Author Topic: Kampaaja epäonnistui,TAAS!  (Read 2115 times)

Poni

• New Face
  • *
Kampaaja epäonnistui,TAAS!
« on: July 15, 2006, 11:07:37 am »
Stoori on seuraava:

Lähtökohtana oli vaaleenruskeet hiukset missä oli paksuja vaaleita raitoja.
Värjäsin samalla vaaleen ruskeellä mutta veti hiukset vihreäksi,jota en ymmärrä!
Menin kampaajalle,hän sitten laittoin päälle punasen värin,vaikka kielsin monesti,että en missään nimessä halua punaista,koska se ei sovi mulle sitten yhtään!
Kampaaja vakuutteli että hius ei jää punaiseksi vaikka väri oli punainen kska se kuulemma neutraloi vihreän. Noh,pelkäsin pahinta,ja niinhän siitä kävi!!!
PItkät hiukseni ovat pilalla koska ne on kirkuvan punaiset,ja minulla on luonnostaan erittäin vaaleat hiukset,voitte kuvitella milä näyttää kirkuva tummanpunainen!!!!
Sanoin asiasta kamaajalle,hän vain mumisi,että ei koskaan voi tietää tarkaan lopputulosta kun aletaan väreillä leikkiä!! Tosi paljon lohduttaa mua,kun maksoin käynnistä tasoituksen kanssa 117e!!!
Ja tuolle rahalle opiskelijalla todella olisi ollut käyttöä,olen nii pettynyt melkein aina kampaamokäynteihin Helsingissä,että tuntuu että lopetan sen kokonaan!

Onko ehdotuksia mitä voin tehdän hiuksilleni??
Vaikka punanen lähtee aika nopeesti,niin asiaa ei helpota se että olen menossa naimisiin kohta ja punanen pitäisi saada hiuksesta pois parissa-kolmessa viikossa!
 :itku::(   

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Re: Kampaaja epäonnistui,TAAS!
« Reply #1 on: July 15, 2006, 12:56:11 pm »
Samalle kampaajalle uusi yhteydenotto. Pyydät värinpoistoa ja sitten uutta väriä.

