Author Topic: Rasismi  (Read 7338 times)

mr.sixty

• Guest
Rasismi
« on: July 08, 2005, 10:22:51 am »
Täällä kun oli jo aikaisemmin offtopiccina tämmöinen aihe niin perustetaanpas uudelleen.
eli jutellaan täällä rasismista

Miltä susta tuntuis jos tytär tai poika toisi mustan miehen/naisen kotiin(tarkoitan että esittelee sulle miehenään/naisenaan)?

Emppu

• Guest
Re: Rasismi
« Reply #1 on: July 08, 2005, 10:42:52 am »
Riippuu jos nuori tyttö tuo vanha ukon niin haen haulikon...
mutta kun en omista sellaista,
mutta jos nuoren pojan niin puristelen poskista ja ihastelen...
no en vainiskaan, mitä sitten.....katsotaan mikä poika on miehiään,
mutta paljon vanhempi mies saa tehdä vaikka mitä että pääsee anopin helmoihin...
oikeastaan en ole ajatellut tuota mitenkään vakavana asiana..
ainakaan vielä...
jos on kiva tyyppi niin ei siihen mikään naaman väri vaikuta mitään pätkääkään negatiivisesti...
naaman värillä ei ole mitään virkaa jos sydän on kultaa ...

Ai niin jos pojat tuo tumman tytön niin sehän on makeeta ;)

Ai kun tää on leikkisä tänä aamuna ja joku vetää vielä herneen...  ;D

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #2 on: July 08, 2005, 13:18:26 pm »
Miltä susta tuntuis jos tytär tai poika toisi mustan miehen/naisen kotiin(tarkoitan että esittelee sulle miehenään/naisenaan)?

Ei ole pelkoa.

mr.sixty

• Guest
« Reply #3 on: July 08, 2005, 13:25:24 pm »
Mä oon deitannut somalin kanssa ja lisäsin tuon sivukommentin siksi että mutsista paljastui hieman ennakkoluuloja heitäkohtaan kun kerroin vaikka muuten onkin avarakatseinen ihonvärijutuissa(eli ne on ihan jees kuhan vaan ei deittaa mun muksuu)

KuningasMidas

• Guest
« Reply #4 on: July 08, 2005, 13:36:04 pm »
Ei se väri haittaa...riippuu muuten millainen karpaasi on.  Kunhan on asenteiltaan ja muuten elänkatsomukseltaan tasa-arvoinen yms. Onhan näitä juttuja missä naiset on lopuksi joutuneet orjan asemaan...kait ne on kulttuurien/uskontojen omituisuuksia ei rotukusymyksiä.  :-\   

Ei sillä, onhan niita kotimaisiakin hyypiöitä ihan liikaa, jotka usuttelisin mauserin kanssa torpasta ulos...jos ois tilaisuuus ;) 
Tällä hetkellä meikäläisen kohdalla kyseinen on vaan ajatusleikkiä ;)

mr.sixty

• Guest
« Reply #5 on: July 08, 2005, 13:41:46 pm »
Kyllä uskonto ja maantavat vaikuttaa mutta niin myös luonne.

KuningasMidas

• Guest
« Reply #6 on: July 08, 2005, 13:51:40 pm »
Kyllä uskonto ja maantavat vaikuttaa mutta niin myös luonne.

Ehkä ihmisluonnetta kuvaa hyvin kyseinen värssy:
"Ei paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista.
Paljon hyvää on rinnassa jokaisen, vaikk´ ei aina esille loista."
(Eino Leino)

Kuten huomataan eikka oli hieman avittamassa hengentuotetta ;)

elisaelisa

• Full Member
« Reply #7 on: July 08, 2005, 14:01:51 pm »
Ennen itsekin olin kauhean ennekko luuloinen ulkomaalaisia kohtaan mutta nykyään sitä ei sitten ajattelekaan enää heistä sillä tavalla että he ovat edes ulkomaalaisia. Kai minusta on sitten jossain vaiheessa tullut melkein aikuinen  ;D

