Sara La Fountain ei tunne vapaapäiviä
Julkkiskokki Sara La Fountain tekee seitsenpäiväistä työviikkoa ja yli kymmentuntisia työpäiviä.
Hän nauttii työstään, mutta yrittää opetella pitämään myös vapaapäiviä.
- Edes yhden luppopäivän viikossa! Ehtisin tavata edes niitä läheisimpiä bestiksiäni, jotka olen tuntenut riparilta asti tai vielä kauempaa.
- Laiminlyön ystäviäni, joita oikeasti haluaisin hemmotella. He ovat minulle kuitenkin valtavan tärkeitä. Nytkin joudun työkeikalle ulkomaille juuri, kun hyvä ystäväni pitää syntymäpäiväjuhlat.
Sara ei ehdi juhlia pikkujoulua. Tosin se on hänelle tuttua; hän ei ole koskaan ollut asiakkaana pikkujouluissa.
- Pikkujoulumuistoni ovat täynnä työtä. Organisoin, stailaan, ceittaan, hoidan kukat ja kattaukset - harvoin pääsen itse maistelemaan edes glögiä!
Sara ei muutenkaan juuri bailaile baareissa. Mutta nyt on taas se aika vuodesta, jolloin hän pyytää kavereita kotiinsa.
- Nautimme ehkä roséviinipohjaista, amarettolla ja konjakilla terästettyä glögiä, teemme piparkakkutaloja ja isoja sydänpipareita, joita koristelemme lahjoiksi. Sommittelemme herkkukoreja. Poltamme paksuja kynttilöitä kranssien keskellä.
Sara kertoo viikonvaihteen (15.-16.11.2008) Iltalehdessä muun muassa jouluherkuistaan.