Author Topic: björk  (Read 1303 times)

mr.sixty

• Guest
björk
« on: May 26, 2005, 13:17:10 pm »
Kirjoitelkaa tänne björkistä(avaan aiheen koska oon hudge-fani ;D)

biography from the early years(ennen soolouraa)
http://home.swipnet.se/~w-10797/bjork/bio2.htm

Maana

• Full Member
Re: björk
« Reply #1 on: May 26, 2005, 14:19:10 pm »
Mä en oo oikein koskaan lämmennyt Björkin musiikille, vaikka olenkin onkin verran sitä kuunnellut. Ehkä se on jotenkin liian outoa mun musiikkimakuun tai jotain..  :-\

Mutta jos jotain on jäänyt mieleen niin tämä mieletön mekko!!!  [love]  [love]  [love]

mr.sixty

• Guest
« Reply #2 on: May 26, 2005, 14:25:08 pm »
Toi olis hienompi jos sen joutsenen lisäksi siinä ei olisi muuta kangasta. toi ihonvärinen kangas näkyy ja häiritsee

kr

• Full Member
« Reply #3 on: May 27, 2005, 18:25:15 pm »
Täälläkin suuri Björkin ihailija! Odottelen kovasti, että Björk tulisi taas keikkailemaan Suomeen. Viime kerrasta on sen verran aikaa, että olin niin teini silloin, etten ollut vielä oivaltanut Björkin musiikin viehätystä. Paras levynsä on ehdottomasti Homogenic. Kaikki levyt hyllystäni löytyvätkin Selma songsia lukuunottamatta. Mitä mr. sixty pitää Dancer in the dark -elokuvasta?
Potius sero quam numquam.

Jonayla

• Guest
« Reply #4 on: May 27, 2005, 19:34:12 pm »
Ei kolahda. ::)

mr.sixty

• Guest
« Reply #5 on: May 27, 2005, 22:21:00 pm »
itteasiassa pakko myöntää että en ole nähnyt kyseistä elokuvaa eek:
Mulla hajos videot kun se viimeksi tuli joten jäi näkemättä. Pitää mennä varmaan vuokraamaan joskus.
Mikä on sun mielipide?

Homogenic on munkin mielestä paras björkin levy kokonaisuutena. Se on yhtenäinen ja kaikki biisit sopii kohdilleen loistavasti.
Vespertine on ehkä kakkonen koska siellä on huonompia(eli siis hyviä mutta huonompia kun björkin muut) biisejä, mutta aurora ja unison jotka saa mut itkemään(unison 2 kertaa ;D ), myös all of full of lovin ääressä on tullut itkettyä montakertaa mutta se levy mulla onkin ollut ikuisuuksia

Riikka

• V.I.P. MEMBER
« Reply #6 on: May 27, 2005, 23:33:33 pm »
Mä en oo oikein koskaan lämmennyt Björkin musiikille, vaikka olenkin onkin verran sitä kuunnellut. Ehkä se on jotenkin liian outoa mun musiikkimakuun tai jotain..  :-\

Sama juttu täällä..  :-\

kr

• Full Member
« Reply #7 on: May 27, 2005, 23:34:32 pm »
Hmm, se elokuva. Sanotaanpa vaikka näin: mielestäni se on MUST nähtävää sekä Björk-faneille että yleisesti hyvän elokuvan ystäville. Kameratekniikka on jännittävä ja juoni omintakeinen. Elokuva kosketti minua, kun sen ensi kertaa näin. MUTTA. Se on elokuva, joka kannattaa katsoa vain kerran. Toinen katselukerta ei tuonut samanlaista fiilistä.

On vain muutamia elokuvia, jotka koskettavat minua jopa kymmenien katselukertojen jälkeen. Tällaisia ovat Leijonakuningas, La vita è bella, Sound of music ja Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain. Dancer in the dark ei ihan tähän yllä.

mr.sixty

• Guest
« Reply #8 on: May 30, 2005, 11:04:04 am »
No leijonakuningas on ainoa noista minkä olen nähnyt. Katon sen 2 kertaa vuodessa(perinnettä jatkunut siitä asti kun se videolle tuli) ja edelleen itkettää ja ihastuttaa samallalailla kuin ekalla kerralla. se on loistava leffa

kr

• Full Member
« Reply #9 on: May 30, 2005, 11:04:36 am »
Ihanaa, mr.sixtyllä on loistava musiikki- ja elokuvamaku.   [love] [love]

mr.sixty

• Guest
« Reply #10 on: May 30, 2005, 11:36:25 am »
Kiitos ja samoin
Tiesin loistavasta maustani jo aikaisemmin ;D

kr

• Full Member
« Reply #11 on: May 30, 2005, 11:37:27 am »
Mutta et tiennyt aiemmin minun loistavasta maustani! Entä miten on, uppoaako mr.sixtyyn esim. Moby, Norah Jones, Quintessence?

mr.sixty

• Guest
« Reply #12 on: May 30, 2005, 11:43:52 am »
Moby on hyvä. Osaa tehdä myös koskettavaa elektronista
quintessencestä en ole kai kuullutkaan.
Norah jones on hyvä, mutta mutsi soitti sen levyä liikaa ja sain yliannostuksen. Nyt pitää pitää siitä breikki ennenkuin alan kuunnella uudestaan.

kr

• Full Member
« Reply #13 on: May 30, 2005, 11:46:10 am »
Mr.sixty ihan samis  :nanner: :nanner:

En olekaan siis yksin kummallisen elokuva- ja musiikkimakuni kanssa.

mr.sixty

• Guest
« Reply #14 on: May 30, 2005, 12:49:51 pm »
Nojaa kyllä mä peruspoppiakin kuuntelen aika paljon ja dance versioita niistä [Embarrassed]
Tällähetkellä kuuntelen on me of mestä army of men bersarinplatz mixiä. Levyllä on harmikyllä myös muitten artistien versioita björkin biiseistä. Mä olisin toivonut että se oli vaan björkkiä. Pitää mennä tänään kattoo että löytyykö sitä jogamix levyä enään mistään