Author Topic: Tupakointi  (Read 4101 times)

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Tupakointi
« on: November 19, 2005, 22:15:24 pm »
Ravintolatupakointi saattaa loppua Suomessa puolentoista vuoden kuluttua. Sosiaali- ja terveysministeriö haluaa esityksellään suojella työntekijöitä syöpäriskiltä. Ravintolatyöntekijät ovat tällä hetkellä ainoa työntekijäryhmä, jota ei ole työpaikalla suojattu tupakansavulta.

jeje

• Junior Member
  • **
Re: Tupakointi
« Reply #1 on: November 20, 2005, 00:06:42 am »
nii-in kinkkinen juttu  :-\\\\ jossain on semmoisia pieniä reikiä baari tiskin reunalla jotka puhaltavat savua pois päin baarimikoista mutta se kyllä nyt ei suojaa niitä jotka siivoavat ja muutenkin tekevät töitä tiskin ulkopuolella!
onneksi muutos ei koskisi minua.  :)

sAiJa

• Full Member
« Reply #2 on: November 20, 2005, 19:19:46 pm »
Voi ihanaa jos loppuu! :) ehkä tupakoiville voisi hankkia ravintoloihin (niinkuin junissa ja messukeskuksessa) pienen \\\"huoneen\\\" missä voisi käydä tupakkatauolla, eikä se haittaisi edes muiden terveyttä :)

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #3 on: November 20, 2005, 19:29:24 pm »
Positiivista jos vaatteet eivät haisisi illan jälkeen tupakalle.

maya

• Full Member
« Reply #4 on: November 20, 2005, 20:59:27 pm »
puhumattakaan passiivisesta tupakoinnista. itse en ole pystynyt harrastamaan ravintola kulttuuriamme juuri tupakointi syistä. kärsin migreenistä ja tupakka on yksi laukaiseva tekijä migreenilleni. ikävää tupakassa on vielä se, että riittää kunhan käväisee jossakin paikassa, jossa on vähän tupakan savua  ni jo haisee itse päästä varpaisiin sille.tämän jälkeen on pakko laittaa kaikki vaatteet pesuun ja käväistä itsekin suihkussa! tupakansavu on inhottavinta mitä tiedän!!! voin muuten sanoa että on ikävää seurustella henkilön kanssa joka tupakoi kun on tällainen pulma  ???

että ihan oikeaan suuntaan ollaan menossa!  :-*

jeje

• Junior Member
  • **
« Reply #5 on: November 21, 2005, 22:04:08 pm »
joo se olis kyl ihanaa ettei haisis vaatteet siltä mihin on nyt tottunu ! on kyl ihan hirvee haju.  ???  :)

sAiJa

• Full Member
« Reply #6 on: November 22, 2005, 09:19:53 am »
No aivan. :)

Äksy Ämmä

• Guest
« Reply #7 on: November 22, 2005, 11:58:44 am »
Tupakkahuone voisi olla yksi ratkaisu ... tai syöpääkääryttelijöitten harvenevan joukon ohjaaminen pihalle pahettaan harjoittamaan. Eipä ole asiakkaastakaan miellyttävää istua huoneessa, jonka savua voi atrimin yhtä hyvin leikata kuin lautasella lötköttävää pihviä. Ja jos tupakoinnista huomauttaa, saa kärkeviä vastauksia.
Totuus on, että tupakointi tuhoaa terveyttä ja jopa tappaa. Yhteisissä tiloissa tällaisen paheen harjoittamista pitää voida rajoittaa.
Mutta onko majoitusliikkeissä riittävästi huoneita tupakoitsemattomille? Entä vähävaraisille asuntoja, jotka eivät lemua syöpäkääröiltä aiempien tupakoitsija-asukkaitten jäljiltä? Jollei, niin paljon on vielä tehtävää tupakoitsemattomien suojaamisessa ja ihmisten ohjaamisessa pois terva- ja nikotiinituttien reunustamalta polulta.

maya

• Full Member
« Reply #8 on: November 22, 2005, 19:58:56 pm »
minulla oli vielä sellainen juttu tuohan tupakointi juttuun.  olen kerran  saanut potkut eräästä myymälätyöstä koska en pystynyt työskentelemään työpaikalla, sillä muu henkilökunta tupakoi sisätiloissa, eikä työnantajalla ollut resursseja järjestää tupakoivalle työväelle tupakkapaikkaa. olin ollut 2 päivää työharjoittelussa ja tullut molempina työpäivinä migreenin kanssa kotiin. minä sain kärsiä siitä että muut tupakoivat!

jeje

• Junior Member
  • **
« Reply #9 on: November 23, 2005, 20:48:18 pm »
no tuo ei kyllä ollut yhtään reilua!  :eek: tuo työjuttu siis.  :) miksi he eivät polttaneet ulkona?  :confused:

maya

• Full Member
« Reply #10 on: November 23, 2005, 21:52:03 pm »
no tuo ei kyllä ollut yhtään reilua! :eek: tuo työjuttu siis. :) miksi he eivät polttaneet ulkona? :confused:

siksi että asiakkaat olisivat näkeneet sen. siis aivan naurettavaa! ::)

jeje

• Junior Member
  • **
« Reply #11 on: November 23, 2005, 22:23:56 pm »
no niinpä!!  ::) ehkä oli vaan parempi ettet jatkanut siellä töitä.  :)

maya

• Full Member
« Reply #12 on: November 23, 2005, 23:16:24 pm »
niin on. ja onneksi sain pian toisen mukavan kesätyön! ihaninta siinä oli että sai työskennellä ulkosalla.  ;D

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #13 on: February 18, 2006, 19:58:19 pm »
Britannian parlamentin alahuone päätti tiistaina rajoittaa tupakointia Englannissa. Laillinen sauhuttelu loppuu muun muassa toimistoissa, ravintoloissa ja pubeissa ensi vuoden puolivälistä alkaen.

BellaBambi

• Junior Member
  • **
« Reply #14 on: February 19, 2006, 15:28:21 pm »
Hyvä juttu tietysti ravintolatyöntekijöitä ajatellen, mutta lisää turhia kieltoja jälleen :1tongue: