Author Topic: TV-LUPA ??  (Read 3296 times)

HuhHuh

• New Face
  • *
TV-LUPA ??
« on: July 03, 2005, 00:01:01 am »
Maksatko TV-lupamaksua vielä ??

Huom. en ole lupa-tarkastaja. Ja tiesittekö että v. 1994 jälkeen lupamaksun maksamatta jättäminen ei ole enää "rikos" ?? Eli poliisi EI tule enää ovelle ...  ::) :)

Emmi J

• Guest
Re: TV-LUPA ??
« Reply #1 on: July 03, 2005, 17:52:57 pm »
Tottakai maksan!!!
(Tai jos totta puhutaan, niin se on avomies joka sen maksaa, mutta maksettu on kuitenkin!!!  :-*  )

Mikke

• Guest
« Reply #2 on: July 03, 2005, 18:56:45 pm »
Hih, ei kait täällä uskalla kukaan tunnustaa, jos ei maksa TV-lupaa?
Saa heti kaikenlaista paheksuntaa osakseen. "Kun yksi ei maksa, muut maksaa enemmän"  :)

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #3 on: July 03, 2005, 19:01:46 pm »
Mua ei ainakaan kiinnosta pätkän vertaa jos joku jättää maksamatta. Jokaisen oma päätös maksaako vai ei.

Sagio

• THE MASTER OF BEAUTY
« Reply #4 on: July 03, 2005, 21:44:56 pm »
Olen aina maksanut TV-luvan kerrostalossa asuessani, vain välttääkseni sen kiusallisen tilanteen, että ovikello soi ja tarkastaja näkee telkkarin ovelta.. Aika kova hinta vain em. tilanteen välttämiseksi. Maalla ei TV-lupaa kannata maksaa, eikä muutenkaan jos telkkari ei näy ovelle, lupatarkastajaahan ei tarvitse päästää sisälle! Tosin ilmeisesti saa sakottaa jos esim. näkee television ikkunasta. Kauhea ammatti, en koskaan tekisi moista.

Tällainen "muut maksaa enemmän" -mainonta ei paljon hetkauta muakaan, mielestäni televisiokanavien, kuten muunkin kulttuurin, tulisi toimia kaupallisesti kannattavuusperiaatteella. Eli jos ei pärjää omillaan, niin lopettaa toiminnan. Ei todellakaan tukemisen arvoinen asia! Olisivat vain käyttäneet mainostamiseen menneen rahan TV-luvan pienentämiseen, mutta ei, sitä korotetaan joka vuosi. En enää edes vilkaise TV1 ja TV2 tarjontaa, vaan siirryn suoraan kaupallisille tai musiikki- ja elokuvakanaville. Silti maksan YLEn kanavista lähes yhtä paljon kuin elokuvakanavistani.

Emmi J

• Guest
« Reply #5 on: July 03, 2005, 22:31:22 pm »
Mä oon kyllä sitä mieltä, että mielummin maksan (tai siis annan sen avomiehen maksaa  ;D ) TV-luvan, ja itse asiassa suostuisin jopa korkeampaan hintaankin, jos vain pääsisi eroon mainoksista. Mikään ei oo niin rasittavaa, kun se että myöhään illalla tulee joku ohjelma, jonka yrittää väkisin yliväsyneenä katsoa, ja kesken kaiken tulee melkein viiden minuutin turhia mainoksia, jonka aikana ei ehdi tekeen esim. leipä tai muuta syötävää, mutta ehtii kyllä nukahtaa niin, että jää sitten puolet, tai pahimassa tapauksessa loppu ohjelma katsomatta!

kaapo

• Guest
« Reply #6 on: July 03, 2005, 22:48:34 pm »
Mä oon kyllä sitä mieltä, että mielummin maksan (tai siis annan sen avomiehen maksaa ;D ) TV-luvan, ja itse asiassa suostuisin jopa korkeampaan hintaankin, jos vain pääsisi eroon mainoksista.

