Author Topic: Älykkyysosamääräsi?  (Read 4628 times)

Saike

• ELITE MEMBER
Älykkyysosamääräsi?
« on: June 22, 2005, 16:03:13 pm »
Nyt kaikki tekemään seuraava testi:
http://www.iqout.com/index.php?lang=FI
Ilmainen ja todella mukavantuntuinen älykkyystesti....

Testatkaa itsenne ja tulkaa kertomaan tuloksenne!!!!! :nanner:

P.S. Tein itse juuri äsken testin, sain tulokseksi 106.. eli aika huonosti taisi mennä, täytyy vähän treenata noita tuollaisia tehtäviä... :o No, kuulemma "vain" 40,17% testin tekijöistä on saavuttanut saman tai paremman tuloksen kuin minä.. ;D

Shakira

• Full Member
Re: Älykkyysosamääräsi?
« Reply #1 on: June 22, 2005, 16:15:03 pm »
145 tuli tänne. JEE! Ehkä en olekaan niin tyhmä kuin luulen...  :-\
Mensan kokeissa on joskus tullut käytyä ja siellä tuli muistaakseni sama tulos...

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #2 on: June 22, 2005, 16:36:19 pm »
Olenkohan tyhmä :1shock:? Olen kyllä varma, että tällä on jotain tekemistä sen kanssa, etten ole kolmeen vuoteen rasittanut aivojani juuri lainkaan :o Kyllä mun on turha vertailla itseäni opiskeleviin ihmisiin, joilla on aivot "jatkuvassa vireystilassa".... Nyyyyyh..... :( :(
Aivonystyröitähän pystyy myös tunnetusti jumppaamaan. Olisi ehkä hyvä minunkin aloittaa, etten ala heti rappeutuman kun vähän vanhenen!!

mr.sixty

• Guest
« Reply #3 on: June 22, 2005, 17:28:29 pm »
Niinhän se on. Itte joskus tein mensan logiikkapelleilytestin ja sain todella hyvän tuloksen(luokkani toiseksi parhaimman-ilmeisesti luokkaasteeni 3(4?) parhaimman)

Nyt ei oo aivoja rasitettu joten varmaan tulee huono tulos. Teen vasta kohta tuon

Riikka

• V.I.P. MEMBER
« Reply #4 on: June 22, 2005, 18:28:25 pm »
Sain 142. Tosin tein testin nopeasti enkä pahemmin ajatellut kauheasti vastauksia. Olis se voinut paremminkin mennä..  :o

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #5 on: June 22, 2005, 18:35:22 pm »
Sain 142. Tosin tein testin nopeasti enkä pahemmin ajatellut kauheasti vastauksia. Olis se voinut paremminkin mennä..  :o

Höpön höpö >:( Tuonhan mukaa olette erittäin älykkäitä, tuollaista vaatimatonta Mensan luokkaa :o... No en sitten taida olla kovin älykäs (tai oivaltava), mutta superhyvä muisti minulla on, siihen kai perustuu
kaikki upea koulumenestykseni :(

vanhaluumu

• Global Moderator
« Reply #6 on: June 22, 2005, 20:19:00 pm »
ala saijalainen huoli, tama testi nayttaisi nayttavan tuloksen vahan alakanttiin. luumun tasta saama tulos oli 8 numeroa matalampi kuin virallisen testin tulos. eli jos se nain korreloituisi, olisi saikelaisenkin tulos virallisesti mitattuna 114  :-*
- Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kun ellun kanat -

tinka

• Guest
« Reply #7 on: June 22, 2005, 20:39:18 pm »
Höpön höpö >:( Tuonhan mukaa olette erittäin älykkäitä, tuollaista vaatimatonta Mensan luokkaa :o... No en sitten taida olla kovin älykäs (tai oivaltava), mutta superhyvä muisti minulla on, siihen kai perustuu
kaikki upea koulumenestykseni :(

Niin ja tämän tyyliset testit mittaavat ainoastaan kapeaa älykkyyden osa-aluetta.. niitä on monia muitakin! Yleensä tällaiset avaruudellisen hahmottamisen ja matemaattisen lahjakkuuden testit suosivat miehiä ja naisilla on sitten suurempi edustus esim. tunneälyn taitajissa  :-* Mutta molemmissa sukupuolissa löytyy toki eri lajin älykkyyksillä karismoituja persoonia  :king:

kaapo

• Guest
« Reply #8 on: June 22, 2005, 20:41:18 pm »
Mun mielestä tän testin juju on siinä, että jos tän ylipäätään viitsii tehdä niin pitäis hälyttää jossakin :king:

