Author Topic: Luomet  (Read 2266 times)

NY152

• New Face
  • *
Luomet
« on: May 20, 2005, 16:35:16 pm »
Onko kauhean isoista (joita on kasvoilla) haittaa? Lääkäri ei näe aihetta leikata pois.
pieniä minulla on, mutta ne saa helposti esim. peiteaineella tai meikkivoiteella poies.  Help!  :confused:
ha!

Starfish

• New Face
  • *
Re: Luomet
« Reply #1 on: May 20, 2005, 23:31:20 pm »
Luomia kannattaa käydä tutkituttamassa säännöllisesti ja itse myös tarkkailla tapahtuuko koko tai värimuunnoksia. Jos sinulla on isoja luomia jotka haluat pois niin lekuriin vain ja sano että Haluat että ne poistetaan, koska ne häiritsevät sinua ja on vaarana että raavit ne auki. Mulla oli kaarituen kohdalla pari isoa luomea joten leikkautin ne pois eikä maksanut paljon mitään. Paljon parempi nyt kun ei tarvitse miettiä moista.

Coco

• Guest
« Reply #2 on: May 21, 2005, 21:56:31 pm »
Tarkoititko haittaa noin ulkonäköä ajatellen vai muuten? Luomenpoistosta jää ikävä arpi. Enemmän ne haittaavat kuin luomet, jos tarkoitit ulkonäköä...
Luulisi, että lääkäri suostuisi ottamaan pois, esim. jos olet kova auringonottaja..

giselle

• Full Member
« Reply #3 on: May 21, 2005, 22:29:02 pm »
Ottakaa huomioon ettei suurten verisuonien lähistöltä lähdetä helposti luomia leikkaamaan. Kannattaa tosiaan myös huomioida mahdollinen isokin arpi, etenkin jos luomi leikataan paikasta jonka liikkumista on vaikea estää. Tikit repeävät todella helposti jolloin arvesta saattaa jäädä isokin arpi  :(

Starfish

• New Face
  • *
« Reply #4 on: May 22, 2005, 00:16:03 am »
Tarkoitin sillä että jos ne häiritsevät ulkonäöllisesti tai siten ettet vain pidä niistä. Luomien poistosta EI jää ikävää arpea. Itselläni luomi oli peukun kokoinen ja poistosta on vasta vuosi eikä arpea enää erota kuin läheltä katsottuna. Kirurgi osaa kyllä työnsä. Sinänänsä olisi luullut että mulle olisi jäänyt näkyvämpi arpi koska luomet olivat kaaritukien kohdalla melkein kainalossa missä iho on varsin liikkuvaa käsien liikkeiden takia. Ekat pari viikkoa teki vaikeata koska ei voinut käsiä liikutella melkein ollenkaan, mutta arvet paranivat todella nopeasti! Jos arpia moisesta jää niin sitten voi kyllä jo syyttää "hoitovirheestä"  ;)

~iazza~

• New Face
  • *
« Reply #5 on: May 22, 2005, 00:31:07 am »
Arpia luomien poistosta jää tietyissä tapauksissa varmasti.

Luomityyppejä on lukuisia ja sen myötä myös tekniikoita, joita poistoleikkauksessa käytetään on useampia. Tyypillisimmät poistoleikkaukset ovat rasvaluomille, joita voidaan leikata "saksilla" mikälil luomi kasvaa varrellisena. Tällöin luomi vain napsaistaan varrestaan. Tällaisessa tapauksessa arpi on varma, vaikkakin mahdollisesti hyvinkin pieni. Tällaiset luomet kun voivat olla jopa luumun kokoisia (eli noin 4 cm halkaisijaltaan)!

Jokainen poisto on kuitenkin erilainen, joten arpien syntyyn on varauduttava. Lisäksi ihotyypistä riippuen arpikudoksen määrä vaihtelee.

Konsultoi lääkäriä poistomahdollisuuksista eli millaisilla tekniikoilla luomesta olisi mahdollista päästä eroon sekä niiden arpeuttamistuloksista.

Starfish

• New Face
  • *
« Reply #6 on: May 22, 2005, 00:37:06 am »
Tyypillisimmät poistoleikkaukset ovat rasvaluomille, joita voidaan leikata "saksilla" mikälil luomi kasvaa varrellisena. Tällöin luomi vain napsaistaan varrestaan.