Mä maksaisin vaikka triblana, jos vaan sillä Ylen olemassaolo turvataan. Nää suurirobinsonhaluatkomiljonäärijussiksiseikkailu kanavien tarjonta on just sitä osastoo että jos Yleä ei olisi, niin ei olis koko härpätintä. Laskin just että 2000-luvulla on kaupallisilta kanavilta tullut peräti kolme semmoista sarjaa, joita oikeesti katsoo.

Turo

• Guest
« Reply #7 on: July 03, 2005, 22:57:40 pm »
TV-lupa kuuluu vaan Yleen 1 ja 2.
TYPERÄ!
Voin ilmoittaa sinne Yleen, että en halua katsella yleitä. Ei mitään erikoistaa.

HuhHuh

• New Face
  • *
« Reply #8 on: July 04, 2005, 01:08:53 am »
Mä oon kyllä sitä mieltä, että mielummin maksan (tai siis annan sen avomiehen maksaa   ) TV-luvan, ja itse asiassa suostuisin jopa korkeampaan hintaankin, jos vain pääsisi eroon mainoksista. Mikään ei oo niin rasittavaa, kun se että myöhään illalla tulee joku ohjelma, jonka yrittää väkisin yliväsyneenä katsoa, ja kesken kaiken tulee melkein viiden minuutin turhia mainoksia, jonka aikana ei ehdi tekeen esim. leipä tai muuta syötävää, mutta ehtii kyllä nukahtaa niin, että jää sitten puolet, tai pahimassa tapauksessa loppu ohjelma katsomatta!
Niin, kokeile Canal Plus kanavaa - ei ole mainoksia !! Ja näkyy 3 ja 4 sieltä paremmin kuin "analogisesta"

Olen muuten samaa mieltä siitä, että ne maksaisi luvan jotka haluaa TV1 ja TV2 hömpötyksiä katsella,
ei MTV ja 4:sen katselijat !! Että sillain.

Laskin just että 2000-luvulla on kaupallisilta kanavilta tullut peräti kolme semmoista sarjaa, joita oikeesti katsoo.
Huh huh ?? No makuasioista ei tietenkään kiistellä !!  ;)

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #9 on: July 04, 2005, 02:21:42 am »
Minä ainakaan mitään tv-lupaa maksa. Katsotaan kuinka pian on tarkastaja oven takana!!!! ;D ;D ;D

Emmi J

• Guest
« Reply #10 on: July 04, 2005, 08:06:55 am »
"Olen muuten samaa mieltä siitä, että ne maksaisi luvan jotka haluaa TV1 ja TV2 hömpötyksiä katsella,
ei MTV ja 4:sen katselijat !! "

Eikös ne hömpötylset tule nimenomaan kolmoselta ja neloselta. TV1 ja TV2 ovat kuitenkin aika pitkälle asiaohjelmia.. (Isi kun on kakkosella töissä, niin jonkinverran  tietää ohjelmista,joita ei edes katso!!)
Ja on kakkosen tai ykkösen elokuviakin paljon mukavempi katsella, kun ei tule puolentunnin välein  mainoksia..

mr.sixty

• Guest
« Reply #11 on: July 05, 2005, 09:54:26 am »
kerran tunnissa voisi ykkösellä ja kakkosella tulla vessabreikki :D

elisaelisa

• Full Member
« Reply #12 on: July 07, 2005, 00:17:11 am »
Minä kunnialaisena kansalaisena maksan TV-luvan, mielummin maksan kun panikoin milloin maksan enemmän kerralla  :eek:
Mutta kieltämättä tyhmää maksaa jonkun YLEN 1 ja 2 takia TV- lupa jota en edes koskaan katsele  :confused:
Tai joskus tosi harvoin ja sillonkin vahingossa varmaankin  ;D
- Elämä On-

Emppu

• Guest
« Reply #13 on: July 07, 2005, 00:27:41 am »
Samat sanat elisan kanssa täällä...
parempi maksaa kun odottaa sitä setää ovelleen ;)

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
« Reply #14 on: July 07, 2005, 08:34:56 am »
Joka vuosi maksettu, vaikka potuttaakin kun on sama maksu vaikka nelonen ei edes näy!! ???
-Kauneus on katsojan silmissä!-