JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
February 04, 2012, 21:47:34 pm

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
141817 Posts in 6990 Topics by 26756 Members
Latest Member: mfzuikq
* Home Help Search Login Register
+  JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
|-+  VAPAA KESKUSTELU
| |-+  SEKSI & SEKSIKKYYS & ALASTOMUUS & IHMISSUHTEET
| | |-+  Seksin myyminen, seksin ostaminen, huoraaminen
« previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 26 Send this topic Print
Author Topic: Seksin myyminen, seksin ostaminen, huoraaminen  (Read 17681 times)
Julkkikset Team
Administrator

Readers are plentiful; thinkers are rare.

« on: June 12, 2006, 03:00:49 am »

Mitä mieltä olette kaupallisista seksipalveluista? Oletteko niiden puolesta vai vastaan?

Ulkomaillahan huorissakäynti on hyvin yleistä ja sitä ei edes pidetä häpeällisenä. Suomessa seksin ostamista pitävät useat hävettävänä ja halveksittavana tekona. Jos homma olisi avoimempaa ja seksimarkkinat olisivat vapaat, näkisittekö siinä hyviä vai huonoja puolia?

Usein perustellaan että naisella on oikeus omaan kehoonsa. Miksi sitten oikeutta myydä kehoaan koitetaan Suomessa jatkuvasti hankaloittaa lainsäätäjien toimesta?

“On helppoa olla silmiinpistävän ’myötätuntoinen’, jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset.” Murray Rothbard
betty blue
Junior Member
**

« Reply #1 on: June 27, 2006, 17:03:42 pm »

Mä en osaa nähdä seksinmyymisen hyviä puolia.Vaikka ulkomailla asiaan suhtaudutaankin erilailla ei se tarkoita sitä että asiassa olisi hyväksyttävää taikka hienoa.  Seksinostaja käyttää hyväksi seksinmyyjän heikompaa asemaa,huoralle itsensä myyminen on ehkä ainut tapa ansaita rahaa.  Lisäksi tohon seksibisnekseen liittyy niin paljon kaikkea ihmiskauppaa ja muuta rikollista,jota mun moraalini ei hyväksy.           Mun mielestäni toista ihmistä ei voi ostaa enkä mä pystyisi naimaan toista ajatuksella että tuo on kanssani vain rahan takia ja olenkohan kenties päivän 15. vai 21.asiakas  ...
Julkkikset Team
Administrator

« Reply #2 on: June 27, 2006, 18:12:14 pm »

Uskon raiskausten vähenevän myynnin sallimisen myötä.

“On helppoa olla silmiinpistävän ’myötätuntoinen’, jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset.” Murray Rothbard
betty blue
Junior Member
**

« Reply #3 on: June 27, 2006, 21:30:28 pm »

Uskon raiskausten vähenevän myynnin sallimisen myötä.
  Tuo on perusteeton väite,jonka olen kuullut myös muutaman miespuolisen ystäväni suusta.   Raiskaus ei ole seksiä se on Vallan ja Väkivallan käyttöä.             
Julkkikset Team
Administrator

« Reply #4 on: June 27, 2006, 22:29:45 pm »

Tuo on perusteeton väite,jonka olen kuullut myös muutaman miespuolisen ystäväni suusta.   Raiskaus ei ole seksiä se on Vallan ja Väkivallan käyttöä.             

Onko asiaa tutkittu?

betty blue
Junior Member
**

« Reply #5 on: June 28, 2006, 10:05:40 am »

Onko asiaa tutkittu?
                                                   Kyllä.Raiskaajien psykologiaa on tutkittu kyllä sen verran ettei raiskauksessa ole varsinaisesti kyse seksistä vaan toisen ihmisen väkivaltaisesta alistamisesta.   En millään tavalla voi käsittää miten maksullinen seksi voisi vähentää raiskauksia.  Selittäisitkö minulle tarkemmin oman näkökantasi,tarkoitatko ns.puskaraiskauksia,joissa vieras mies pimeällä kujalla on tekijä(jotka ovat perin harvinaisia Suomessa) vaiko uhrille läheisen ihmisen tekemiä väkisinottoja(jotka muuten ovat todella yleisiä Suomessa)?       Useasti "lähiraiskaajan" kohteeksi joutuu ihminen joka on jo valmiiksi tekijäänsä nähden alistetussa asemassa(ei pelkoa että uhri kertoisi asiasta kenellekkään,tyytyy osaansa,uhri voi olla vammainen,lapsi taikka muuten vaan henkisesti alistettu).      Tuo myytti että mies raiskaa koska ei muutoin saa seksiä elää kyllä yhteiskunnassamme yhä melko vahvana,miksi sitten myös prostituoituja raiskataan?     Raiskaus ei ole seksiä.(ja minä en sitten ole mikään kiihkofeministi Smiley)                             
Julkkikset Team
Administrator