Jee, joten kaikki poistelemaan luomia kotona. En ole ihan varma minkälaista luomea tarkoitit, mutta kuulosti vähän varsiluomelta minkä voi itsekin poistaa tai kosmetologi poistaa sen polttamalla sen varren poikki. Sehän on selvää että ihotyypit on erilaisia, minä jos kuka sen tiedän. En vain ole kovin erilaisiin luomiin kyllä törmännyt...?
http://www.diacor.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=525&catid=70&Itemid=65

~iazza~

• New Face
  • *
« Reply #7 on: May 22, 2005, 00:41:46 am »
...Jos sinulla on isoja luomia jotka haluat pois niin lekuriin vain ja sano että Haluat että ne poistetaan, koska ne häiritsevät sinua ja on vaarana että raavit ne auki...

Todelliset syyt on kuitenkin syytä kertoa. Luomia poistetaan ihan myös kosmeettisista syistä, joten jos luomi on poskessa, niin ei tarvitse nolona selitellä kuinka tapana on päivittäin poskea raapia. Jos olet sitä mieltä, että luomi häiritsee, se riittää.

Niin ja luomien poistoja tehdään ihan päiväkirurgisina toimenpiteinä eli jopa terveyskeskuslääkäri voi luomen poistaa vastaanotollaan. Tietyissä tapauksissa luomenpoisto kuitenkin vaatii kirurgin, mutta tällöin luomi on joko äärimmäisen kookas peittoalaltaan (mahd. ihonsiirtotarve), "kasvaimellinen" tai sijaitsee kriittisellä ihoalueella.

Paraneminen on nopeaa pienempien toimenpiteiden jälkeen. Yleensä viikossa ihosta on kadonnut jo ärsytys ja mahdolliset tikit poistetaan 5-8 päivän kuluessa, jonka jälkeen kohtaa tarvitsee suojata pari päivää tarpeen mukaan.

Starfish

• New Face
  • *
« Reply #8 on: May 22, 2005, 00:46:33 am »
Todelliset syyt on kuitenkin syytä kertoa. Luomia poistetaan ihan myös kosmeettisista syistä, joten jos luomi on poskessa, niin ei tarvitse nolona selitellä kuinka tapana on päivittäin poskea raapia.

Todelliset syythän juuri tulivatkin tuossa. Se oli oletukseni miksi joku haluaa poistaa luomia ja itse halusin juuri sen takia koska olisin saattanut ne vahingossa raapia auki ja ne Häiritsivät minua ulkonäöllisesti. Se on ihan omaa tyhmyyttä jos ei kehtaa suoraan sanoa miksi haluaa luomet pois!

~iazza~

• New Face
  • *
« Reply #9 on: May 22, 2005, 00:53:05 am »
Rasvaluomet ovat tämän kaltaisia
http://www.ihotaudit.net/pics/rasval1.jpg

Varrellisten rasvaluomien poistossa käytettävät "sakset" ovat ihan kohteessa erikseen käytettävä ja toimiva instrumentti. Eli ei mitään kotona suoritettavia keittiösaksileikkauksia!

Nuo "varsiluomet", joita tarkoitit, ovat kaiketi niitä pieniä ryynimäisiä ulokkeita, ei varsinaisia luomia. Niitähän voi poistattaa esim. kosmetologilla.

Starfish

• New Face
  • *
« Reply #10 on: May 22, 2005, 00:57:25 am »
Joo, niinhän mä kirjoitin. Olipa pieni kuva..

NY152

• New Face
  • *
« Reply #11 on: August 23, 2005, 18:28:54 pm »
Onko luomista haittaa kamalasti jos halajaa malliksi?
ha!

mr.sixty

• Guest
« Reply #12 on: September 08, 2005, 21:05:29 pm »
pitäis mennä lääkäriin valittamaan parii luomee jotka on ollut ties kuinka kauan aikaa jo mulla. Mulle tulee aina hyvin mystisiin paikkoihin luomet. mulla on olkaluussa,kainalossa ja vasemmassa pakarassa siellä välissä luomet ollu kokoelämäni ;D
Minnekkään semmoseen paikkaan joka on usein auringossa mulle ei luomii oo tullut. Haluun poistattaa tuon olkaluussa olevan kun se häiritsee :(

Anna Hill

• V.I.P. MEMBER
« Reply #13 on: September 08, 2005, 23:30:25 pm »
Onko luomista haittaa kamalasti jos halajaa malliksi?

Ei Cindy Crawfordilla ainakaan. ;)
Dressing well is the best revenge!

mr.sixty

• Guest
« Reply #14 on: September 09, 2005, 10:37:02 am »
Riippuu kai vaihtoehdosta. mun suvussa ainakin muut saa arpia helposti joten pieni luomi voisi olla paljon kauniimpi kuin 2 kertaa isompi arpi