Author Topic: Kivuton hammashoito  (Read 1167 times)

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Kivuton hammashoito
« on: November 16, 2005, 00:39:45 am »
Laserilla toteutettu kivuton hammashoito on ollut lehdissä viime aikoina.

http://www.iltalehti.fi/2005/11/15/200511143729793_uu.shtml

Onko kivuton hammashoito sinusta tärkeä parannus hampaiden hoidossa?

Gabriella

• Guest
Re: Kivuton hammashoito
« Reply #1 on: November 16, 2005, 00:59:11 am »
Ehdottomasti !  :-*

karin

• Full Member
« Reply #2 on: November 16, 2005, 09:37:29 am »
Onhan se aina edistystä, ja mikäli hintaa tulee vain 5-10 euroa enemmän per paikka niin se ei ole paljon.  Olin meinaan aamulla hammaslääkärissä ja yksi hammas  paikattiin. Minun suuhun ei tehdä mitään ilman puudutusta, ja hammaslääkärillä puudutus maksoi 14 euroa. Joten jos on vain yksi hammas paikattavana niin laser tulee halvemmaksi kuin puudutus ja paikkaus tavallisella menetelmällä mikäli tuo 5-10 euroa pitää paikkaansa. Sitäpaitsi on ikävää olla pari tuntia suu ja kieli turtana.

samael

• New Face
  • *
« Reply #3 on: November 16, 2005, 12:52:48 pm »
Sehän on kivutonta jos lekuri osaa hommansa :|

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #4 on: November 16, 2005, 12:57:51 pm »
Ai miten saat poraamisesta tai juurihoidosta kivutonta?

Tipsukka

• Guest
« Reply #5 on: November 16, 2005, 15:02:22 pm »
En mäkään tunne kipua, jos hammaslääkäri osaa hommansa. Ainoastaan puudutteen laitto sattuu ja onhan se epämiellyttävää olla kaikki trasselit ja vekottimet suussa, mut mitäpä ei nainen tekis kauneutensa eteen..

ewa

• Junior Member
  • **
« Reply #6 on: November 16, 2005, 16:53:22 pm »
kivun tunteminen on ihmiskohtaista. joillakin on korkeampi kipukynnys, joillakin matalampi. joitain poraaminen ei satu yhtään, vaikka heillä ei olisi puudutusta. mua ei porata ennen ku on mahd. monta puudutuspiikkiä laitettu. kerran laitettiin neljä. mulla on niin matala kipukynnys. olis tosi ihanaa jos hampaiden paikkaus ei sattuis. sitten mäki uskaltaisin mennä hammaslääkäriin. ens kuussa porataan. sattuu jo valmiiks.  :1crazy:
Hi, I'm ewa. How u like me so far? ;)

Tipsukka

• Guest
« Reply #7 on: November 16, 2005, 17:16:50 pm »
Ai niin vielä sen verran, ett multa poistettiin hammas ja laitettiin sen takia kolme eri puudutusta. Mun naama oli täynnä valkoisia läiskiä, kun puudutus oli niin voimakas. Mut ei tuntunut missään. Mut ei tuntunut kyllä se puoli kasvoistakaan. Mä väitän, ett vaikka mullakin on nykyisin huono kipukynnys(aiemmin kax synnytystä ilman kipulääkkeitä), koska sairastan fibromyalgiaa, niin kyllä hammaslääkäriltä saa tappopuudutuksen, jos haluaa, ettei tarvitse kärsiä.

samael

• New Face
  • *
« Reply #8 on: November 28, 2005, 09:15:30 am »
Ai miten saat poraamisesta tai juurihoidosta kivutonta?
Käytännössä hyvällä puudutuksella jonka myös annetaan vaikuttaa ennen toimenpiteen aloittamista. Toisaalta puudutus sattuu jonkin verran ja aina on muistettava että kipukynnys on ihmisillä yksilöllinen. Mikäli puudutus on suoritettu hyvin, ei toimenpide itsessäään satu. Tosin jälkisärky on edelleen olemassa, mutta särkylääkkeillä siitä selviää.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #9 on: November 28, 2005, 19:35:14 pm »
Puudutus yleensä sattuu ja sen jälkeen suu on useita tunteja inhottavan tunnoton.