betty blue

• Junior Member
  • **
« Reply #2 on: July 16, 2006, 10:12:35 am »
Jep,eikun valittamaan kampaajalle,pitäisi mun mielestäni korvata jollakin tavoin,tai laittaa sit se oikea sävy ilmatteeksi.Tiedä sitten korvaako kampaaja,nää jutut on niin harkinnanvaraisia vissiin.          Ajattelin kertoa samaan topikkiin omasta huonosta kampaamokokemuksestani.  No ensinnäkin mun oli alunperinkin vaikee löytää hyvä kampaaja itelleni,kun löysin hyvän(hyvä-hintalaatusuhde,onnistuneet lopputulokset,ihana palvelu),ehdin asioida tällä kampaajalla n.3vuotta kunnes tämä jäi äitiyslomalle.      Tiesin kyllä että on jäämässä,asioinhan melko säännöllisesti hänen luonaan.No kumminkin tämä vakkarikampaajani kertoi hyvissä ajoin etukäteen tuttunsa tulevan vuokratuolille hänen putiikkiinsa.   Varasin sitten ajan puhelimitse tälle uudelle vuokratuolilaiselle leikkuuseen ja monivärjäykseen.                                                                                             Mennessäni sitten tälle kampaajalle,koin heti ovensuussa pienen järkytyksen,kampaaja oli nimittäin melko epäsiistin näköinen.Taikka sanotaanko ettei näyttänyt yhtään kauneusalan ammattilaiselta tummansinisessä palmikkoneulepaidassaan,ilman meikkiä,sekainen tukka vetäistynä samettihiuspannalla taaksepäin  .Enkä nyt siis tarkoita että kaikkien kampaajien pitäisi olla huippukauniita,mutta tämä oli oikeasti epäsiistin näköinen nuori nainen.                    Istahdin kumminkin tuoliin ja aloin jutella tuttuun tapaan,niinkuin nyt kampaajalla yleensä jutellaan.       Tämä vastasi lyhyesti ja tylysti.  Sanoin haluavani samat sävyt mitkä vakkarikampaajani on viimeksi laittanut. Hän katsoi kalenterista mitä mun päähäni oli laitettu. Sanoin että blondia vaan saisi olla päällihiuksissa hiukan aikaisempaa enemmän.                                                                         Koska kampaaja ei tosiaan turhia turissut,minä uppouduin pinni-lehteen,kampaajan levittäessä väriä päähäni,hän laittoi osioiden päälle aina foliot,niinkuin yleensäkkin on tapana kun monivärjäystä tehdään.                                                                         Elikkäs hiuksista piti tulla alaosastaan mahongin punaiset,päälle kuparia johon runsaasti blondeja raitoja.                  Nuokuttuani aikani tuolissa värin vaikuttaessa,kampaaja sanoi vihdoin että on aika pestä väri pois.   Siihen sanoin ihan leikilläni että pestään vaan,ettei alaosasta tule pikimustaa(alatukka kun värjättiin ekaksi).                                                                                                                     No järkytyksen koin kun pääsin pesupaikalta peilin eteen ,värit oli laitettu aivan eri lailla kun oli sovittu,vaaleita raitoja ei ollut nimeksikään,kuparinsävy näytti valmiiksi kulahtaneelta ja alaosa josta piti tulla mahonki oli muuttunut aivan pikimustaksi,ei siis miksikään punamustaksi,vaan mustaakin mustemmaksi.           Kysyin kampaajalta syytä asiaan ,johon hän vastasi syyksi hiusten huonon kunnon. Siihen sanoin mielestäni hoitavani hiuksiani laadukkailla aineilla ja värjänneeni vain tässä kampaamossa.  Edellinen kampaaja kehui aina hiuslaatuani joka on suomalaiseksi hiukseksi vahva ja hiukset kasvavat paksuiksi.                                                                                                   No sitten alkoi hiustenleikkuu.Kampaaja kysyi paljonko haluan että otetaan pois,mä sanoin että hiukan vaan latvoista ,johon kampaaja sanoi että ottasin kyllä ainakin viitisen senttiä että saadaan nuo vanhan permanentin jämät pois latvoista.                        Ja näytti samalla hiuksiani tarkemmin peilistä takaa.Siihen minä vastasin ettei mulla ole kyllä mitään permanenttia ikinä ollutkaan.        Hiukseni olivat kärähtänet värjätessä latvoista.    :itku:     No pakkohan ne kuivat oli leikata pois,leikkauksessa nyt ei mokia käynyt se oli ihan ok.                  Lähdin kampaajalta päässäni sävyt jotka eivät istuneet lainkaan toisiinsa ,lämmintä punaista ja blondia ja kylmän kovaa mustaa. Lisäksi toinen puoli otsastani oli värissä.                     Täyden hinnan maksoin käynnistä,koska kampaaja syytti lopputuloksesta kivenkovaa hiusteni huonoa kuntoa,uskoin kai sen jotenkin itsekkin :1shock:        No kotona mies sanoi että vanhat hiukset olivat paremmat ja muutama kaveri sanoi että näyttää jo valmiiksi kulahtaneelta.                                           No tästä tapauksesta on kuukausi aikaa,enkä ole hiuksilleni mitään tässä välissä tehnyt,muutakuin antanut värien kulua.           Nyt on ongelmana miten selviän vakkarikampaajani äitiysloman(ja mahollisesti hoitovapaan) ajan.   Tilasin hairstorelta raitapakkuksen samalla kun tilasin hiusaineita,saa Nähdä uskaltautuisko sitä ite  :D

Poni

• New Face
  • *
« Reply #3 on: July 16, 2006, 10:41:06 am »
Todella ikävää kuulla!

Kampaajan on niin vaikea myöntää epäonnistuneensä! Oon sitä mieltä että kampaajasta näkee ulospäpin tuleeko jäljestä trendikäs vai 50 luvun leikkaus/värjäys.mutta vaikeaa on lähtee ovelta jos on varattu aika valmiina.
Itse en IKINÄ soita kampaamoon ja varaa aikaa,jos en ole käynyt siellä juuri kattomassa millasta porukkaa siellä on.

Itelläni on edelleen vaikee löytää sitä omaa kampaajaa. Entisessä kotikaupungissani oli hyvä kampaaja,kallis tosin ,mutta muutin pois sieltä enkä ala matkustamaan kampaajan takia niin pitkälle.

