JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
February 08, 2012, 15:26:31 pm

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
141848 Posts in 6990 Topics by 26761 Members
Latest Member: Keloaberdueda
* Home Help Search Login Register
+  JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
|-+  VAPAA KESKUSTELU
| |-+  KAUNEUDENHOITO JA KAUNEUDEN MAKSIMOINTI
| | |-+  Meikit
| | | |-+  Huulipunan värin valinta...
« previous next »
Pages: [1] Send this topic Print
Author Topic: Huulipunan värin valinta...  (Read 987 times)
Äksy Ämmä
Junior Member
**

Kuwatus kertoo mielipuuhani

« on: January 23, 2008, 11:03:01 am »

Valitsenko huulipunan ensisijaisesti tai lähes ainoastaan ihoni värin perusteella vai pitääkö minun ottaa huomioon myös puseroni, leninkini tms. ylävartalovaatetukseni väri?

Tämä kysymys on askarruttanut minua kauan.

Tummaverikkö äitini haki kerran iltapuvun väriin soveltuvaa huulipunaa minulle, blondille. Mukanaan hänellä oli värimallina näytepala kyseisen mekon kankaasta. Myyjäpä  tokaisi hänelle: "Ei huulipunaa valita puvun värin mukaan! Ihon väri ratkaisee." Hän koki tuon kauppa-Lopottaren kummastelut siinä määrin tyrkkäävinä, että jätti sillä hetkellä ehosteen ostamatta. Myöhemmin hänen onnistui silti juuri kyseisen ohjeen avulla valita minulle todella mieluinen puna. Itse itsepintaisesti ostin samaisen puvun värin mukaisen huulipunan, joka osoittautui virhehankinnaksi -  huolimatta siitä, että koin tuon leningin väreineen pukevan minua.

Mutta yhä tunnen joskus liikkuvani heikoilla jäillä valitessani huulipunaa (tai kynsilakkaa) punaiseen vaatetukseeni sointuvaan ehostukseen.
Tipsukka
Full Member

« Reply #1 on: January 23, 2008, 16:07:29 pm »

Kun mä valitsen huulipunaa, niin ensisijaisesti haluan, että väri tuntuu omalta. Toiseksi ihon ja hiusten värin perusteella kuuluu valita puna. Ja tärkeätähän on , että väri sopii myös vaatteisiin.
Hampaiden värilläkin on merkitustä punan valinnan suhteen, koska jotkut värit vaativat valkoisia hampaita.
Kannattaa kokeilla rohkeasti . Joskus joku yllättävä värikin näyttää ja tuntuu hyvältä.

Tässä hyvä artikkeli värin valinnasta: http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/495900?kauneus-kauneuden_tahden-tekniikkaa
neisu
New Face
*

« Reply #2 on: January 23, 2008, 19:39:10 pm »

No ihan ensiksi muu meikki: en mikään bronzer-meikin kanssa laita kylmänpinkkiä. Sävymaailmojen tulee siis matsata. Sitten ihan tietysti omiin väreihin sopivuus. Lopuksi katson hiukan vaatetusta.
Tykkään leikitellä väreillä ja erilaisilla tyyleillä.
Pages: [1] Send this topic Print 
« previous next »
Jump to: