, etteikö 17-vuotias pääsisi Solariumiin. Ei henkkareita kysellä ainakaan kovinkaan monissa paikoissa ellei ole joku ihan pikkulikka kyseessä   [Smile]

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: June 29, 2004, 18:50:00 pm »
Neuvokaas nyt tätiä kun harkitsee menevänsä solariumiin ihan ekaa kertaa   [Cool]  

Elikäs, kuinka usein siellä voi käydä, onko maksimia ja minimiä että ruskettuu?
Tarvitseeko jotain rasvaa tms..?
Bikineissä kenties paras mennä vai?

Kertokaa kokemuksia, kannattaako?

Riikka81

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: June 29, 2004, 20:20:00 pm »
Oon käynyt kevään aikana solariumissa noin 1-2 kertaa kuukaudessa. Toki sitä vois käydä useamminkin jos haluaa, mutta itse en ole nähnyt sitä tarpeelliseksi. En ole mikään "papu" mutten mikään ihan kovin vaaleakaan, itselleni tuo määrä on riittänyt aivan mainiosti.

Se kuinka kauan solariumissa kannattaisi olla ekalla kerralla, riippuu ihosta eli miten vaalea iho on (palaako helposti). Jos iho palaa helposti niin ehkä kannattaisi olla noin 10 minuuttia. Seuraavalla kerralla voi sitten olla vähän kauemmin jos siltä tuntuu. Eri paikoissa solariumissa kerta voi olla joko esim. 10 tai 20 min.

Solariumeja on myös eri tasoisia ja tehoisia (riippuu mm. siitä milloin solariumin lamput ovat vaihdettu viimeksi). Ehkä kannattaa kysellä näitä asioita paikan henkilökunnalta kun menee solariumiin, he osaavat varmasti neuvoa ko. paikan solariumin käytössä parhaiten.

Itse en ole käyttänyt rasvaa solariumissa, koska en pala helposti, mutta eipä kai se pahitteeksi ole ainakaan ekalla kerralla. Solariumiin voi mennä bikinit päällä tai sitten ihan vaan aatamin asussa..jokainen menee sinne omalla tavallaan   [Wink]

87

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: June 29, 2004, 23:17:00 pm »
Käsittääkseni solariumissa nimenomaan ei saa käyttää aurinkovoiteita. Muistaakseni olen lukenut tällaista solkkujen seinillä olevista ohjeistuksista. Toisaalta solariumissa määrä säädellään minuuteilla, aurinkovoiteen tehtävähän on pidentää auringossa turvallisen oleskeluajan määrää. Kannattaa siis aloittaa lyhyemmällä ajalla, tarkemman ohjeistuksen saa aina kyseisen solkun henkilökunnalta joka tuntee paikan solkkujen tehot.

Sagio

• THE MASTER OF BEAUTY
(No subject)
« Reply #5 on: June 30, 2004, 14:13:00 pm »
Solariumiin?? 2000-luvulla? Unohtakaat, rakkaat ihmiset! Onko todella vielä ihmisiä, jotka eivät tiedä solariumin vaarallisuutta? http://www.terkkari.net/uutiset/view_article_cust.xsp?SID=B83BC4158B7A74BED4FA&articleOID=1066480394_109_102
Suosittelen lyhytkestoista oleilua iltapäivän auringossa ja tarvittaessa itseruskettavia! Ihonne kiittää teitä (ja te minua  [Wink]  ) jo muutaman vuoden päästä!!

angel

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #6 on: June 30, 2004, 18:39:00 pm »
Eikö sitä voi nauttia elämästään ja ruskeasta ihostaan niin kauan kun ollaan täällä maanpäällä. Tuskin muutama ryppy haittaa. Ja ihosyöpään on turha vedota, jokainen meistä voi jäädä auton alle tänään. Kyllä se kuolema korjaa joskus pois. Nautitaan siihen asti ja näytetään hyvältä  [Cool]  
Joten solariumiin vaan  [Big Grin]

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #7 on: July 09, 2004, 13:57:00 pm »
Kävin sitten siellä solariumissa, ja ihan tuntui hyvälle, hienoinen rusketuskin alkaa jo näkyä   [Big Grin]  

Itse kyllästyin juuri noihin itseruskettaviin, ne tahrivat vaatteet ja kuluessaan "sierettyvät" omituisesti että iho näyttää kirjavalle.
Kokeilin useampia merkkejä ja kaikki aivan samanlaisia..