Kyllä mun mielestä pitäs saada ilmasiksi jos leikkaus/värjäys (puhumattamaan hiusten palaminen) on epäonnistunut.

Ite menin n.vuosi sitten valittamaan parinminuutin päästä takas kampaamoon (kun kaverit oli samaa mieltä että vihree on lopputulos)
että kun blondeista hiuksista jotka piti vaan värjätä pikkasen eri blondin sävyllä,ei tummemmaksi,niin lopputulos oli järkytttävän vihertävä!
Kampaaja mutisi jotain ja katto hiusta ja sanoi,että ei se vihree ole,ihan hyvä se on!  NIIN MUTTA ENTÄS JOS SE ON EPÄONNISTUNUT MUN MIELESTÄ!!!  Kampaaja sanoi että ei voi antaa ilmasta uutta palvelua tilalle koska hehän menisivät vararikkoon jos kaikki jotka ei onnistu 100% niin korjataan! Olisi tehnyt mieli sanoa,että tuleeko teille niin paljon virheitä!

öö.olipas sekava selostus,toivottavasti saitte selvää.

Poni

• New Face
  • *
« Reply #4 on: July 17, 2006, 20:06:26 pm »
Elikkä,minulla on edelleen nämä kammottavan punaiset hiukset,mutta en jaksa enää katsoa niitä! Mulle ei yhtään sovi punainen,joten kysyisinkin nyt että mitä näille pitäisi tehdä että saan tänpunaisen pois,en kuitenkaan halua värjätä tummemmalla ruskeella jolla tää ehkä pettyisi?!
Millainenkohan mahtaa tulla jos laitan tähän päälle "vihertävän" vaaleanruskean?

Uskokaan tai älkää,mutta itsetunto voi olla joskus kiinni hiustenväristä   :)

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #5 on: July 17, 2006, 20:16:14 pm »
Älä ihan oikeasti usko sitä mitä keskustelupalstoilla neuvotaan jos puhutaan noinkin henkilökohtaisesta asiasta. Kannattaa marssia kampaajalle ja näyttää hiukset. Täällä tuskin löytyy sellaista henkilöä, joka voisi neuvoa 100% oikean vaihtoehdon näkemättä hiuksiasi.  :) Luulen että neuvottelu värjääjän kanssa voisi tuoda halutun lopputuloksen.

Poni

• New Face
  • *
« Reply #6 on: July 17, 2006, 21:33:17 pm »
Anteeksi nyt vain,mutta kai täällä saa neuvoa kysellä kun on oikea palstakin,siis hiukset osio??!!! eek:

Poni

• New Face
  • *
« Reply #7 on: July 17, 2006, 21:34:30 pm »
Lisäys vielä edelliseen.
EI se tarkoita sitä että jos kysyn neuvoa että tyhmänä olisin toteuttamassa heti jonkun ehdotuksen!!!
 :eek:

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #8 on: July 17, 2006, 21:52:43 pm »
Ihan huolehtivana mielipiteenä tarkoitin...

Inez

• New Face
  • *
« Reply #9 on: July 18, 2006, 11:56:33 am »
Ehdottomasti takaisin kampaajalle! Ja jos tuo kyseinen parturi ei ollut paikan omistaja, niin häneen yhteys! Juttu on vaan niin, että 99% kampaamoista todellakin haluaa korjata pilalle menneen työn, sillä tieto huonosta parturista leviää kyllä kulovalkean tavoin!!! Kampaamot mieluummin tekevät kaikkensa, että saavat asiakkaat tulemaan takaisin!

Älä ihmeessä tee hiuksillesi ainakaan itse mitään!!! Käytä huivia tms.  [Embarrassed] [Embarrassed] [Embarrassed]
Tai mee toiseen kampaamoon. Punaseks värjätyistä hiuksista on vaikee ite lähtee räätälöimään mitään...AINAKAAN vaaleeta...

*Nikita*

• Full Member
« Reply #10 on: July 22, 2006, 17:29:38 pm »
No mutta kyllä kai saa varautua vaikka mihin kun noiden värien kanssa leikkii.  [Embarrassed]

Itselläni ei sentään vihreitä hiuksia ole koskaan ollut, mutta enpä ole kyllä blondannutkaan vaan aina tummemmaksi ja siinä kai tuo riski ei ole niin suuri. : ) Kyllä kaikenlaisia tummia sekavärjäyksiä silti itsellänikin on ollut...

