Author Topic: Miten hoidat hiuksiasi?  (Read 3013 times)

Riikka

• V.I.P. MEMBER
Miten hoidat hiuksiasi?
« on: June 30, 2005, 23:33:45 pm »
Miten hoidatte hiuksianne? Millaisia hiustenhoitotuotteita käytätte? Entä miten usein käytte kampaajalla/parturissa?

Saunaan mennessä laitan hiusnaamion (kostutettuihin hiuksiin) ja/tai myssyn päähän. Kampaajani neuvoi minua tekemään näin, jotta hiukset eivät kuivuisi.

Auringolta yritän myös muistaa suojata hiuksiani hatulla/huivilla/lippiksellä ja aurinkotuotteilla.

Pesen hiuksiani aika usein (mm. treenieen/urheilemisen takia), joten käytän vain kampaamosta ostettuja shampoita ja hoitoaineita. Varsinkin KMS-sarjan shampoot ja hoitoaineet ovat ihania ja tuoksuvat todella hyvälle.  [love]

Hiuslakkaa tulee käytettyä jonkin verran, muotovaahtoa aika vähän nykyään. Joskus esim. ulos lähtiessä laitan hiuksiin kiiltosuihketta, se on kyllä ihan ykköstuote!  [love]

elisaelisa

• Full Member
Re: Miten hoidat hiuksiasi?
« Reply #1 on: June 30, 2005, 23:51:47 pm »
Minä käytän vain ja ainoastaan kampaamoista ostettua shamppoota/ hoitoainetta, hiuslakka sekä muut muotoilutuotteet ovat myös kampaamosta.

Hiuksiani pyrin leikkaamaan vähintään 3kk välein ( yli olkapäiden kerroksittain leikattu, eli malli ei pääse kasvamaan yli).

Viikoittain olen myös pyrkinyt tekemään tehohoidon ja varsinkin näin kesällä se tekee hiuksille hyvää.

Hiukseni joudun pesemään lähes päivittäin, koska olen sellaisessa työssä että ne rasvottuvat helposti ja kesäisin tulee hikoiltuakin ihan eritavalla kuin talvella.

Olen myös kerran viikkoon pyrkinyt pitämään lepopäivän hiuksille, eli antanut olla ihan luonnollisena... vaikka vaikeaa se minulle tuntuukin taas nykyään olevan  :o
- Elämä On-

Anisliini

• Guest
« Reply #2 on: July 01, 2005, 00:28:19 am »
Anisliini on hiukan laiska hoitamaan hiuksia, mutta käytän ainoastaan parturituotteita  :-*

syväpuhdistavaa shampoota käytän säännöllisesti ja silloin tällöin laitan saunaan myssyn sisään hoidot muhimaan  ;D

Parturissa pitää käydä usein, koska malli kasvaa helposti ulos (HALUAN PITKÄT HIUKSET!)

joskus myös teen harjailtoja, jolloin kampailen hiuksia vaikka kuinka kauan ennen kuin pesen ne, tekee kuulemma  hyvä päänahalle!

hippu

• New Face
  • *
« Reply #3 on: July 01, 2005, 01:00:37 am »
Hiuksia tulee hoidettua ahkerasti. Syväpuhdistavat shamppoot poistavat hyvin lakan ja muotovaahdon hiuksista. Kampaamo tuotteet ovat ihan ykkösiä, kaupan halppis merkkejä ei kannata ostaa.  ???

Kampaajalle pääsee ihan milloin haluaa, koska äiti on sellainen. Ihanaa kun ei tarvitse maksaa, leikkaukset ja värjäykset jotka kovin pitkään tukkaani maksaisivat todella paljon ovat ilmaisia.  :)

Hiuksia tulee pestyä jokatoinen päivä. Liiallinen pesu kuivattaa ja vahingoittaa hiuksia.
Vielä sellainen vinkki että hiuksia kannattaa pestä kylmällä vedellä.  ;) Kuuma vesi on pahasta!

Ainiin! Ja lopuksi on pakko mainostaa uutta hiusnaamiotani. Schwarzkopf:in uutuutta Color Embracea. Hiukset tuntuivat aivan ihanilta käsittelyn jälkeen.  [love] Naamioon kuuluu siis hoitoaine ja siihen erikseen sekoitettava "eliksiiri". Kannattaa kokeilla!  [love] ;)
'when the hour is upon us, and our beauty surely gone. No, you will not be forgotten, and you will not be alone...'

mr.sixty

• Guest
« Reply #4 on: July 01, 2005, 10:08:31 am »
Käyn parturissa tarpeen mukaan eli 1-3kk välein
värjään tarpeen mukaan eli 1-2kk välein kaupanvärein
Tällä hetkellä hairstoren juttuja käytän koska ne oli alessa ;D ja sitten clarinssin shamppoo samplet on käytössä samoin kun hiusväreistä saatavat hoitoaineet joita en koskaan kerkee käyttää loppuun värjäysten välissä ;D

MettuMaari

• Junior Member
  • **
« Reply #5 on: July 01, 2005, 10:21:44 am »
Meitti pesee kans kampaamotuotteilla. Joudun peseen kans aika usein treenin takia hiukseni, joten kunnon tuuheuttava shampoo ja sit ei niin hoitava hoitoaine tyviin ja pituuksiin, ettei heti rasvotu.  Ja sit kunnon hoitoainetta latvoille vielä. (tää on hyvä jos vaikka menee saunaan vaikuttaan. Ja muutenkin jotain suojaa päähän ku menee saunaan, ettei kutrit kuivahda..)

