Author Topic: Kertokaa kokemuksia Miss Suomi -semifinaaleista  (Read 1074 times)

Aloitteleva malli

• New Face
  • *
Kertokaa kokemuksia Miss Suomi -semifinaaleista
« on: January 28, 2002, 11:21:00 am »
Olen erittäin iloinen päästessäni osallistumaan tämän vuoden semifinaaliin. Olisi todella hienoa kuulla aikaisemmin saman kokeneiden kertomuksia.

Aluksi semifinaalissa on ilmeisesti 40-50 tyttöä. Miten siitä jatketaan? Kauanko tapahtuma kestää? Millä tavalla karsintaan kannattaa valmistautua? Otan kiitollisuudella vastaan kaikki pienetkin vinkit ja tiedonjyväset.

MarieR

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: February 02, 2002, 00:25:00 am »
Heips... Minäkin olen tämän vuoden semifinaalissa mukana...ja täytyy sanoa, että jännittää...En valitettavasti osaa oikein antaa neuvoja kun itsekin olen ensikertalainen, kai olet käynyt www.misssuomi.fi  sivuilla katsomassa jotain neuvoja...Pääsitkö kisaan karsinnan kautta vaiko suoraan valokuvilla? Minä jälkimmäisellä tavalla. Tsemppiä sulle kisaan!

Missityyppi

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #2 on: February 25, 2002, 18:43:00 pm »
Nythän nää semifinaalikokemukset olis vielä tuoreessa muistissa. Oliko se oikeesti kilpailu,vai mitä siellä tehtiin? Millasia tuomarit oli teitä kohtaan? Aiotteko osallistua uudestaan? Onko parannusehdotuksia ensi vuodelle?

Julkkis

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: February 25, 2002, 18:56:00 pm »
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. Mitä salaperäistä suljettujen ovien takana tapahtuu?

475

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: February 25, 2002, 20:48:00 pm »
Siellä ei tapahdu yhtään mitään, niinkuin olen jo aikaisemmin kertonut, sain tietoni luotettavalta taholta eli eräältä kilpailijalta. 40-50 tytön marssittaminen huoneeseen yksi kerrallaan menee ihan läpihuutojuttuna. Eivät tuomarit katso, onko jalat kierot tai naama huono. Ilmansuuntakäännökset ja sitten ulos. Tuomarit eivät vaikuttaneet edes kiinnostuneilta, olivat ilmeisesti etukäteen jo suunnitelleet, ketkä valitaan.

Diva

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: February 26, 2002, 15:49:00 pm »
Miss Suomi semifinaali. Voi kuinka hohdokkaalta se kuulostaakin. Mutta sitähän se ei ole. Itse olin viime vuonna semeissä ja karu karjamarkkinatotuus tuli heti selväksi. Tyttöjä taisi olla viime vuonna noin 40. Ensin suitsait sukkelaan uikkarit päälle, joissa aamu varhaisesta alkaen piti värjötellä tuntitolkulla. Kylmä ei tietysti tullut jos oli kaukaa viisas ja oli ottanut kylpy/aamutakin mukaan.

Ensimmäinen epämiellyttävä hetki oli kun nuorehko mieshenkilö suoritti mittaukset..siellä sitä sitten punnittiin ja mitattiin tyttöjä niinkuin joulukinkkuja. Se ei ollut kovin mieltäylentävää, vaikka onhan se tietenkin oleellinen osa kisaa.

Seuraavaksi saikin sitten odottaa ja odottaa omaa vuoroaan päästäkseen sisälle tuohon kirkkaasti valaistuun huoneeseen, joka loisteellaan armottomasti paljasti kaikki pakaroiden muhkurat ja jonka seinänvierustat oli reunustettu kylmäkatseisilla tuomareilla.
No, kaikki tytöt tietysti kovasti yrittivät keskittyä koitokseen ja miettiä fiksuja sanoja, mitä suustaan päästellä.
Minä muiden mukana luulin, että tilaisuudessa esitettäisiin kiperiä kysymyksiä mutta totuus olikin toisenlainen. Tytöt otettiin sisään liukuhihnameiningillä, eikä mistään haastattelusta ollut tietoakaan. Tuomarit vain katsoivat päästä varpaisiin ja takaisin. Taisi Eino kysäistä jotain kilpailukokemuksista, ei muuta.
Onhan se sellaista itsensä esittelemistä mutta jotkut siitä nauttivat. Minun kasvoiltani ei nautinto loistanut enkä siis päässyt finaaliin.
Kyllä siihen mekaaniseen touhuun pitäisi mielestäni saada parannusta inhimillisempään suuntaan. Onhan se hölmöä seistä tuomariston edessä ja miettiä, että kunpa reisieni välissä ei näkyisi ilmarakoa, sehän vasta kaaamea katastroofi olisikin! Ihmisiä ne missikokelaatkin ovat ja mielestäni tuomarit voisivat edes hiukan perehtyä tyttöjen luonteeseekin, onhan missivuosi täynnä pr-työtä ja kontaktien tekemistä, ei siis pelkkää leveää hymyä.
Täytyy vielä sanoa, että Miss Miljoona kisassa tämä luonnepuoli oli otettu hyvin huomioon.

AGENTTI 00

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: February 27, 2002, 21:53:00 pm »
Diva... sussa on ainesta.. keep up tne good work.. nyt tai myömemmin.

Stella

• Full Member
(No subject)
« Reply #7 on: March 08, 2002, 10:54:00 am »
Olen täysin samaa mieltä Divan kanssa siitä, että olisi kisojenkin edunmukaista jos Miss Suomi- kisat olisivat jo alkukarsinnoista saakka inhimillisemmät eli persoonaa korostettaisiin enemmän. Onhan tuo vuosi sitten puhumista ja pr-työtä tulvillaan. Olenkin tainnut tätä asiaa kommentoida joskus aijemmin kisoja koskien, joten pitemmittä puheitta seuraavaan...

Jokaisen joka kisoihin  mukaan lähtee tulisi kuitenkin jo kisoihin lähtiessä muistaa, että kropalla on oma osuutensa kisassa.
Ja siksi tuomareiden tulee myös se katsastaa kisaan osallistujilta.
Jos kuitenkin kisaamaan haluaa ja tuo osio häiritsee, ei minusta siitä kannata ylimmääräistä stressiä ottaa, hoitaa sen yhtenä osuutena haastattelujen lomassa.
Uskonpa ,että jokainen kisaan menijä omaa sellaisen kropan jota voi hetkisen silmäilläkin, taitaa olla kovin kritiikki itseään kohtaan aina tytöllä itsellä.

Ja jonkun verran tuomarihommia hoitaneena voin myös sanoa, että olennaisinta ei aina ole se kuinka tiukka tyttö on, eli ei vaadita rasprosentiksi mitään Fitness lukemia.
Tärkeintä on se kuinka kroppansa kantaa.
Jos olet itse kovin epävarma itsestäsi se näkyy varmasti myös ulospäin.

Minun periaatteeni on: "Ole oma itsesi. Joko työhön tarvitaan sinun kaltainen persoona, tai sitten ei."
Ja tottahan se on. Et voi olla muutakuin se, joka olet.
Ja roolin vetäjillä, rooli murenee kuitenkin ennen pitkää!