Author Topic: päänsärkyyn rohtoja  (Read 3144 times)

tinka

• Guest
Re: päänsärkyyn rohtoja
« Reply #30 on: May 31, 2005, 19:21:53 pm »
Mulla on tosi paha noin 1-2 kertaa kuukaudessa n kolmen päivän putkissa ilmenevä migreeni. Ei auta kunnolla edes superkalliit migreenilääkkeet, puhumattakaan perus särkylääkkeistä. Viheliäinen vaiva.. tuntuu että pää räjähtää, eikä nukkuminenkaan onnistu kuin pätkissä :( !

Shakira

• Full Member
« Reply #31 on: May 31, 2005, 19:34:35 pm »
Itselläni on ollut sinnikäs migreeni 13-vuotiaasta... Suomessa kohtauksia tulee aina eniten ja useimmiten, taitaa johtua ilmaston kuivuudesta tai jostain sellaisesta. Parhaimmillaan kohtauksia on kolme kertaa viikossa, ja yleensä ne alkavat jo kun astun lentokoneesta ulos "Suomen ilmastoon"...  :( Epämiellyttävät ja voimakkaat hajut laukaisevat myös migreenini nopeasti (kuten tupakansavu), joten toivon että saataisiin Suomeenkin tupakoinnin ravintoloissa kieltävä laki  :-*  Olen nimittäin joskus juossut jopa ollessani Miss Hawaiian Tropic- kisassa aina takahuoneeseen tultaessa oksentamaan... ei kivaa ollenkaan. Pahimmillaan kohtaus on kestänyt kolme päivää, eikä muuta kyllä pysty tekemään kuin makaamaan pimeässä ja vierailla vessassa oksentamassa.. tähän vaiheeseen kun päästää niin ei edes täsmälääkkeet tunnu tehoavan... :(

Parhain ennaltaehkäisykeino on säännölliset elämäntavat. Ruokaa pitää saada tasaisin väliajoin jne... Kahvi auttaa ainakin minua, kun pistää verisuonet päässä supistelemaan... ja heti kun alkaa tuntua siltä, että kohta alkaa päätä särkeä, niin buranaa nassuun...

mummeli

• Guest
« Reply #32 on: May 31, 2005, 20:50:58 pm »
Saiken palelu voi johtua alhaisesta hemoglobiinistakin. Ja matalasta verenpaineesta. Myös liika vaatteiden käyttö palelluttaa. Suosittelen sinulla avantouintia ja vaatteiden vähentämistä. Ai niin, sitä olet jo kokeillut. Vakavasti puhuen, verensokerisi taitaa olla häilyväinen.

Maana

• Full Member
« Reply #33 on: May 31, 2005, 22:34:43 pm »
Mulla on alhainen verenpaine ja matala hemppari, eikä siltikään palele lähes koskaan..  :-\ Ja mainostetaan vielä että mulla ei IKINÄ ole edes päätä särkenyt, joten olenkohan vaan luonnonoikku vai ovatkohan geenini osuneet hyvin kohdilleen näissä asioissa..?  ;D  ;D
Vakavasti puhuen, Burana on päänsärkyisten paras ystävä mielestäni, vaikka turhaa lääkkeiden käyttöä pitäisikin välttää, mutta olen nähnyt kuinka ihminen suorastaan kituu särkynsä kanssa, jolloin yksi nappi tekee olon taas siedettäväksi.

mr.sixty

• Guest
« Reply #34 on: June 01, 2005, 08:33:45 am »
No jos nyt mr.sixty ensin yrittäis itte noudattaa sitä. Atkinssit sun muut ihmedieetit olis helppoja noudatettavia mutta yritäppäs noudattaa tavallista terveellistä ruokavaliota :(

Maana

• Full Member
« Reply #35 on: June 01, 2005, 11:35:31 am »
Se on muuten oikeasti hankalaa, kun ei periaatteessa ole mitään sääntöjä minkä mukaan syö (tosin kun esim. atkinsissa) ja silti pitäisi vähän tarkkailla mitä suuhunsa laittaa..  Ainakin minun tapauksessani menee vaikeaksi  ::)

mr.sixty

• Guest
« Reply #36 on: June 01, 2005, 11:51:35 am »
niinpä. Jos mulle sanotaan että mun pitää syödä 2 desiä jotain ja 1 desimitallinen jotain muuta lounaana mä pystyn tehdä sen mutta kun ei ole mitään sääntöjä mun viikonloput menee aina mässäykseen.
Tänä viikonloppuna mä olen päättänyt ostaa kirsikka tomaatteja ja viinirypäleitä karkiksi.
En tiiä miten onnistuu kun olen jäänyt koukkuun noihin safari nimisiin suklaakekseihin

Annemari

• V.I.P. MEMBER
« Reply #37 on: June 01, 2005, 12:07:14 pm »
Tulevana fyssarina tulee mieleen myös se, että niskahartiaseudun jännittäminen/jumitus voi heijastua myös päänsäryksi. Siihen auttaa hieronta! Kannattaa kiinnittää huomiota työasentoihin ja tietenkin itse venyttää/vetristää niskanseutua muutamalla liikeellä. Pyöritellä olkapäitä jne.

kaapo

• Guest
« Reply #38 on: June 01, 2005, 12:33:10 pm »
Annemari: Sitten kun valmistut, saako sulta tilata semmosen hieronnan jos on niska tai muut paikat jäykkänä?

mr.sixty

• Guest
« Reply #39 on: June 01, 2005, 13:02:22 pm »
 :1shock: Mulla on aivan liian pervo mielikuvitus

No pitää kai miettiä sitä. Mä oon kuitenkin työssä missä olen suurimman osan ajastani tietokoneella istumassa

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #40 on: December 25, 2006, 04:42:32 am »
Joskus botuliiniruiskeet auttavat jos on stressaavan elämäntilanteen seurauksena päänsärky. Kipu ilmenee puristavana pantana ohimoilla ja otsan alueella. Diagnoosina ns. jännityspäänsärky. Siinä injektiolla "rauhoitetaan" kireä lihas joksikin aikaa.

.

• ELITE MEMBER
  • pojat on poikia
« Reply #41 on: August 03, 2010, 16:15:45 pm »
kuinka alhainen verenpaine teillä oikein on? hypotensio on vasta 90/60.
We'll have some coffee flavoured kisses honey.