Itse asiassa tälläkin hetkellä on värijämiä, juurikasvua jne. vaikka olen värjännyt vain kevytväreillä. Mutta kun ne värit näemmä tykkäävät oikeen takertua hiuksiini. Varsinkin punainen. Se on ja pysyy...

Kysymykseni siis on värinpoistosta. Kuinka rankka toimenpide se hiukselle on?

Vai pitäisikö kiltisti odottaa, että hiukset kasvavat aikanaan itsellään oman värisiksi.  eek:

Kun tämä "liukuhihnasekavärijuurikasvutyyli" nyt ei ole kovin hehkeä...  I´m afraid...

Ja hiukset ovat ylpeyteni.  :king:

Vogue

• New Face
  • *
« Reply #11 on: July 22, 2006, 20:26:28 pm »
Kysymykseni siis on värinpoistosta. Kuinka rankka toimenpide se hiukselle on?
Vai pitäisikö kiltisti odottaa, että hiukset kasvavat aikanaan itsellään oman värisiksi. 

Värinpoisto on erittäin rankka toimenpide hiuksille. Ja lopputulos on kellertävä blondi. Jos sinulla on tällä hetkellä punaista hiuksissa, todennäköisesti hiuksesi ovat värinpoiston jälkeen aivan keltaiset. Yleensä värinpoiston jälkeen pitääkin laittaa uusi väri päälle.

*Nikita*

• Full Member
« Reply #12 on: July 22, 2006, 20:52:11 pm »
Iiks tuota vähän pelkäsinkin...

No siis minulle on kerran tehty värinpoisto. siitä on jo varmaan 5 vuotta. Sain päähäni, että punaisten hiuksien jälkeen haluan blondit hiukset.  eek: No niistä tuli sellaset kellertävän blondit. Mutta siis vasta värjäyksen jälkeen. Eli siis korjaus kyllä minua on blondattukin. ; )

Kun se vanha  väri oli otettu pois niin mun hiukset oli sellaset eh, no luonnollisen maantien väriset mitä ne nyt on. Vaaleenruskeat.

Onko tossa värinpoistossa eri tekniikoita sitten kanssa vai, eri aineita? Voimakkaampia ja miedompia vai?

Greta

• New Face
  • *
« Reply #13 on: July 27, 2006, 13:23:32 pm »

Kun se vanha  väri oli otettu pois niin mun hiukset oli sellaset eh, no luonnollisen maantien väriset mitä ne nyt on. Vaaleenruskeat.

Onko tossa värinpoistossa eri tekniikoita sitten kanssa vai, eri aineita? Voimakkaampia ja miedompia vai?

Ainakin eri aineita on.. Voimakkaampia ja miedompia. Itselleni myös tehty yksi värinpoisto puoli vuotta sitten.. Kyllähän se hiukan tuntui ainakin hiusta kuivattaneen.. Tosin suht tyytyväinen olin, sillä väriä poistamaan lähdettäessä värjäyksen tulos oli kaikkea muuta kuin "omani".. Mitä tästä opimme? Asioin tästä edes(tai siitä edes) aina luottokampaajillani, enkä kenelläkään muulla. Jännää kuinka eri näkemys eri kampaajilla voikaan olla siitä mikä väri/malli kenellekkin sopii..
Nykyään hiuksissa ihan oma väri, joka sekin on kyllä aika hyvä.. Raitoja on omasta takaa ja hiusten poljaväri on vaalea. Kyllähän tätä voisi vaikka vähän kirkastaa tai jotain.. Pitää katsoa sitten, kun seuraava kampausaika on ajankohtainen..  :)

*Nikita*

• Full Member
« Reply #14 on: July 27, 2006, 14:25:34 pm »
Oon huomannu, että varsinkin jos ja kun värjää niin on hyvä olla se yks ja sama kampaaja jolla käy. Ihan sen takia että se ainakin tietää (tai pitäis tietää) mitä aineita se on käyttäny viimeks. Kun jos menee toiselle niin siellä on sitten taas ihan eri aineet eikä voi tietää miten se hius reagoi.

Täytyy kattoo tässä syssymmällä että mitä tekee, olkoot nyt näin toistaseks.