Author Topic: Pink Floyd  (Read 2094 times)

OrdinaryGuy

• Guest
Pink Floyd
« on: June 14, 2005, 13:23:47 pm »
Jostain kuulin, että Pink Floyd esiintyisi Lontoossa nyt lähiaikoina alkuperäisessä kokoonpanossaan! Eli että myös Waters olisi mukana! Vähänkö himottaisi lähteä katsomaan...  :1tongue:

OrdinaryGuy

• Guest
Re: Pink Floyd
« Reply #1 on: June 14, 2005, 13:24:46 pm »
Niin no lisätään sen verran, että tuskinpa Syd Barrett nyt kumminkaan on mukana  [cool]

mr.sixty

• Guest
« Reply #2 on: June 14, 2005, 14:30:03 pm »
Mikä on pink floyd?
mimmosta musaa tekee ja koska ne sitä teki?
Tuliko niistä koskaan kuuluisia vai onko tää joku underground juttu?

OrdinaryGuy

• Guest
« Reply #3 on: June 14, 2005, 14:34:48 pm »
Mikä on pink floyd?
mimmosta musaa tekee ja koska ne sitä teki?
Tuliko niistä koskaan kuuluisia vai onko tää joku underground juttu?

Pink Floyd on progebändi, joka aloitti toimintansa 1960-luvulla. Levyjä tehneet kasan, ja osa niistä on maailman myydyimpiä levyjä. Kyllähän niistä tuli kuuluisia, kun jäsenetkin ovat rikkaimpien muusikoiden joukossa  :)

mr.sixty

• Guest
« Reply #4 on: June 14, 2005, 14:38:48 pm »
Okei no ne varmaan lopetti sitten ennenkuin olen syntynyt(mutsi oli punkkari ja rokkari eikä senkään levyjen joukosta tommosia löytynyt-se oli nuori 70 luvun lopulla-80luvun alussa)

OrdinaryGuy

• Guest
« Reply #5 on: June 14, 2005, 14:41:11 pm »
Viimeinen studiolevy "Division Bell" ilmestyi 1994. Kyllähän se tämän bändin kultakausi sijoittuu 1970-luvulle...

mr.sixty

• Guest
« Reply #6 on: June 14, 2005, 14:42:59 pm »
ennen mun aikaa sitten kumminkin. siihen aikaan mä jammailin e-roticin, bedtimestoryn ja erotican tahtiin

Mansen Miäs

• Guest
« Reply #7 on: June 14, 2005, 20:34:33 pm »

Pikku Misterimme musiikkitiedot ja suosikit herättää "hieman" hilpeyttä!  ;D :o "Mikä sellainen Pink Floyd on?"  ;D :king:

Lähdetäänkös Jamppa sitten tsekkaan miten Gilmourilta kitarointi & lauleskelu vielä sujuu (muut bändin vanhat äijäthän jättää soittamisen pääosin nuorempien "apumuusikoiden" harteille!  :D;) :D Mitä olen juttuja bändin jäsenien tuntemuksista toistensa suhteen lukenut, niin on melkoinen ihme, jos Roger Waters todellakin olisi tulossa "messiin"!   eek:

Mä tykkään ehkä kaikkein eniten Pink Floydin levyistä 'Wish you were herestä' ja samanniminen biisikin suurin suosikkini repertuaaristaan! 'The Wall' on toki huipputeos myös ja väliin 'Dark side of the moonkin' ihastuttaa, mutta toisinaan taas ei!  :-\ Syd Barretin aikainen Floyd on mulle jäänyt koko lailla kartoittamattomaksi alueeksi -ainakin toistaiseksi!

OrdinaryGuy

• Guest
« Reply #8 on: June 14, 2005, 20:47:59 pm »
Käsittääkseni kyse on jonkin sortin hyväntekeväisyyskonsertista... Itseänikin hieman epäilyttää tuo Watersin mukanaolo, mutta niin se kuulemani huhu sitkeästi väittää! Saas nähdä onko vain pelkkä huhu  :confused:

Onkos Miäs ollut ikinä Floydin konsertissa? Itse en ole ja jokainen konserteista jotain tietävä tietää, että Pink Floydin konsertti ois kyllä ehdoton kokemus. Mahdollinen hyväntekeväisyyskonsertti olisi varmaan viimeisiä mahdollisuuksia nähdä tuo rockmammutti livenä...

