Author Topic: Kosmetiikkayritys L'oréal on saanut huomautuksen valehtelusta  (Read 873 times)

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Kosmetiikkajätin Telescopic-ripsivärin mainokset johtavat Ison-Britannian mainoksia valvovan viraston mukaan kuluttajia harhaan. Mainokset lupaavat ripsille 60 prosenttia lisää tuuheutta, jolloin ripset "kurkottavat tähtiin."

Valvontaviranomaiset saivat vihjeen kuluttajalta, joka huomasi L'oréalin ripsivärimainoksen keulakuvan Penelope Cruzin käyttävän irtoripsiä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707276398498_uu.shtml

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Re: Kosmetiikkayritys L'oréal on saanut huomautuksen valehtelusta
« Reply #1 on: July 28, 2007, 14:53:47 pm »
Mielenkiintoinen päätös. Onkohan niin ettei meikkimainoksia saisi enää photoshopata. ;)

hullumai

• ELITE MEMBER
« Reply #2 on: July 28, 2007, 14:55:11 pm »
Ihan alytonta! Irtoripsiahan kaytetaan ja on kaytetty lahes kaikissa vastaavissa mainoksissa. Tosin en ymmarra, mista kosmetiikkafirmat ottavat aina nama esim. 60% tuuheammat, pidemmat jne. prosenttilukunsa?! xmas

Jarde

• ELITE MEMBER
« Reply #3 on: July 28, 2007, 17:30:45 pm »
Mainoksissa käytetään pitkiä irtoripsiä niin sillä jo pelkästään hämätään kuluttajia, ihan sama kuka se mainosmalli on.

IlkkaV

• Guest
« Reply #4 on: July 28, 2007, 18:01:07 pm »
kohtuu karseeta mönjää toi ripsiväri ja sitten sellanen järkyttävän kokonen astia pakataan sellasiin älyttömän pieniin purtiloihin, jotka maksaa miljoonan. oon ollut kosmetiikkatehtaassa vähän kattelemassa. hyvät katteet on varmaan kamalla ja itse raaka-aineiden osuus minimaalinen.

Jarde

• ELITE MEMBER
« Reply #5 on: July 29, 2007, 01:18:02 am »
Mä ja luulen et ns.meikkiteollisuus lypsää aika hyvin rahaa kuluttajilta siis erityisesti naisilta ja naisethan ostaa kun mainokset tehdään tarpeeksi houkuttelevaksi, tietty brändi kuten jollain L'oréalilla on niin se käyttää mainontaan varmasti suuria summia vuodessa.