Author Topic: Ovatko ranskalaiset maailman ärsyttävimpiä turisteja?  (Read 949 times)

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Ovatko ranskalaiset maailman ärsyttävimpiä turisteja?
« on: July 07, 2008, 19:39:50 pm »
Ranskalaiselle expedia.fr-sivustolle teetetyn tutkimuksen mukaan ranskalaisia pidetään ärsyttävimpinä eurooppalaisina turisteina, joita rasittavimpina maailmalla pidetään enää intialaisia ja kiinalaisia turisteja.

Huonosta kielitaidostaan huolimatta italialaisia ja ranskalaisia pidettiin edelleen parhaiten pukeutuvimpina turisteina.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/28988-ovatko-ranskalaiset-maailman-arsyttavimpia-turisteja

http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1820358,00.html?xid=feed-yahoo-full-world

Voidaan myos ajatella ranskalaisten olevan laatutietoisimpia turisteja. Jos he ovat tottuneet korkeaan laatuun niin heikompi laatu ulkomailla ei saa heita hyvalle tuulelle. He ovat myos avoimia huomauttamaan virheista, toisin kuin monen muun maan turistit. Olin noin kuukausi sitten eraan ranskalaispariskunnan kanssa syomassa ja kun he tilasivat ruokaa niin halusivat tietaa kokin kansalaisuuden, menun laatijan kansalaisuuden ja ravintolan omistajan kansalaisuuden ennen kuin tilasivat ruokansa. Kaiken selvityksen jalkeen eivat kuitenkaan olleet taysin tyytyvaisia ruokaansa ja huomauttivat asiasta ravintolahenkilokunnalle. Saivat loppulaskusta kuitenkin lopulta 10 % alennuksen kun fondue ei ollut tehty aitoon ranskalaiseen tapaan vaikka seka kokki etta menun laatija olivat ranskalaisia.  ;D

IlkkaV

• Guest
Re: Ovatko ranskalaiset maailman ärsyttävimpiä turisteja?
« Reply #1 on: July 07, 2008, 19:42:42 pm »
olin pariisissa kamerakaupassa. myyjä luuli minua saksalaiseksi. sain tylyä kohtelua. sanoin, että olen suomalainen. kohtelu muuttui täysin.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #2 on: July 07, 2008, 19:48:47 pm »
olin pariisissa kamerakaupassa. myyjä luuli minua saksalaiseksi. sain tylyä kohtelua. sanoin, että olen suomalainen. kohtelu muuttui täysin.

Joo kun ajatteli palvelevansa pihia ja hintatietoista saksalaista, mutta saikin jymayttaa ylihinnalla suomalaisturistia.. ;)  naurattaa

IlkkaV

• Guest
« Reply #3 on: July 08, 2008, 09:56:48 am »
 >:(

hullumai

• ELITE MEMBER
« Reply #4 on: July 08, 2008, 10:11:58 am »
Kauhea klisee aina meneillaan, etteivat ranskalaiset halua/osaa puhua englantia. Oma kokemukseni kylla varsinkin Pariisissa vietetysta ajasta on, etta kaikki, jotka vaan suinkin osaavat puhuivatt kylla englantiakin varsinkin suomalaisnaiselle. Ranskan oppiminen avaa kuitenkin viela useampia mahdollisuuksia plus tietty ranskalaiset avautuvat helpommin, jos opettelee kielen edes valttavasti. xmas

Ilkka siis nayttaa saksalaiselta ;)

Jarde

• ELITE MEMBER
« Reply #5 on: July 08, 2008, 11:22:10 am »
Näyttää siis Itä-Saksalaiselta pituus/korkeushyppääjältä? toisaalta Ranskalaiset puhuu enkkua hassusti ettei siitä meinaa saada selvää kun suhisee ässä niin pehmeesti.

mayabunny

• V.I.P. MEMBER
  • Blonde power
« Reply #6 on: July 10, 2008, 21:04:59 pm »
Kauhea klisee aina meneillaan, etteivat ranskalaiset halua/osaa puhua englantia. Oma kokemukseni kylla varsinkin Pariisissa vietetysta ajasta on, etta kaikki, jotka vaan suinkin osaavat puhuivatt kylla englantiakin varsinkin suomalaisnaiselle. Ranskan oppiminen avaa kuitenkin viela useampia mahdollisuuksia plus tietty ranskalaiset avautuvat helpommin, jos opettelee kielen edes valttavasti. xmas

Ilkka siis nayttaa saksalaiselta ;)

Mulla taas aivan päinvastaiset henk.koht kokemukset Pariisista ja Dieppestä:

Olimme keskikokoisessa ravintolassa syömässä Dieppessä, ja heiltä ei löytynyt muun kuin ranskankielistä menua. Ihmettelin sitä jonkin aikaa ja valitsin n.5 ruokalajia mitkä saattaisivat olla "syömäkelpoisia" ja kysyin tarjoilijalta mitä ne olivat. Miestarjoilija sanoi erittäin kiivaasti ettei hänellä ole aikaa, että valitse nyt vain jotain että täällä on ASIAKKAITA. Enkös minä sitten ollut asiakas?

Hirveää käytöstä. Jos ei ole ranskalainen, ei ilmeisesti ole oikea asiakas.

Ja  mitä tulee englaninkielen puhumiseen, kukaan ei edes yrittänyt (paitsi eräs hotellivirkailija puoli-pakottamalla ja se kiivasluontoinen tarjoilija) ja jos yritti sanoa jotain ranskaksi, he eivät olleet ymmärtävinään.

Mutta ainahan ihmisillä on eri kokemuksia. Pariisi oli ehkä vähän metropolimpi ja siten ihmiset puhuivat englantiakin vähemmän hangoittelevasti.

Se on kai tuuristakin kiinni  :shrug

Niko

• Administrator
« Reply #7 on: July 14, 2008, 14:27:39 pm »
Matkailualalla olevat ystäväni sanovat Israelilaisten olevan ärsyttävimpiä.

OrdinaryGuy

• Guest
« Reply #8 on: July 14, 2008, 17:44:03 pm »
Matkailualalla olevat ystäväni sanovat Israelilaisten olevan ärsyttävimpiä.

Kyllä. Olen käsittänyt, että siellä on jonkinlainen perinne lähteä maailmaa kiertelemään monta vuotta kestäneen armeija-ajan jälkeen. Nämä israelilaiset ovat todella röyhkeitä ja luulevat voivansa tehdä mitä huvittaa.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #9 on: July 12, 2009, 12:06:22 pm »
Ranskalaiset ovat maailman ikävimpiä turisteja hotelliväelle tehdyn kyselyn mukaan, kertoo Ylen uutiset.

Parhaimpia asiakkaita ovat hotellien mukaan jo kolmatta vuotta peräkkäin japanilaiset, joita kehutaan siisteiksi, kohteliaiksi ja hiljaisiksi.

http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/vapaa-aika/article307767.ece?s=r&wtm=-12072009