Jaaha, teenpä tälle tämän vuoden "paikalliskisalle" oman topiccinsa..
Eli Raumalla kisattiin viime tiistaina Pitsimissin merkeissä nyt 27:ttä kertaa (taitaa olla yksi suomen vanhimmista kisoista?). Kaikki meni oikein hienosti ja finaalikymmenikössä oli mukana muutamia oikein näyttäviä tyttöjä. Tällä kertaa kokoonnuttiin ensimmäistä kertaa jo viime lauantaina, jolloin mentiin koko porukalla paikalliselle majakkasaarelle ulkosaariston laidalle. Siellä otettiin rennosti, tutustuttiin, syötiin ja pidettiin kuvaussessioita, paikallisteeveen kuvaaja kuvasi videota ja minä itse sitten valokuvia.
Kaikilla oli oikein hauskaa ja päivästä pidettiin paljon. Itse finaalipäivä alkoi tiistaina jälleen jo aamulla, ja päivän mittaa ajeltiin avoautoilla ympäri kaupunkia (Raumallahan on käynnissä ns. Pitsiviikko ja paikalla runsaasti turisteja) ja vierailtiin mm. sponsorien luona. Kilpailu oli sitten illalla kuudelta Rauman Kauppatorilla, jossa sää onneksi suosi. Väkeä oli paikalla aivan valtavasti!
Itse siis kiersin tyttöjen kanssa kuvaamassa noina kumpanakin päivänä, ja sain taas runsaan setin hyviä

! Laitan tänne linkin piakkoin kun saan kaikki kuvat tehtyä "nettikuntoon", tässä seuraavassa viestissä laitan nyt saman tien parit kuvat.
Tilanne on itse asiassa nyt se, että minä ja vaimoni menemme nyt mukaan myös itse kisan kehittämiseen (kisan järjestäjä on hyvä tuttumme)! Ajatuksia asian suhteen on jo monenlaisia ja tätä valmiiksi suosittua kisaa on tarkoitus viedä eteenpäin niin että kisan 30v -juhlavuoteen mennessä kasassa on entistäkin tunnetumpi kokonaisuus.
Ensimmäinen konkreettinen juttu on se, että heti tässä kesän jälkeen teen kisan nettisivupuolen kokonaan uusiksi (joka onkin tarpeen kun noita nykyisiä vanhoja sivuja katsoo

). Tulossa ovat varmasti erittäin kiinnostavat ja informatiiviset sivut, sen voin luvata etukäteen! Sisältöä tulee mm. kuvien ja videoiden muodossa olemaan _paljon_ , mm. tyttöjen finaalipäivä aamusta iltaan on jo todella monena vuotena kuvattu paikallisen tv-yhtiön toimesta. Materiaalia siis löytyy ja sen käytöstä on jo sovittu. Mm. tänä vuonna tytöt pääsivät väläyttämään näyttelijänkykyjään tv-studiolla, ja purkkiin saatiin todella hauskaa matskua!

Sivuille tulee myös edellisvuosien voittajien haastatteluja, kisan historiikkia pidemmältä ajalta jne. jne.
Raumalla siis voitti tänä vuonna Kirsi Järvenpää Porista, 1.pp Johanna Hasa Nakkilasta ja 2.pp Julia Ikonen Porista. Kauniita ja reippaita tyttöjä kaikki, näette sitten lisää kuvista!
- Hans
PS. pitsimissi.fi -etusivulla on nyt linkki tänne julkkikset.fi -osoitteeseen, joten nyt ei varmaankaan tarvitse pelätä topicin häviämistä..?