Heipsan!

Toivon, että joku asiantuntija voisi vastata minulle. Itseopiskelen asiaa vasta alku taipaleella ja minun olisi tarkoitus laihduttaa painostani rasvaa ja säilyttää lihasmassa. En siis halua laihtua ns. laihaksi ''läskiksi'' lainaten Kutri: Katri Mannisen sanomaa.
Olen tässä jonkin aikaa tutkinut netissä eri sivustoja käsitellen rasvaprosenttia, rasvanpolttoa ja laihdutusta. Sen verran olen saanut selville, että proteiinia pitäisi syödä kun treenaa kuntosalilla ja ei saisi laihduttaa liian nopeasti, jotta lihasta ei katoaisi. Korjatkaa toki, jos jotain kirjoitan asiasta pieleen. Lisää rasvan poltto vinkkejä olisi tarpeen myös.

Asia, johon haluan erityisesti myös saada selvyyden on, että pitääkö paikkaansa:
Tämä seuraava siis esimerkki:
nainen 1.
pituus:170cm
rasvaprosentti:30
paino: 70kg
nainen 2.
pituus:170cm
rasvaprosentti:30
paino: 85kg
Onko mahdollista, että vaikka painoero on noin suuri niin he näyttävät silti saman kokoisilta ja käyttävät saman kokoisia vaatteita, koska heillä on yhtä suuri rasvaprosentti? Tämä mietityttää minua siksi, että olen huomannut omien mittojeni olleen lähes samat nykyään (vyötärö,lantio,reisi jne) kuin muutama vuosi sitten ollessani painoltani huomattavasti kevyempi. En halua omaa painoani kertoa, koska se liian suuri vielä, mutta voiko tämä selittyä teoriassa tällä rasvaprosentilla? Pahoittelen jos tämä kysymys kuulostaa hullulta, mutta kuten sanoin olen vasta aloittelija tämän asian oppimisessa.
Vastauksia odotellen
Tiikerityttö
Lisäys: myöhemmin laskettuna: siis nainen nro 2:lla on kylläkin mun mielestä enemmän painoa, saman verran rasvaa ( tai siis itseasiassa 5kg enemmän rasvaa) ja enemmän lihasta.
siis nainen 2. on ihan pikkuisen vaan pulleempi kuin nainen 1. (5 rasvakilon verran)
saa kommentoida,menee tässä yöllä jo sekaisin laskuissa