Author Topic: Paras lastenohjelma?  (Read 5206 times)

kr

• Full Member
Paras lastenohjelma?
« on: May 04, 2005, 10:47:28 am »
Mikä on paras lastenohjelma ikinä? Onko se joku nykyään tv:stä tuleva vai omasta lapsuudestanne?

Itse ehdottaisin ainakin seuraavia: Matka maailman ympäri 80 päivässä, Nils Holgersson, Turtles, Taotao, Ankronikka.

Ja vielä: (tämä ei ole hyvä ohjelma, mutta pakko kysyä muilta lama-ajan lapsilta) Muistatteko Hapsiaisen Pikku Kakkosesta?
Potius sero quam numquam.

Dark_Angel

• Guest
Re: Paras lastenohjelma?
« Reply #1 on: May 04, 2005, 11:02:31 am »
Mun listalta loytyis kans taotao, peukaloinen, ja ehdottomasti jaki ja nuka, joka kertoi kahden karhun ja intiaani pojan ystavyydesta. Itkin autuaasti mm. kun karhujen aiti kuoli tai kun jaki ja nuka joutui sirkukseen vangiksi. Muistaako kukaan muu ko sarjaa, sita naytettiin joskus 80 luvulla?

Jonayla

• Guest
« Reply #2 on: May 04, 2005, 11:09:24 am »
Mun listalta loytyis kans taotao, peukaloinen, ja ehdottomasti jaki ja nuka, joka kertoi kahden karhun ja intiaani pojan ystavyydesta. Itkin autuaasti mm. kun karhujen aiti kuoli tai kun jaki ja nuka joutui sirkukseen vangiksi. Muistaako kukaan muu ko sarjaa, sita naytettiin joskus 80 luvulla?

Minä muistan! Kyllä silloin meidän lapsuudessa oli lastenohjelmat laadukkaita, verrattuna siihen mitä nykyisin tulee lapsille telkkarista! Peukaloinen löytyy nykyään dvd:kin.;)

Jonayla

• Guest
« Reply #3 on: May 04, 2005, 11:10:48 am »
Pakko vielä lisätä, että olipa kerran elämä oli myös loistava, samoin tohtori sykerö!

kr

• Full Member
« Reply #4 on: May 04, 2005, 11:12:27 am »
Joo, Olipa kerran elämä unohtui! Se on ehdottomasti yksi parhaista. Nykyään sitä saa sellaisena kuuden dvd:n keräilyboksina, pitäisiköhän hankkia!
Potius sero quam numquam.

mr.sixty

• Guest
« Reply #5 on: May 09, 2005, 12:40:48 pm »
Lapsuuden sarjoja mitä kattelin; matka maailman ympäri 80 päivässä, taotao, simpsonit, halinallet(ainakin se leffa mutta muistaakseni myös sarja oli olemassa), barbaba(en muista nimee mutta se norsu juttu), olipa kerran...-sarja, varsinkin olipa kerran amerikka oli ihan mahtava.

varhais teininä katoin; simpsonit, futurama, daria

enenmänkin oli noita sarjoja mitä katoin, mutta ilmottelen myöhemmin kun muistan

Hanni

• V.I.P. MEMBER
« Reply #6 on: May 09, 2005, 12:49:02 pm »
Sixty tais tarkottaa Barbababaa!! Se on huippu. Varsinkin se musta piikki-barbababa.

Lapsena tykkäsin maija mehiläisestä. Peukalois-leffaa tuli katsottua kun se tuli tv:stä hiljakkoin. Melkein meni peukalo suuhun samalla kun taantui lapsuusmuistoihin.

Lapsuudesta muistan myös erityisesti jouluaaton joulupaketin, samusirkat ja muut. Histamiini oli hyvä joulukalenteri. Sitten oli tietysti klassi Kössi Kenguru. Pelle Hermannista ja Sormileikeistä en niin tykännyt.

Minäkin muistan jakin ja nukan.  :)

Muoks; ainiin Smurffeja katsoin pienenä. MainosTV esitti "Pätkistä" ja se tuli yleensä katsottua jos olin kotona.
Niin makaa kuin petaa.

Riikka

• V.I.P. MEMBER
« Reply #7 on: May 09, 2005, 12:49:30 pm »
Lapsena/nuorena on tullut katsottua mm. näitä ohjelmia:
- TaoTao 
- Olipa kerran elämä
- Matka maailman ympäri 80 päivässä
- Peukaloinen
- Simpsonit

Ja vielä: (tämä ei ole hyvä ohjelma, mutta pakko kysyä muilta lama-ajan lapsilta) Muistatteko Hapsiaisen Pikku Kakkosesta?

Kyllä vain, muistan hapsiaisen!  :)

Onhan niitä varmasti muitakin, mutta ei nyt tule muita mieleen..  :-\

mr.sixty

• Guest
« Reply #8 on: May 09, 2005, 13:01:05 pm »
Muistuttakaa mistä olipakerran elämä kertoi. Muistan vaan amerikan ja ihmisen

Hanni

• V.I.P. MEMBER
« Reply #9 on: May 09, 2005, 13:10:52 pm »
Eikö olipa kerran elämä ole se ihmistä koskeva?? Missä mentiin suolenmutkissa ym. mielenkiintoisissa paikoissa milloin kuonana, milloin punasoluina?
Niin makaa kuin petaa.

mr.sixty

• Guest
« Reply #10 on: May 09, 2005, 13:56:38 pm »
Aijaa no ehkä mä saekosin sitten. Luulin etä sen nimi on olipa kerran ihminen. Ajattelin että elämä kertoo varmaan elämän synnystä ja kehityksestä. Se oli ihan hyvä ja opetti bilsaa hauskalla tavalla.

Amerikka kiinnosti enenmän koska mä oon hissaihmisiä

Jonayla

• Guest
« Reply #11 on: May 09, 2005, 21:37:01 pm »
Histamiini ja tallitonttu Rämäkkä on paras koskaan televisiosta tullut joulukalenteri. [love] Katsoisin vieläkin, jos tulisi. Nykyiset lähinnä itkettävät. :cry: Maija Mehiläistä tuli myös katsottua, mutta ei ollut ihan huippusuosikkini, sen sijaan pikkukakkosen Ransu ja nalle luppakorva olivat ehdottomia, niin ja Kössi Kenguru!

rumamies

• V.I.P. MEMBER
« Reply #12 on: May 09, 2005, 22:04:05 pm »
Rosvo Rudolf, joka tuli sunnuntaiaamuisin oli aika hyvä, ja kyllähän Pelle Hermanni äityliinin plättyineen ja mantsikkahilloineen oli suorastaan loistava :)

rumamies

• V.I.P. MEMBER
« Reply #13 on: May 09, 2005, 22:06:49 pm »
Vaikkei itäisen Keski-Euroopan kansandemokratioista juuri mitään hyvää maailmalle tullut niin pirun hyviä lastenohjelmia osasivat silti tehdä.

Mansen Miäs

• Guest
« Reply #14 on: May 09, 2005, 22:14:37 pm »
Juuri näin... Rosvo Rudolf!!!  :-*

Rantsulle Rosvo Rudolfissakin oli varmaan liikaa väkivaltaa, kun sankari usein ammuskeli tammenterhoja muskettipistoolillaan "pahisten" päihin!  :D