« Reply #6 on: June 28, 2006, 21:44:51 pm »

En millään tavalla voi käsittää miten maksullinen seksi voisi vähentää raiskauksia.  Selittäisitkö minulle tarkemmin oman näkökantasi,tarkoitatko ns.puskaraiskauksia,joissa vieras mies pimeällä kujalla on tekijä(jotka ovat perin harvinaisia Suomessa) vaiko uhrille läheisen ihmisen tekemiä väkisinottoja(jotka muuten ovat todella yleisiä Suomessa)?       Useasti "lähiraiskaajan" kohteeksi joutuu ihminen joka on jo valmiiksi tekijäänsä nähden alistetussa asemassa(ei pelkoa että uhri kertoisi asiasta kenellekkään,tyytyy osaansa,uhri voi olla vammainen,lapsi taikka muuten vaan henkisesti alistettu).      Tuo myytti että mies raiskaa koska ei muutoin saa seksiä elää kyllä yhteiskunnassamme yhä melko vahvana,miksi sitten myös prostituoituja raiskataan?

Perustan mielikuvani sille, että aina ravintoloiden sulkemisaikaan Mikadon taxintolpan edessä oli kauhea kaupankäynti käynnissä. Kun miehet eivät onnistuneet saamaan seksiseuraa ravintolasta, päättivät hankkia sitä ostamalla. Mikäli ostomahdollisuus olisi poissuljettu, osa olisi ehkä turhautunut ja ottanut jonkun naisen väkisin. Uskon että osassa raiskauksista on kyse alistamisesta, mutta osan alistamistarpeista voi varmaankin poistaa juuri seksitarjonnalla. Miksi turhautua seksinpuutteeseen kun sitä saa kuitenkin rahalla. Vähän sama kuin ruuanpuutteet kanssa. Jos kaupasta saa ruokaa, sitä ei tarvitse varastaa.

betty blue
Junior Member
**

« Reply #7 on: June 28, 2006, 22:26:31 pm »

Perustan mielikuvani sille, että aina ravintoloiden sulkemisaikaan Mikadon taxintolpan edessä oli kauhea kaupankäynti käynnissä. Kun miehet eivät onnistuneet saamaan seksiseuraa ravintolasta, päättivät hankkia sitä ostamalla. Mikäli ostomahdollisuus olisi poissuljettu, osa olisi ehkä turhautunut ja ottanut jonkun naisen väkisin. Uskon että osassa raiskauksista on kyse alistamisesta, mutta osan alistamistarpeista voi varmaankin poistaa juuri seksitarjonnalla. Miksi turhautua seksinpuutteeseen kun sitä saa kuitenkin rahalla. Vähän sama kuin ruuanpuutteet kanssa. Jos kaupasta saa ruokaa, sitä ei tarvitse varastaa.
     Eiköhäntavan mies joka  jää baari-illan jälkeen ilman piparia mene lähinnä himaan tumputtamaan?/taikka nukkumaan vaimon taikka tyttöystävän kainaloon?     Mä pysyn edelleen kannassani ja tiimikin näyttää pysyvän omassaan.Ei siinä mitään erilaisia näkökulmia asiaan tarvitaan.Uskoisin että tietoakin löytyy jostakin jos vain on mielenkiintoa hakea.                                                Palataanko taas tohon varsinaiseen aiheiseen?    Smiley    Mielestäni se ettei meillä Suomessa katuprostituutio rehota kertoo siitä että emme helposti ajaudu tilanteeseen jossa itsensä myyminen on ainoa vaihtoehto.Meillä on kohtuullisen hyvä sosiaaliturva,kohtuullisen pienet tuloerot ja meillä on kohtuullisen hyvä turvaverkosto ympärillämme.   Suurimmaksi osaksi Itätytöthän täällä itseään myyvät,tienaavatkin kohtuullisen hyvän tilin(itselleen tai sutenöörille)  pimeästi.   Seksiähän saa Suomessa myydä,mutta kukapa siitä hommasta veroja maksaa?    Cheesy    Elikkäs eihän valtiokaan hyödy tosta seksibisneksestä verotuloina.             Ostohan kiellettiin osittain,oikea suunta,mutta niin häilyvä laki.
Julkkikset Team
Administrator

« Reply #8 on: June 28, 2006, 23:59:48 pm »

Mä pysyn edelleen kannassani ja tiimikin näyttää pysyvän omassaan.

Mulla ei ole vahvaa kantaa asiaan. Olen vain kapitalismin kannattaja ja uskon ettei seksin kysyntää ja tarjontaa voida laeilla estää, kun kysyntä ja tarjonta ovat olleet olemassa aikojen alusta alkaen. Mitä enemmän säädetään lakeja, sitä enemmän yhteiskunta tekee ihmisistä rikollisia.

