Author Topic: päänsärkyyn rohtoja  (Read 3144 times)

mr.sixty

• Guest
päänsärkyyn rohtoja
« on: May 30, 2005, 14:45:47 pm »
Täällä kun on suositeltu vaikka mitä ihmevalmisteita niin mitä suosittelisitte ihmiselle jolla on usein päänsärkyä. Se helpottaa kun laittaa pään alaspäin, mutta en tietenkään voi olla kokoaikaa pääalaspäin ;D
Ilmeisesti johtuu siis matalasta verenpaineesta?

kr

• Full Member
Re: päänsärkyyn rohtoja
« Reply #1 on: May 30, 2005, 17:08:38 pm »
Minulla ainakin auttaa kunnon juoksulenkki ja sen jälkeen pitkät venytykset, sauna, ja paljon vettä! Tosi harvoin kyllä on pää kipeä, mutta liikunta on tähän asti auttanut. Ehkäpä päänsärkyni on johtunut stressistä ja liikunta on tunnetusti oiva lääke stressiä vastaan...
Potius sero quam numquam.

Annemari

• V.I.P. MEMBER
« Reply #2 on: May 30, 2005, 19:32:59 pm »
Mulla meni treeneissä just niska, venähti jotenkin, kun retkautin päätä taaksepäin..kuulu naks ja nyt on niska kipee ja se heijastuu päänsäryksi :(
Varmaan venytys ja sauna vois noista keinoista auttaa...ja aika parantaa :p

mummeli

• Guest
« Reply #3 on: May 30, 2005, 20:09:02 pm »
Päänsärkyyn ei ole kotikonsteja. 800 mg buranaa on ainoa joka vie orastavan migreenityyppisen toispuolisen päänsärkyni pois ennenkuin se ehtii huippuunsa.
Kun päätä särkee, pitäisi tietää johtuuko se verisuonten supistumisesta vai laajenemisesta, että voisi lievittää sitä kuumalla tai kylmällä. Kuuma= sauna ja sitten myssy, kylmä taas jääpalapussi.

Saana.A

• Guest
« Reply #4 on: May 30, 2005, 21:13:14 pm »
Mulla on usein tappavia pääkipuja...luultavasti stressistä, epäsäännöllisistä työajoista ja huonoista ruokailutottumuksista...Syön joskus vaan yhden aterian päivässä niin verensokeri heilahtelee kivasti. Joskus iltaisin on älytön pääkipu, niin vedän pari ketorinia ja sitten nukun PIPO päässä. Se jotenkin lämmittää ja rauhoittaa!!!

kr

• Full Member
« Reply #5 on: May 30, 2005, 21:24:46 pm »
Voi Saana, sinun pitää pitää huolta itsestäsi!

kaapo

• Guest
« Reply #6 on: May 30, 2005, 22:57:46 pm »
nukun PIPO päässä

Onko HIFK:n pipo? Vai Atlantiksen?

Mun päätä särkee vaan hartwal areenalla, mutta se loppuu heti kun sieltä pääsee pois ja Paveen on vähintään kilometri matkaa.

kirck

• Guest
« Reply #7 on: May 30, 2005, 23:12:46 pm »
Päänsärkyyn ei ole kotikonsteja. 800 mg buranaa on ainoa joka vie orastavan migreenityyppisen toispuolisen päänsärkyni pois ennenkuin se ehtii huippuunsa.
Kun päätä särkee, pitäisi tietää johtuuko se verisuonten supistumisesta vai laajenemisesta, että voisi lievittää sitä kuumalla tai kylmällä. Kuuma= sauna ja sitten myssy, kylmä taas jääpalapussi.
Täysin samaa mieltä :-*
Oksennan jos lähden liikkumaan nim. kokemusta on.

kr

• Full Member
« Reply #8 on: May 30, 2005, 23:15:46 pm »
kirck, se riippuu varmasti paljonkin siitä, minkätyyppistä päänsärkyä on. Migreeniin tai tensiopäänsärkyyn en minäkään mitään liikunnallista suosittele! Sen sijaan stressiperäiseen se saattaa käydä hyvinkin.

kirck

• Guest
« Reply #9 on: May 30, 2005, 23:17:38 pm »
mulla on kyllä migreeni ja muunlaista päänsärkyä ei ole sitten ollutkaan :o

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #10 on: May 30, 2005, 23:40:23 pm »
mulla on kyllä migreeni ja muunlaista päänsärkyä ei ole sitten ollutkaan :o

ME TOO! Vuosi sitten olin kuolla kohtaukseen. Jokaisella migreenipotilaalla pitäisi olla kotona sellainen nenäsumute (migreenilääke), vaikuttaa puolen tunnin sisällä...Ihmelääke [love]! Vain reseptiä vastaan apteekista.
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=IMIGRAN+NEN%C4SUMUTE+10MG

kirck

• Guest
« Reply #11 on: May 31, 2005, 07:56:54 am »
ME TOO! Vuosi sitten olin kuolla kohtaukseen. Jokaisella migreenipotilaalla pitäisi olla kotona sellainen nenäsumute (migreenilääke), vaikuttaa puolen tunnin sisällä...Ihmelääke [love]! Vain reseptiä vastaan apteekista.
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=IMIGRAN+NEN%C4SUMUTE+10MG
Niin pitäisi, tulee vaan aika kalliksi , jos usein saa kohtauksia :o

mr.sixty

• Guest
« Reply #12 on: May 31, 2005, 08:23:07 am »
En osaa sanoa onko mulla migreeniperäistä vai mistä se johtuu mutta usein tulee ja tuntuu kun päätä yritettäisiin puristaa kasaan. Muuta en osaa sanoa.

kirck

• Guest
« Reply #13 on: May 31, 2005, 08:29:38 am »
migreenin tunnistaa näköhäiriöistä eli vilkkuvia valoja silmissä ym. ja huonovointisuus on yksi merkki.

mr.sixty

• Guest
« Reply #14 on: May 31, 2005, 09:08:48 am »
Semmoista on välillä. Mutta yleensä on vaan todella kova päänsärky joka vaikeuttaa tilanhahmottamista(nään mutten tajua mitä nään) ja ehkä huippaa hiukan.

Unohdin lisätä että mun päänsäryt on yleensä aika pitkään kestäviä. Nykyinen on torstailta lähtöisin eli lähemmäs viikon on ollut jo. Maanantaina se oli todella omituinen koska se säteili jopa nenään asti