Mun suosikkilevyt ovat nimenomaan nuo mainitsemasi Dark Side Of The Moon, Wish You Were Here ja The Wall. Parhaaksi biisiksi valikoituu ehkä Shine On You Crazy Diamond, mutta onhan niitä muitakin vaikka mitä, myös Wish You Were Here rulaa  :-*

Mansen Miäs

• Guest
« Reply #9 on: June 14, 2005, 20:57:18 pm »
Onkos Miäs ollut ikinä Floydin konsertissa? Itse en ole ja jokainen konserteista jotain tietävä tietää, että Pink Floydin konsertti ois kyllä ehdoton kokemus. Mahdollinen hyväntekeväisyyskonsertti olisi varmaan viimeisiä mahdollisuuksia nähdä tuo rockmammutti livenä...
Enpä ole ollut -enkä missään muussakaan tuollaisessa mammuttikonsertissa!
En ole aivan varma tuosta "ehdottomasta" kokemuksesta, koska jotenkin tuntuu, että esim. 100 000 ihmisen joukossa ei ehkä musiikki ja tunnelma välity parhaalla mahdollisella tavalla -voin olla toki väärässäkin! :o Yleensä tykkään live-musiikkia kuunnella (pienissä) klubeissa enkä millään stadioneilla...
Mutta tuo on kyllä totta, että jos nyt esiintyvät, niin voi hyvinkin olla, että papat ei enää sen jälkeen keikkoja tee...  :-\

OrdinaryGuy

• Guest
« Reply #10 on: June 14, 2005, 21:04:19 pm »
En ole aivan varma tuosta "ehdottomasta" kokemuksesta, koska jotenkin tuntuu, että esim. 100 000 ihmisen joukossa ei ehkä musiikki ja tunnelma välity parhaalla mahdollisella tavalla -voin olla toki väärässäkin! :o Yleensä tykkään live-musiikkia kuunnella (pienissä) klubeissa enkä millään stadioneilla...

Monesti live-musiikki todellakin on parhaimmillaan pikkuklubeissa, mutta jotenkin juuri Pink Floydiin yhdistää suuren areenan ja mahtipontiset puitteet. Ja kyllähän ne tarvitsee ison lavan jos aikovat mahduttaa Watersin egon samalle lavalle muiden kanssa  :king:

Mansen Miäs

• Guest
« Reply #11 on: June 14, 2005, 21:10:33 pm »
Joo, totta että Pink Floyd on varsinainen stadion bändi! Ei heitä kuitenkaan ihan niin vaikea ole kuvitella pikku klubissa soittamassa kuin Jean-Michel Jarrea!  ;D

OrdinaryGuy

• Guest
« Reply #12 on: June 14, 2005, 21:15:13 pm »
Ei heitä kuitenkaan ihan niin vaikea ole kuvitella pikku klubissa soittamassa kuin Jean-Michel Jarrea! ;D

Totta  :D Jarre tarvitsisi melkeinpä oman planeetan konserttiaan varten  ;D  :king:

mr.sixty

• Guest
« Reply #13 on: June 15, 2005, 08:40:22 am »

Pikku Misterimme musiikkitiedot ja suosikit herättää "hieman" hilpeyttä! ;D :o "Mikä sellainen Pink Floyd on?" ;D :king:
Mä olen 90luvun kasvatti ja puolet teinivuosistakin yltää 2000luvulle joten miten ihmeessä mä tuntisin jonkun 70luvun bändin paitsi jos se on ollut joku mutsin suosikki niinkuin tina(?) hagen tai vastaavat

Noi huhut on varmaan laitettu liikkeelle juuri että saataisiin lisää ihmisiä kiinnostumaan tuosta konsertista

Mansen Miäs

• Guest
« Reply #14 on: June 16, 2005, 19:40:16 pm »
Muiden muassa CNN ja Pink Floydin omat kotisivut vahvistavat Jampan väitettä, että Floyd esiintyy Live Eight-konsertissa 2.heinäkuuta... (ja siis Roger Waters mukana  eek: )Jos Jamppa olet menossa, niin alkaa oleen kiire...  :o
Itse taidan tyytyä töllöstä katseleen, kun pakkohan tuon on joltain kanavalta tulla!