Author Topic: Hammas "implantit"  (Read 2623 times)

Inez

• New Face
  • *
Hammas "implantit"
« on: May 19, 2007, 09:39:29 am »
Onko kellään kokemusta hampaiden "täytöstä"? Haluaisin "suurentaa" kaksi hammasta...

HP

• Full Member
Re: Hammas "implantit"
« Reply #1 on: February 06, 2008, 09:52:37 am »
mä en tiedä kuuluuko tämä asia tämän keskustelun alle, mutta kokeillaan. Eli onko kellään tietoa onko ns. hammaskuoret vaaralliset tai onko niistä haittaa tulevaisuudessa? Joudutaanko esim. omia hampaita pienentämään?

Tiimillä varmasti olis ainakin tietoo..?

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #2 on: February 06, 2008, 15:20:00 pm »
Omia hampaita joudutaan pienentämään reilusti. Siksi kuorien laittamista kannattaa harkita pidemmän aikaa, eikä tehdä sitä hetken mielijohteesta. Ennen kuin laitatuttaa kuoret kannattaa omat hampaat käydä valkaisemassa, koska silloin osaa valita tarpeeksi valkoiset kuoret. Muuten näyttää hassulle jos valkaistut hampaat ovat vaaleampia kuin kuoret.

HP

• Full Member
« Reply #3 on: February 06, 2008, 16:10:42 pm »
Niin mä vähän arvelinkin.. Olis vaan Mrs Globe kisa organisaation puitteissa mahdollisuus saada nuo ilmaiseksi. Mietinpä vaan, että kannattaako, kun omat hampaat on hyvänmalliset?

Ajattelin itse, että valkaisu riittäis varmasti. Tuo hammasfirma on vaan koko kisan pääsponssi, joten mielelläänhän ne laittais ne.. Mutta viitsiikö sitä omia hampaita pilata. Kirjotappa tiimi noista kuorista lisää infoa taähän, kun sulla tuntuu sitä olevan  :) Mulla ei oo yhtään, mutta haluaisin kuitenkin tietää ryhtyäkö moiseen leikkiin vai ei.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #4 on: February 06, 2008, 16:31:20 pm »
Silloin jos olet noin epävarma niin sanoisin että odota päätöstä.  :)

Googleta "porcelain veneers" niin saat paljon tietoa.

Kannattaa myös kysyä kaikilta tutuilta kokemuksia paikoista, joissa ovat käyneet teettämässä kuoret. Olen kuullut todellisia kauhutarinoita eräästä tamperelaispaikasta.

Tipsukka

• Full Member
« Reply #5 on: February 06, 2008, 20:22:45 pm »
Silloin jos olet noin epävarma niin sanoisin että odota päätöstä.  :)

Googleta "porcelain veneers" niin saat paljon tietoa.

Kannattaa myös kysyä kaikilta tutuilta kokemuksia paikoista, joissa ovat käyneet teettämässä kuoret. Olen kuullut todellisia kauhutarinoita eräästä tamperelaispaikasta.

Mäkin oon kuullu siitä miten kuoret irtoavat jne. Ja tiedän erään jolla oli isoja ongelmia kuorien kanssa.

HP

• Full Member
« Reply #6 on: February 07, 2008, 09:59:22 am »
Juu, epävarma olen siksi, kun en tiedä ketään kuka kuoret olis ottanut. Ja pelottaa se, että mitä seurauksia kyseisistä kuorista on, eli että onko omat hampaat pilalla ja että irtoileeko ne kuoret. Kyse on alla olevasta yrityksestä:

http://www.macveneers.com/

Yritys on Mrs Globen pääsponssi ja tuskin ainakaan voittajaksi kruunaavat sellaista, joka ei kuoria ota  :)
Mutta kannattaako kuoria ottaa, jos omat hampaat on hyvät? mulla on ainakin varhaisteiniä oiottu hampaita useaan otteeseen ja mallimamman mukaan hampaat on niin hyvät, kuin vaan voi olla.

mayabunny

• V.I.P. MEMBER
  • Blonde power
« Reply #7 on: February 10, 2008, 21:33:13 pm »
 :viittausedelliseen:  Jos asia on noin, sanoisin ettei kannata ottaa. Vaikka kuorien kanssa ei varsinaisia ongelmia olisikaan, ne kyllä joudutaan aika ajoin uusimaan, koska eivät ole ikuiset. Kun ne on kerran ottanut, omat hampaat eivät ole enää "kelvot" ilman. Lisäksi oma hammas (varsinkin jos on hyvä kiille) on aina vahvempi kuin tekoaineet.

HP

• Full Member
« Reply #8 on: February 11, 2008, 09:05:29 am »
Kiitti avusta  :)
Moni on kyllä sanonut, että jos on hyvät omat hampaat, niin ei kannata "pilata" purukalustoaan implaneilla. onhan se luonnollinen hymy tietty kauniimpi, kun "pepsodentti".

mayabunny

• V.I.P. MEMBER
  • Blonde power
« Reply #9 on: February 12, 2008, 03:20:13 am »
Mielestäni "Pepsodentti"  :king:  on todella hyvän näköinen, mutta jos on jo valmiiksi suorat hampaat, niin hyvin lähelle sitä voi päästä ihan valkaisemalla, mikäli on paksu kiillekerros mitä valkaista. Hammasluutahan ei ainakaan laser-tekniikalla saa vaaleammaksi.

vanhaluumu

• Global Moderator
« Reply #10 on: March 02, 2008, 07:58:09 am »
Summa summarum: Kun kerran laittaa kuoret ILMAN EI ENAAN VOI OLLA. Eli omat hampaat hiotaan pieniksi piikeiksi kuorien alle. Toisaalta hyvin laitetut kuoret saattavat olla ikuiset.
Siis ehdottomasti jos omat hampaat on suorat, hyvan malliset ja ehjat niin ei kannata ottaa kuoria vaan pelkka vaalennut.

Edit: Mikaanhan ei kaske laittaa implantteja koko rivistoon. Yleistahan on etta esim yksi rivista vinossa oleva hammas laitetaan ja muut vaalennetaan. Kunnon implantithan laitetaan aina yksitellen. Eli ei tarvitse ottaa koko "pepsodenttia".
- Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kun ellun kanat -

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #11 on: March 02, 2008, 08:40:45 am »
onhan se luonnollinen hymy tietty kauniimpi, kun "pepsodentti".

Itse pidan mahdollisimman valkoisista hampaista.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #12 on: March 02, 2008, 09:32:08 am »
Vanhaluumu: Toi sun slogan huvittaa mua edelleen!  :D

HP

• Full Member
« Reply #13 on: March 02, 2008, 12:44:08 pm »
onhan se luonnollinen hymy tietty kauniimpi, kun "pepsodentti".

Itse pidan mahdollisimman valkoisista hampaista.

Niin minäkin! Tarkoitin pepsodentilla identtisen näköisiä kuoria. Mielestäni suorat omat hyvät ja valkoiset hampaat on kauniimmat, kuin identtiset kuoret  :D

IlkkaV

• Guest
« Reply #14 on: March 02, 2008, 13:21:04 pm »
sitäpaitsi pepsodentissa on fluoria, joka on kai myrkyllistä.