Ei ihmistä voi erotella ihonvärin tai minkään muunkaan asian suhteen, itselleni on se luonne paljon tärkeämpää kuin ulkonäkö...kuka voisi seurustella hyvännäköisen tyypin kanssa jonka kanssa jutut eivät kävisi yksiin??? en minä ainakaan...  eek:

Mutta noi ikäjutut kyllä merkkaa mulle ainakin tosi paljon... en ymmärrä tätä suhdetta tässä talo- ohjelmassa, Heli ja Mikko...itse olen tämän Helin kanssa saman ikäinen enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani noin vanhan äijän kanssa, oksetus  ???
Mutta jos homma toimii, niinku ilmeisesti näin on niin mikäs siinä  :confused:
- Elämä On-

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #8 on: July 08, 2005, 14:08:44 pm »
Varmaan jokaisen kannattaa selvittää mitä on rasismi ennen kuin alkavat kommentoimaan täällä. Se että on ennakkoluuloinen ei ole rasismia.

KuningasMidas

• Guest
« Reply #9 on: July 08, 2005, 14:11:34 pm »
Varmaan jokaisen kannattaa selvittää mitä on rasismi ennen kuin alkavat kommentoimaan täällä. Se että on ennakkoluuloinen ei ole rasismia.

Totta...mutta eikö maailmassa on nykyään semmonen menttaliteetti että ennakkoluuloisuuden ja rasismin välille vedetään yhtäsuuruusmerkki?   Mielestäni kaksi täysin eri asiaa mutta jos on kriittinen nii kohta on otsassa rasistin leima! :-\

Jonayla

• Guest
« Reply #10 on: July 08, 2005, 14:27:03 pm »
Itselläni ei ole sen kummempia ennakkoluuloja tummia ihmisiä kohtaan kuin valkoisiakaan. Suhtaudun aina tietyllä varauksella kaikkiin uusiin tuttavuuksiin/ihmisiin. :)

KuningasMidas

• Guest
« Reply #11 on: July 08, 2005, 14:34:02 pm »
Suhtaudun aina tietyllä varauksella kaikkiin uusiin tuttavuuksiin/ihmisiin. :)

Mulla sama suhtautuminen...sillä nykypäivänä ei voi olle kestään satavarma, ei ees aina itestäänkään ;)

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #12 on: July 08, 2005, 14:46:25 pm »
Mun pointti on juuri se, että ihmiset ottavat rasistiksi leimaamisen pelossa ennemmin tummat avosylin vastaan kuin oman kansansa. Ehkä mä olen kuitenkin sen verran omaa rotuani rakastava, että luotan ennemmin länsimaisiin ihmisiin kuin muihin. Kaikki tämä perustuu omakohtaiseen kokemukseen ja jos joku pitää ihmistä, jolla on huonoja kokemuksia tiettyjen kansojen edustajista ja on nykyään ennakkoluuloinen heitä kohtaan rasismina, niin olen sitä mielelläni.

KuningasMidas

• Guest
« Reply #13 on: July 08, 2005, 14:53:08 pm »
Kiitos Team sä puit mun ajatukset sanoiksi, korrektiussyistä en sanonut. [Embarrassed] Tunnustetaan että ainakin romaneja kohtaan meikäläinen on rasisti...sen verran usealta naapurilta tai sukulaisvanhukselta on viety rahat yms. >:(
 Eihän kaikki ole varkaita, mutta aina tulee "refleksinä'" kokeiltua onkko lompakko taskussa kun romani tulee vastaan tai jossan kaupassa pörrää samalla "maitohyllyllä" ;)
Vai onko se rasismia vai ennakkoluuloa oon jäävi sanoon mitään.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #14 on: July 11, 2005, 18:11:14 pm »
Musta hyvä esimerkki rasismista on se, kuinka Suomessa katsotaan sormien läpi kun neekeri Dennis Rodman vonkaa varattua Miss Suomea. Valkoinen Ilkka Kanerva sai pyydellä anteeksi lehdissä kun oli tekstiviestitellyt tytöille rohkeita viestejä. Miksei Dennisiä pistetty pyytämään anteeksi? Siksikö koska oli neekeri ja se olisi ollut silloin rasismia?