Hassuja nämä "en ole rasisti, mutta..." -kommentit. Minulla ei ole mitään yksittäistä kansallisuutta tai ihonväriä vastaan mitään. Jokaisesta ryhmästä löytyy niitä totaali-idiootteja. Maahanmuuttajissa niitä poikkeavasti käyttäytyviä on varmastikin prosentuaalisesti enemmän, koska töitä on Suomesta vaikeaa saada kielivaikeuksien, oleskelulupa-asioiden ja ennakkoluulojen takia, joten moni maahanmuuttaja on työttömänä. Myös suomalaisista työttömistä oletettavasti useampi on moniongelmainen kuin työssä käyvistä.
Mutta tässä keskustelussa ei tainut olla kyse maahanmuuttopolitiikasta, vaan rasismista. En minäkään pidä nykyistä maahanmuuttosysteemiä hyvänä, siinä on pahoja puutteita.
Jos minulla olisi lapsi, hän saisi ihan vapaasti seurustella minkä maalaisen tai näköisen ihmisen kanssa tahansa, kunhan ko. henkilön arvot ja maailmankatsomus (uskonto) vastaisivat perheemme arvoja. Olen sitä mieltä, että kaverit/ystävät voivat edustaa ihan erilaisia maailmankatsomuksia, se vain rikastuttaa elämää ja näkemyksiä. Sen sijaan seurustelusuhde ei kestä mielestäni liian suurta arvojen erilaisuutta. En henk. koht. usko, että suhde voi olla toimiva, jos mielipiteet seksuaalietiikasta, lasten kasvatuksesta ja tasa-arvosta ovat tyystin eri maailmoista. Tällaiset keskenään poikkevat mielipiteet voi olla suomalaisella ja ulkomaalaisella, mutta myös kahdella suomalaisella.
Hups, taisin eksyä aiheesta.