Nyt mulla on kokeilussa Fudgen (=hintavia) tuotteita. On muuten hyviä!! Kyllä sitä kunnon laadusta kannattaa maksaa ! Tigin tuotteista tykkään kans. ovat kuin karkkia  ;D ja super hyviä.  Kannattaa vaihtaa aina välillä kaikkia hiustuotteita, ettei jämähdä niihin samoihin tuotteisiin mitä käyttää. Hius 'tottuu' näihin, ja esim. sama shampoo ei pesekään niin hyvin enään.. -Understand?  ;)

Mä leikkaan ite hiukseni yleensä, ja harvemmin käyn kampaajalla leikkauttaas. Kyllä sen itekin pystyy, mut vähä hidasta se on, mut onneks on hyvät peilit, niin se onnistuu kyllä. Ite myös värjään.  (..-Olen siis pa-ka itse.)

Jonayla

• Guest
« Reply #6 on: July 01, 2005, 10:45:14 am »
Käytän ainoastaan ja vain kampaamotuotteita. Tosin hiukset värjään kotona tai mieheni kanssa yhteistyössä. Itsellänihän on parturikampaajan ammattitutkinto. Kampaajalla kävin viimeksi viime vuonna, sitä ennen viimeksi melkein neljä vuotta takaperin, joten en todellakaan ole kampaajien ihanneasiakas. ;) Varmasti kävisin useammin kampaajalla, jos itselläni ei olisi kokemusta hiustenlaitosta yms.

Anisliini

• Guest
« Reply #7 on: July 01, 2005, 11:46:05 am »
mistä mä saan K:päähän tigin tuotteita??Unohdan AINA ostaa niitä kampaamosta ja haluisin ne hiukan halvemmalla..  ::) hairstorella ei ainakaan ollut, vai??

Jonayla

• Guest
« Reply #8 on: July 01, 2005, 11:55:06 am »
mistä mä saan K:päähän tigin tuotteita??Unohdan AINA ostaa niitä kampaamosta ja haluisin ne hiukan halvemmalla.. ::) hairstorella ei ainakaan ollut, vai??

Tilaa englannista. www.lookfantastic.com täältä voi tilata myös Visaelectronilla www.hqhair.com

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #9 on: July 01, 2005, 14:36:20 pm »
Saijakin käyttää vain kampaamotuotteita!!!! :o Minun hiuslaatuni ansaitsee vain parhainta... [cool]
Suosikkejani ovat Tigin ja Redkenin tuotteet.
Meidän Allun hiusmallina tutustuin Farouk Systemsin Biosilk ja BadAzz tuotteisiin, ja ne ovat juuri passeleita minun hiuksilleni. Ja ne vasta karkkia ovatkin!! [love]

mr.sixty

• Guest
« Reply #10 on: July 01, 2005, 15:00:20 pm »
redkenin shamppoo tuoksuu kun toffeelle. mä oikeesti haluisin maistaa ;D (en tietenkään viitsi kun oletan että se vaan haiseen niin hyvälle eikä maistu)

elisaelisa

• Full Member
« Reply #11 on: July 01, 2005, 22:19:03 pm »
Minäkin myös joskus leikkaan hiukseni itse, värjään aina kylläkin itse... täältä löytyy myös yksi parturi- kampaaja  :o
- Elämä On-

Riikka

• V.I.P. MEMBER
« Reply #12 on: July 01, 2005, 22:29:41 pm »
En kyllä itse uskaltaisi leikata hiuksiani.. Tulisi varmaan aika karsean näköistä jälkeä!  :eek:  ;D  ;)
Muutaman kerran olen värjännyt itse, tosin en enää muutamaan vuoteen.
Huomenna menen kampaajalle!  :-*

mummeli 1

• Guest
« Reply #13 on: July 02, 2005, 19:18:28 pm »
Mummeli on koko elämänsä värjännyt ja leikannut itse. Se onkin kostautunut, nyt ei ole karvaakaan päässä kuten kuvasta näkyy.

Anisliini

• Guest
« Reply #14 on: July 03, 2005, 14:37:34 pm »
mummelin kuva on pelottava!  :eek: