|
Sivuja: [1] 2 3
|
 |
|
Kirjoittaja
|
Aihe: MALLIHUIJAUKSET ( mallikansio, mallikuvat, koekuvat, promokuvat ) (Luettu 16369 kertaa)
|
Flavio Briatore
Vieras
|
Tytöt haaveilevat 99% tapauksista turhaan mallinurasta. Luokattomat kuvaajat käyttävät tyttöjen nuoruudenhaaveita rahallisesti hyväksi. Onhan täällä ollut varoituksia näistä jo aiemminkin, mutta yrittäjiä lisääntyy kuin sieniä sateella. Tyttöjen kannattaisi ottaa yhteyttä Paparazziin, Model Boomiin tai Fondiin ja mennä näyttäytymään niihin, eikä tuhlata rahojaan luokattomiin kuviin. Hyvät mallitoimistot auttavat kuvien hankinnassa ilmaiseksi.
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Administrator
New Face

|
Tytöt kyselevät usein tutuiltaan kenellä kuvaajalla kannattaa ottaa mallikuvia. Tutut ovat yleensä siinä asemassa, etteivät itsekään tienaa riihikuivaa rahaa mallinhommilla ja antavat nimen, jota mikään arvostettu mallitoimisto ei käyttäisi kuvaajana. Rahathan siinä menevät hukkaan. Neuvoa kannattaa kysyä vasta siinä vaiheessa, kun olet kävellyt Paparazziin, Model Boomiin tai Fondiin sisään ja he näkevät sinut. Heiltä saat varmasti luotettavammat ohjeet menestyä mallina, kuin mitä tutuilta tai netistä saat lukea.
http://www.paparazzi.fi
http://www.modelboom.fi
http://www.fondi.fi
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
|
|
Äksy Ämmä
Vieras
|
Tuntuu siltä, että on olemassa ainakin kahdenlaisia mallibisnes-yrittäjiä: toiset heistä poimivat talliinsa vain todella lupaavat tarjokkaat, toiset taas myyvät lähinnä yrityksensä kurssi- ja kansiokuvauspalveluja. Jälkimmäinen ryhmä näyttää ensivilkaisten houkuttelevalta meistä, jotka emme kuvittele itseämmä catwalk`ien kuninkaallisiksi vaan haluamme ehkä muutaman lisäeuron ja arkirutiineista poikkeavan kokemuksen silloin tällöin. Viimeistään pyrittyään muutaman kerran vain lupaavia tarjokkaita poimivan toimiston hoteisiin ja saatuaan kohteliaan hylkäyksen wannabe-mallit tai kokemuksenkalastajat tarttuvat jälkimmäisen ryhmän täkyyn. "Jokainenhan voi olla mainosmalli" - tai ainakin melkein jokainen. Kaikki periaaatteessa mainosmallejakin välittävät toimistot eivät huoli listoilleen ketä tahansa edes mainosmalliksi, mm. naisille on tiukka, alhainen yläikäraja. SUKUPUOLISYRJINTÄÄ, , kirjoitan minä! Mutta saatuaan kuvansa takaisin - toimistolta jos toiseltakin kerran jos toisenkin - sisukas poseeraajatarjokas yksinkertaisesti HALUAA uskoa lupaukseen pääsystä edes toimiston lakanaan. Ja siitä sitä sitten maksaa kukkaronsa tyhjäksi ... hymyilystä jossain virtuaaligallerian perukoilla niin, ettei kukaan muu kuvaa katsele kuin malli itse! Kuinka paljon ja usein Suomessa nostetaan kanteita mallitoimistoja vastaan katteettomista lupauksista tai haetaan korvauksia kelvottomista kuvista tai otosten luokattomasta esillepanosta? (Muutamasta jupakasta olen lukenutkin.) Ja millä tavoin wannabe-malli parhaiten markkinoi itseään löytääkseen Sen Vuosikymmenen Ainoan Työtilaisuutensa? Jokuhan tavistakin jossain vaiheessa otoksiinsa tarvitsee...? Onneksi esiintymishaluinen mallimitaton ihminen voi esitellä olemustaan ja taitojaan muittenkin kanavien kuin malliagentuurien kautta!
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
|
|
|
|
*Angie*
New Face

Sukupuoli: 

|
Hmm... Kirjoitin sopimuksen mallitoimiston kanssa ja sieltä käskettiin sitten tulla kurssille joka ois maksanu jotain 3oo euroa. no en mennyt ja ei oo sen jälkeen kuulunu mitään... Eli mua ois varmaan huijattu jos oisin menny sinne... Outoa kun lähettävät työsopimuksen mutta eivät ees oikeesti haluu töihin mua.
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
|
|
Äksy Ämmä
Vieras
|
Tuota... ...kannattaisikohan minun kirjoittaakaan tätä?! Kirjoitan kuitenkin: Onkohan jo käynyt niinkin, että sopimuksen allekirjoittanutta mukamallia koetetaan väkisin rahastaa kursseja tms. oheispalveluja tuputtaen ´kun olet sopimuksen allekirjoittanut, niin Sinulta edellytetään kurssille osallistumista`-tyyliin? Jollei tällaista ole tapahtunut, niin toivottavasti en yllytäkään tällä kommentillani ketään rahainsaalistajaa tällaiseen ryhtymään... Joka tapauksessa AINA kannattaa lukea tarkoin sopimus, jota tarjotaan allekirjoitettavaksi ja jollei siitä ymmärrä joka kohtaa, niin tarkistuttaa se (ulkopuolisella9 asiantuntijalla, ennen kuin riipustaa nimensä alle. Tärkeää on myös, että itselle jää jäljennös sopimuksesta. (Minulla allekirjoitutettiin vuosia sitten sopimus, jossa sitouduin olemaan tekemättä töitä muille toimistoille kuin nyt puheena olevalle. Hämmästyksekseni en saanut sopimuksesta kopiota! Eipä ole toimistosta mitään sen koommin kuulunut, ja arvelen, ettei se enää toimikaan, joten se siitä sopimuksesta.)
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
Cerenace
Full Member

Sukupuoli: 

|
Sopimushan on työsopimus ja jos ei ole ollut työtäkään ja palkanmaksua mallille päin niin sopimushan ei ole voimassa.Se on aivan sama vaikka on nimensä laittanutkin jos tilanne on ed. mainittu niin somimus mitätön.Sopimuksissa kun on usein kielto tehdä töitä toisissa toimistoissa.
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
pjt
New Face

|
Hyvä että tällaiset asiat otetaan taas esille. Minua on pyydetty maksullisiin kuvauksiin sekä kursseihin. Enpä ole koskaan käynyt, onneksi. Sain kutsun select modelsille ja yllätyin että he maksoivat kuvaukseni heti. samalla käynnillä tuli keikkoja.. tuning -lehteen kuvaus (siksi poistivat kuviani sivuilta toistaiseksi), extreme car show, skiexpoon ja tammikuussa helsinki motor show. Näin sen pitäisi toimia. Eikä ne edes suuttunut kun kieltäydyin parista keikasta opiskeluni takia. En ymmärrä sellaisia toimistoja, jossa on sata mallia eikä heillä ole koskaan töitä. Silti käyvät maksullisissa kuvauksissa usein. Razzi, fondi ja boomi ovat "mallimittaisille" hyviä toimistoja! Muut sais melkein unohtaa.
Päivi
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
|