Author Topic: finnejä selässä ja rinnassa= AUTA!  (Read 2543 times)

^nolona

• New Face
  • *
finnejä selässä ja rinnassa= AUTA!
« on: March 07, 2006, 13:11:30 pm »
voisiko joku auttaa mua?
mulla on ollu selässä ja rinnassa ehkä n. vuoden finnejä, joskus vähemmän ja joskus enemmän. en usko että minulla on aknea, sillä joskus finnejä on paljonkin vähemmän, eikä minulla yleensäkkään isoja finnejä ole. selässä on enemmän, ne on yleensä melko pieniä tai keskikokoisia. OOn yrittäny saada niitä pois nyt sen vuoden, mutta tuntuu siltä että ne ei ole mihinkään lähdössä :(  viime kesä oli aivan kauhea, en käynyt kertaakaan rannalla ottamassa aurinkoa, koska en kehdannut ongelmani takia, ja käytin pelkkiä t-paitoja läpi kesän. bikineitä käytin yhteensä ehkä 5 tuntia koko kesänä. Monet ovat sanoneet, että aurinko auttaa, mutta minkä sille voi, kun on liian nolostunut ottamaan paitaa pois tai laittamalla toppia. omistan tällä hetkellä muutenki vain kaksi. En uskalla mennä ihotautilääkärillekkään.. Minulla on kuiva iho, joten tämäkin rajottaa useiden tuotteiden käyttöä.
MITÄ TEKISI? :cry:

^nolona

• New Face
  • *
Re: finnejä selässä ja rinnassa= AUTA!
« Reply #1 on: March 07, 2006, 13:14:22 pm »
unohdin kysyä, voisiko kosmetologi tehdä laserilla jotain?

Jukka

• Guest
« Reply #2 on: March 07, 2006, 15:01:08 pm »
Miksi ihmeessä et jo ole mennyt ihotautilääkärille?  Yksi keino saattaa sopia yhdelle, toinen toiselle.  Omiin nuoruuden iho-ongelmiini - akneen - sain avun yksinkertaisesti kunnon antibioottikuurilla.  Eivät ole ongelmat palanneet.

Sinänsä en kannata "turhien" lääkkeiden syömistä mutta kuvittelisin lääkärin ehdottavan jotain tuollaista.  Tai sitten ruokavalion muokkausta mutta siitä en ole pätevä sanomaan yhtään mitään.

Jos olet nuori ihminen niin hormoneilla voi olla pelinsä tuossa ongelmassa.  Siinä tapauksessa epäilisin ajan tekevän tehtävänsä.  Mutta miehenä mun lienee parempi jättää tästä asiasta arvailu paremmin aiheeseen perehtyneille  :1crazy:

HotorNot

• New Face
  • *
« Reply #3 on: April 18, 2006, 14:11:46 pm »
Roaccuttan kuuri auttaa.. Nyt hopihopi lääkärille, niin saat oikeata apua.. Myös apteekista saatavat voiteet voivat auttaa..

sanzuu

• New Face
  • *
« Reply #4 on: July 12, 2006, 03:27:20 am »
Cliniquelta löytyy todella hyvä spray, joka on tarkoitettu juuri selän ja decolleten alueelle, puhdistamaan ja ehkäisemään näppylöitä. Kannattaa kokeilla! Suosittelen lämpimästi. Asiakkailta tullut hyvää palautetta ja tuote onkin usein loppu (myydään paljon) :)

Tanyest

• New Face
  • *
« Reply #5 on: July 27, 2006, 19:36:26 pm »
Kuivahko iho + finnit on aika hankala yhdistelmä. Koska en näe sun ihoa enkä tiedä ihan tarkkaan miten reagoi niin en uskalla sanoa sulle oikein mitään. Suosittelisin kuitenkin antiseptisilla tuotteilla pesua ja huolehtimaan ihon kevyestä kosteutuksesta (älä yritä kuivattaa, saat ihosta vain pintakuivan ja finniongelma saattaa pahentua todella kamalaksi). Ammattilaisen luona voi myös käydä selänalueen ihonpuhdistuskessa tai mikä nyt sinun iholle just sillä hetkellä sopiskaan. Ne on oikeasti hyviä hoitoja ja kannattaa testaa. Mutta tosiaan älä ala liikaa kuivattamaan ihoa finnien katoamisen toivossa, ettet mene ojasta alikkoon.
Muista juoda vettä paljon ja tsekkaa että ruokavalio kunnossa ja käy näyttämässä ammattilaiselle joka arvioi, onkokyseessä ns. normaali ihon häiriö vai onko akne. Sillä jos on akne, niin hoito on aivan toista luokkaa kuin "normaalin" finniongelman kanssa !

Greta

• New Face
  • *
« Reply #6 on: July 27, 2006, 19:55:44 pm »
Juu, ihotautilääkärille kannattaa käydä näyttämässä ehdottomasti. Saat ainakin lääkityksen sieltä. Vaikka lääkärit(jopa jotkut näistä ihotautilääkäreistä) ja muut kuinka väittäisivät ettei ruokavaliolla olis mitään merkitystä ihon kuntoon, niin voin kokemuksesta sanoa, että kyllä tasan tarkkaan on! Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että tottakai se heijastuu ulospäin, jos ruokavalio on esimerkiksi sokeri-rasva pitoista pikaruokaa ja eineksiä. En itse usko, että ihmisen suolisto tykkää kovinkaan paljoa esimerkiksi sokerista.. pahin yhdistelmä nimenomaa sokeri ja rasva. Monilla se sokerin mussuttaminen näkyy sitten ihossa, kun elimistö reagoi siihen niin voimakkaasti. Mut nää on vain minun mielipiteitä, vaikkakin ovat saanet paljonkin kannatusta ja tukea pohjaksensa. :)

*Nikita*

• Full Member
« Reply #7 on: July 28, 2006, 19:04:45 pm »
Minä sanon myös, että kannattaa mennä kosmetologille ihonpuhdistukseen ja selittää ongelma ja samalla kosmetologi näkee selkäsi ja voi varmasti kertoa kannattaako mennä ihotautilääkärille vai miten pitäisi toimia.

Rasvainen ihokin vaatii kosteutusta, joten se kannattaa muistaa. Sekä sisäinen että ulkoinen. Vesi todella puhdistaa elimistöä ja sitä aurinkoa ei kannata yhtään ujostella. Järvivesi ja aurinko tekevät hyvää iholle. Tietysti pitää muistaa suojaus.

Muutenkin kannattaa kotioloissa oleskella mahdollisimman ilmavissa vaatteissa, että se iho saa happea. Ongelma vain pahenee jos siinä päällä on aina jokin vaatekerros, vaikka se ei kaunis näky olisikaan niin juuri siitä syystä pitäisi antaa sen ihon hengittää.

Mutta mars kosmetologille, jos et ole jo käynyt. Varmasti katsoo selkääsi ilman mitään ajanvarausta tai veloistustakin ja neuvoo eteenpäin.  :)

mapsi

• Full Member
« Reply #8 on: July 31, 2006, 21:38:55 pm »
no jos muutama jogi on ,ei sen nii välii