Anna Hill

• Full Member
(No subject)
« Reply #8 on: July 23, 2004, 20:37:00 pm »
En tiedä että onko mulla yliherkkä hajuaisti, mutta haistan vähän matkan päähän että kuka käy solariumissa! Ällöttää kun tulee vastaan sellainen härskiintyneen, kärähtäneen tai ummehtuneen nahan haju.  [18_crazy]  

En käy enää, sillä en voi sietää solariumin jättämää hajua ja suihkuun on pakko päästä välittömästi ja iho pestävä moneen kertaan että saa sen hajun pois, mikä ei ole tietenkään hyväksi juuri herkistyneelle ja ruskettuneelle iholle.

Sitäpaitsi solariumista hankittu rusketus haalistuu huomattavasti nopeammin kuin luonnollinen rusketus.  [teddy]  

Silti käytän mieluummin itseruskettavia kuin löhöän auringossa hankkimassa ryppyjä ja pigmenttiläiskiä.  [bigglasses]

Anna Hill

• Full Member
(No subject)
« Reply #9 on: July 23, 2004, 20:38:00 pm »
(onnistuin lähettämään tuplaviestin...   [Cool]  )

2654

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: November 18, 2004, 21:11:00 pm »
olen itse aivan tosi vaalea, niin vaalea ettei edes tahdo löytyä meikkivoidetta. Valkoinen lakana on lähinnä omaa ihonväriäni ja se ei ole kyllä kaunis. Itseruskettavat tahrivat ja värjäävät vähintäänkin alkkarit  [Smile]  Kyllä se niin vain on että solarium on todella riskialtista puuhaa. Etenkin jos vielä omaa näin vaalean ihon luomineen, nautin elämästä tällaisena, turhamaisuudellakin tulee olla rajansa..eikö  [Smile]  Lumikin ihokin oli lumivalkea...  [Smile]

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #11 on: November 18, 2004, 22:30:00 pm »
Anna Hill: Joo kyllä sen haistaa varmasti jokainen, ainakin minä myös!  [eek]  

Ja solkussahan ei saa käyttää minkäänlaisia voiteita, eli puhdas iho. Näin lukee säännöissä.

Itse kävin syksyllä muutaman kerran, mutta turvaudun jatkossa vain voiteisiin, koska suvussa on kuulema ihosyöpää. Voihan sitä auton allekin jäädä niinkuin joku tossa sano, mut ei sitä kannata pallon perässä tielle mennä hyppimään..

*Cindy*

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: January 18, 2005, 14:49:00 pm »
Minun on ainakin kerran kuussa käytävä kattelemassa tätä tekoaurinkoa jotta pysyn hengissä talven yli...tuo masentavasta harmaudesta 20min aurinkoon pääsy tekee ainakin munulle uskomattoman hyvää.
  [bigglasses]

69

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: January 18, 2005, 15:23:00 pm »
Cindyllä on hyvä rusketus kuvissakin.

2030

• Guest
solariumista...
« Reply #14 on: October 19, 2003, 19:21:00 pm »
Pitääkö iho kuoria ennen solariumia? Auttaako solarium ihon ongelmaalueita eli jos on finnejä tms.? Kauanko "sisällä" pitää olla ensimmäistä kertaa? Voiko olla vaarallista?  [Roll Eyes]
öö....liikaa kysymyksiä...  [Embarrassed]