Jep,eikun valittamaan kampaajalle,pitäisi mun mielestäni korvata jollakin tavoin,tai laittaa sit se oikea sävy ilmatteeksi.Tiedä sitten korvaako kampaaja,nää jutut on niin harkinnanvaraisia vissiin. Ajattelin kertoa samaan topikkiin omasta huonosta kampaamokokemuksestani. No ensinnäkin mun oli alunperinkin vaikee löytää hyvä kampaaja itelleni,kun löysin hyvän(hyvä-hintalaatusuhde,onnistuneet lopputulokset,ihana palvelu),ehdin asioida tällä kampaajalla n.3vuotta kunnes tämä jäi äitiyslomalle. Tiesin kyllä että on jäämässä,asioinhan melko säännöllisesti hänen luonaan.No kumminkin tämä vakkarikampaajani kertoi hyvissä ajoin etukäteen tuttunsa tulevan vuokratuolille hänen putiikkiinsa. Varasin sitten ajan puhelimitse tälle uudelle vuokratuolilaiselle leikkuuseen ja monivärjäykseen. Mennessäni sitten tälle kampaajalle,koin heti ovensuussa pienen järkytyksen,kampaaja oli nimittäin melko epäsiistin näköinen.Taikka sanotaanko ettei näyttänyt yhtään kauneusalan ammattilaiselta tummansinisessä palmikkoneulepaidassaan,ilman meikkiä,sekainen tukka vetäistynä samettihiuspannalla taaksepäin .Enkä nyt siis tarkoita että kaikkien kampaajien pitäisi olla huippukauniita,mutta tämä oli oikeasti epäsiistin näköinen nuori nainen. Istahdin kumminkin tuoliin ja aloin jutella tuttuun tapaan,niinkuin nyt kampaajalla yleensä jutellaan. Tämä vastasi lyhyesti ja tylysti. Sanoin haluavani samat sävyt mitkä vakkarikampaajani on viimeksi laittanut. Hän katsoi kalenterista mitä mun päähäni oli laitettu. Sanoin että blondia vaan saisi olla päällihiuksissa hiukan aikaisempaa enemmän. Koska kampaaja ei tosiaan turhia turissut,minä uppouduin pinni-lehteen,kampaajan levittäessä väriä päähäni,hän laittoi osioiden päälle aina foliot,niinkuin yleensäkkin on tapana kun monivärjäystä tehdään. Elikkäs hiuksista piti tulla alaosastaan mahongin punaiset,päälle kuparia johon runsaasti blondeja raitoja. Nuokuttuani aikani tuolissa värin vaikuttaessa,kampaaja sanoi vihdoin että on aika pestä väri pois. Siihen sanoin ihan leikilläni että pestään vaan,ettei alaosasta tule pikimustaa(alatukka kun värjättiin ekaksi). No järkytyksen koin kun pääsin pesupaikalta peilin eteen ,värit oli laitettu aivan eri lailla kun oli sovittu,vaaleita raitoja ei ollut nimeksikään,kuparinsävy näytti valmiiksi kulahtaneelta ja alaosa josta piti tulla mahonki oli muuttunut aivan pikimustaksi,ei siis miksikään punamustaksi,vaan mustaakin mustemmaksi. Kysyin kampaajalta syytä asiaan ,johon hän vastasi syyksi hiusten huonon kunnon. Siihen sanoin mielestäni hoitavani hiuksiani laadukkailla aineilla ja värjänneeni vain tässä kampaamossa. Edellinen kampaaja kehui aina hiuslaatuani joka on suomalaiseksi hiukseksi vahva ja hiukset kasvavat paksuiksi. No sitten alkoi hiustenleikkuu.Kampaaja kysyi paljonko haluan että otetaan pois,mä sanoin että hiukan vaan latvoista ,johon kampaaja sanoi että ottasin kyllä ainakin viitisen senttiä että saadaan nuo vanhan permanentin jämät pois latvoista. Ja näytti samalla hiuksiani tarkemmin peilistä takaa.Siihen minä vastasin ettei mulla ole kyllä mitään permanenttia ikinä ollutkaan. Hiukseni olivat kärähtänet värjätessä latvoista.

No pakkohan ne kuivat oli leikata pois,leikkauksessa nyt ei mokia käynyt se oli ihan ok. Lähdin kampaajalta päässäni sävyt jotka eivät istuneet lainkaan toisiinsa ,lämmintä punaista ja blondia ja kylmän kovaa mustaa. Lisäksi toinen puoli otsastani oli värissä. Täyden hinnan maksoin käynnistä,koska kampaaja syytti lopputuloksesta kivenkovaa hiusteni huonoa kuntoa,uskoin kai sen jotenkin itsekkin

No kotona mies sanoi että vanhat hiukset olivat paremmat ja muutama kaveri sanoi että näyttää jo valmiiksi kulahtaneelta. No tästä tapauksesta on kuukausi aikaa,enkä ole hiuksilleni mitään tässä välissä tehnyt,muutakuin antanut värien kulua. Nyt on ongelmana miten selviän vakkarikampaajani äitiysloman(ja mahollisesti hoitovapaan) ajan. Tilasin hairstorelta raitapakkuksen samalla kun tilasin hiusaineita,saa Nähdä uskaltautuisko sitä ite