Maana

• Full Member
« Reply #9 on: June 23, 2005, 09:41:35 am »
Niin ja tämän tyyliset testit mittaavat ainoastaan kapeaa älykkyyden osa-aluetta.. niitä on monia muitakin! Yleensä tällaiset avaruudellisen hahmottamisen ja matemaattisen lahjakkuuden testit suosivat miehiä ja naisilla on sitten suurempi edustus esim. tunneälyn taitajissa :-* Mutta molemmissa sukupuolissa löytyy toki eri lajin älykkyyksillä karismoituja persoonia :king:

Asiaa!!! Mä arvostan nimittäin kaikkein eniten sosiaalista älykkyyttä, eli just tota tunneälyä,  sellaista siis jota ei kovin hyvin millään testeillä mitata vaan se ilmenee tavallisessa kanssakäymisessä ihmisten kanssa. Se on kuitenkin elämässä tärkeämpää kuin tossa testissä mitattu älykkyys.  Voithan nimittäin olla todella hyvä esim. numeroiden kanssa mutta muuten vähän seis...

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #10 on: June 23, 2005, 09:48:57 am »
Kyllä mäkin tunneälyä enemmän arvostan. Mikään ei ole sen kamalampaa kuin jokin neroudellaan loistava nörtti, joka ei kuitenkaan ymmärrä sosiaalisesta kanssakäymisestä tuon taivaallista!!!! ;D ;D

mr.sixty

• Guest
« Reply #11 on: June 23, 2005, 10:10:51 am »
Niitä valitettavasti löytyy. Tunsin yhden semmoisen ja olin kaverinakin yläasteella mutta vaikka se olikin todella mukavaa saada jutella tähtitieteestä ja historiasta jonkun kanssa oli turhauttavaa kun ei voinut puhua mistään normaalielämään liittyvästä koska se tiesi siitä jopa vähemmän kuin minä ;D (no osittain siksi me ei enään olla kavereitakaan [cool] )

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #12 on: June 26, 2005, 20:31:44 pm »
Tein tämän http://www.iqout.com in älykkyystestin uudestaan ja sain nyt tulokseksi 130!!! :nanner: :nanner:
Nyt olen tyytyväinen! Olen aina luullut, etten tajua tällaisista kuviotehtävistä yhtään mitään... :)
Eli nähtävästi tällaisia tehtäviä voi treenata ja kyllähän näissä on ihan selkeät "lainalaisuudet", miten kuvioita täytyy päätellä... ::)

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #13 on: June 26, 2005, 21:22:58 pm »
Noi testit on fiiliskohtaisia. Olen tehnyt noita useamman ja yleensä jämähtää 150-155 väliin. Kerran oli 138. Noi testit mittaavat hyvin pientä osaa älykkyydestä. Musta paras mittari on se, että kuinka lähelle elät haluamaasi elämää.

mummeli 1

• Guest
« Reply #14 on: June 26, 2005, 21:24:22 pm »
Sulaa hulluutta. Mitä on muka älykkyys? Mummeli ei osannut laatikoista kuin muutaman oikein eikä tajunnut koulussa geometriaa tipan tippaa, mutta mummelin voi tiputtaa lentokoneesta laskuvarjolla Serbia-Montenegron vuoristokylään ja tulla kahden viikon kuluttua hakemaan mummelia takaisin, niin silloin mummeli puhuu täydellistä Serbia-Montenegroa paikallisella aksentilla. Eikö mummeli siis ole älykäs kun ei osaa koota pahvilaatikkoa joka on laitettu litteäksi, mutta oppii kielen kuin kielen aivan hetkessä? Protestoin näitä palikkatestejä vastaan, koska ne kertovat vain onko ihmisellä geometristä lahjakkuutta. Muuten hän voi olla täysi taavi.
Jos saa valita, valitsen kielitaidon ja verbaalisen lahjakkuuden mieluummin kuin laatikoiden kokoamistaidot. Mutta valitahan ei saa.