Julkkikset Team
Administrator

« Reply #9 on: June 29, 2006, 00:15:21 am »

Ostohan kiellettiin osittain,oikea suunta,mutta niin häilyvä laki.

Mitä toi "osittain" tarkoittaa? En ole seurannut lakia, joten olen siinä ihan ummikko. Kiellettiinkö parittajalta ostaminen vai mistä on kyse? Helsingin Sanomathan olisi kai nykylain puitteissa ollut viime vuosikymmenen suurin seksirikollinen, koska julkaisi maksua vastaan satoja seksi/päiväkahvi-ilmoituksia vuodessa? Sanoma WSOY taisi olla suurin yksittäinen parittaja, mikäli seksi-ilmoitusten maksullinen julkaisu luetaan nykylainsäädännössä paritukseksi?

IlkkaV
Guest
« Reply #10 on: June 29, 2006, 00:27:08 am »

oon kyllä sitä mieltä, että ei pelkkä seksinpuute voi mihinkään raiskaukseen johtaa kuin oikeasti häiriintyneillä, vaarallisilla ja väkivaltaisilla yksilöillä.
Julkkikset Team
Administrator

« Reply #11 on: June 29, 2006, 01:45:40 am »

oon kyllä sitä mieltä, että ei pelkkä seksinpuute voi mihinkään raiskaukseen johtaa kuin oikeasti häiriintyneillä, vaarallisilla ja väkivaltaisilla yksilöillä.

Totta. Mutta uskon että osalle heistä seksin helpompi saatavuus voi olla vähentävä tekijä, ei tietenkään kaikille. Varsinkin jos useimmissa tapauksissa raiskaaja on tuttu, niin seksinpuutteen turhautuman voi helposti poistaa maksullisia palveluita käyttämällä, ettei tarvitse väkisin yrittää. Mikään ratkaisu ei varmasti poista kokonaan seksirikoksia, mutta uskon että jos seksistä tulisi vaikeammin hankittavaa, sen hankkimisen vaikeus voisi juuri lisätä näitä "alistamishaluja". En tiedä mihin suuntaan Ruotsin raiskausrikokset ovat kääntyneet kun seksinosto tehtiin laittomaksi. Onko niiden määrä heilahtanut mihinkään suuntaan?

betty blue
Junior Member
**

« Reply #12 on: June 29, 2006, 08:53:59 am »

Mitä toi "osittain" tarkoittaa? En ole seurannut lakia, joten olen siinä ihan ummikko. Kiellettiinkö parittajalta ostaminen vai mistä on kyse? Helsingin Sanomathan olisi kai nykylain puitteissa ollut viime vuosikymmenen suurin seksirikollinen, koska julkaisi maksua vastaan satoja seksi/päiväkahvi-ilmoituksia vuodessa? Sanoma WSOY taisi olla suurin yksittäinen parittaja, mikäli seksi-ilmoitusten maksullinen julkaisu luetaan nykylainsäädännössä paritukseksi?
       Siis rajoittettu ostokielto on vissiin se oikea termi ,kieltää siis juuri paritukseen ja ihmiskauppaan liittyvän maksullisen seksin,lakia ei varmastikkaan ole helppo valvoa.     Eikä siis Suomikaan tuolta ihmiskaupalta ole välttynyt.         Mua itteeni henkilökohtasesti pelottaa enemmänkin ne rikolliset lieveilmiöt mitä prostituutioon liittyy ja se moraalin höltyminen.   Mun mielestä on eettisesti väärin ostaa seksiä.                  Totta,kummasti kaikista sanomalehdistä Jokapojanmarkkinoilta katosivat kaikki pk-ilmotukset jossakin vaiheessa,en tarkallleen muista mitä silloin tapahtui,muistan että aiheesta olisi ollut jotakin spekulointia sillon julkisuudessa   ???               
Julkkikset Team
Administrator

« Reply #13 on: December 31, 2006, 07:59:56 am »

Näen myös vapaa myymisen etuna sen, että ostaja saa mitä haluaa. Jos ostaja ei ole seksuaalisesti viehättävä, hänen tarvitsee tyytyä vähempään kuin rahalla hankittuna.

IlkkaV
Guest
« Reply #14 on: December 31, 2006, 08:17:07 am »

muutenkin on hieman vaikeaa vetää tarkkaa rajaa siihen, missä kohtaa seksiä ostetaan rahalla. jos viehättävä nainen menee naimisiin rikkaan epäviehättävän miehen kanssa... tms.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 26 Send this topic Print 
« previous next »
Jump to: