Author Topic: Apua hiusten kasvatukseen  (Read 1645 times)

Lumicki

• New Face
  • *
Apua hiusten kasvatukseen
« on: December 20, 2007, 09:11:43 am »
 apua Olisiko teillä mitään hiusten kasvatus vinkkejä? omiani olen tässä koittanut kasvatella, mutta näyttävät (ja ovatkin) kovin ohuilta. Pisimmät yltävät solisluille saakka, mutta kunhan kyllästyn hätäponnareihin otan taas keittö sakset käyttöön  Otsa

Olisiko vaikkapa jostain lisäravinteista apua?

Chantel

• Junior Member
  • **
Re: Apua hiusten kasvatukseen
« Reply #1 on: February 04, 2008, 23:11:15 pm »
apua Olisiko teillä mitään hiusten kasvatus vinkkejä? omiani olen tässä koittanut kasvatella, mutta näyttävät (ja ovatkin) kovin ohuilta. Pisimmät yltävät solisluille saakka, mutta kunhan kyllästyn hätäponnareihin otan taas keittö sakset käyttöön  Otsa

Olisiko vaikkapa jostain lisäravinteista apua?

Jos on oikeasti ohuet hiukset, eikä esim. hiustenlisäkkeet kiinnosta, minusta kannattaa suosiolla leikata joku malli, joka yltää vaikka pisimmiltään olkapäille. Sitä voi laittaa helpommin jolloin sen saa näyttämään runsaammalta, pitkä ja ohut tukka on yleensä vähän pahan näköinen.

Itse sain pitkän tukan kasvatettua takaisin perusvinkkejä noudattaen. Eli terveellinen ja monipuolinen ruokavalio, riittävästi protskua. Hoitavat kampaamotuotteet, ja mikä tärkeintä latvasuoja, joka piti latvatkin terveinä. Latvasuojan ostin Bonacurelta, mutta silikoniset jätettävät toimivat myös mainiosti latvasuojana. Hiuksia kannattaa setviä sen verran usein, ettei pahoja takkuja pääse kertymään, mutta jos näin käy, niitä tulisi ensin yrittää setviä käsin, eikä missään nimessä repiä harjalla. Harjaksi kannattaa ostaa jokin luonnonharjas-harja, joka ei revi.

Jos on todella vakavissaan hiusten kasvatuksen suhteen, kannattaa myös ostaa kotiin laadukkaat sakset, ja leikata itse (tarpeen  vaatiessa) latvat. Monelle kampaajalle se "vain sentti pois" on yllättävän tuntematon käsite, eli leikataan usein enemmän, kun asiakas pyytää, tai revitään ohennussaksilla.

Hiukset kannattaa suojata auringolta, tuulelta ja pakkaselta, eikä kannata pestä hiuksia kuin silloin, kun ne todella ovat likaiset. Tehohoitoja kannattaa käyttää vähintään 2/krt viikossa.

Itse syön lisäksi lisäravinteena biotiinia, joka on vaikuttanut hitusen kasvuvauhtiin.

mayabunny

• V.I.P. MEMBER
  • Blonde power
« Reply #2 on: February 10, 2008, 21:37:05 pm »
Myös hiivatablettien on kerrottu lisäävän hiusten kasvua.

object

• New Face
  • *
« Reply #3 on: March 03, 2008, 18:52:22 pm »
Apteekista saa biotiini forte nimisiä eläimille suunnattuja tabletteja. niitä on nykyään harvoissa apteekeissa. Myös muut biotiini valmisteet käyvät, mutta forte on vahvin. Abaut 3päivässä on sopiva annos.
-oi!

Tipsukka

• Full Member
« Reply #4 on: March 12, 2008, 11:14:48 am »
Päänahan hieronta pitäis auttaa, koska verenkierto paranee ja siten parantaa tukan kasvua. Tässä muita keinoja:
http://www.violetlight.fi/Ravinto%20ja%20terveys/hiukset_ja%20ravinto.html
http://www.kutrimix.fi/kauppa/index.php?main_page=index&cPath=24_28

Itselläni on paksu ja pitkä tukka. Syön vitamiineja ja hivenaineita, hieron päänahkaa säännöllisesti ja käytän laadukkaita hiushoitotuotteita.