Author Topic: Huonot hampaat  (Read 1349 times)

maddinen

• Guest
Huonot hampaat
« on: March 09, 2005, 12:11:18 pm »
Unelmoin missi -titteleistä (viime vuonna osallistuinkin miss suomi osakilpailuihin), mutta minulla on huonot hampaat. Miten nyt tänäkin vuonna on missien hymyjä ylistetty, masentaa minua. Ajattelin että onkohan jonkinlainen leikkaus tms mahdollinen. Minulla on suht lyhyet hampaat, joita kaiken lisäksi syön koko ajan (yönarskutusta). Sain sellaiset yöraudat, mutta niihin on hankala tottua uudestaan. Ala-asteelta lähtien olin oikomishoidoissa purentavirheiden takia. Jo silloin haaveilin kauniista hymystä, mutta kun hammaslääkärini sanoi että minulta pitäisi poistaa alahampaita, jotta ne saataisiin suoriksi, kauhistuin. Pelkään niin kovin hampaiden poistoa ja toivonkin ettei minulle ikinä kasva viisaudenhampaita.

Siis kysymys kuuluu: onko jonkinlaiset hampaiden pidennykset tms. hoidot/leikkaukset mahdollisia ja jos on, niin tulisiko kyseinen hoito haittaamaan kisailujani siinä suhteessa kuin esim. silikonit haittaisivat?

mr.sixty

• Guest
Re: Huonot hampaat
« Reply #1 on: March 09, 2005, 12:28:34 pm »
kuoret voisit käsittäkseni hampaisiin käydä laittamassa.

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #2 on: March 09, 2005, 12:32:32 pm »
Se on kyllä kamalaa, jos on muuten kaunis, mutta hampaat pilaavat kaiken! :(
Ainakin Venezuelassa tehdään jotain ihme leikkauksia, joissa ikeniä ns. nostetaan (pois hampiden päältä?), jotta saataisiin kaunis hymy. Jos hampaasi ovat kauhean vinot, niin raudat vaan ensin hampaisiin. Ja jos lääkäri on sanonut, että hampaita pitää poistaa, jotta saataisiin muut suoriksi, niin sinne vaan.  :-*
Ja hampiden kuorituksilla voi sitten muuten muotoilla hampaita. Kyllä kauneuden vuoksi kannattaa kärsiä! Itsekin pelkään hampiden poistamista, mutta jos tulen niin kauniimmaksi, olen valmis pieneen rääkkäykseenkin.

maddinen

• Guest
« Reply #3 on: March 09, 2005, 13:20:29 pm »
Kiitos vastauksistanne!  :D Minulla on ollut raudat, joilla korjattiin purentavika. Ylähampaani eivät ole mitenkään vinot, mutta ne ovat kamalan lyhyet. Lääkäri ehdotti alahampaiden poistoa, sillä ne ovat niin ahtaasti.

Voisin harkita tuota kuorittamista. Onko kenelläkään tietoa, mitä sellainen maksaisi ja missä tallaisia toimenpiteitä tehdään?

mr.sixty

• Guest
« Reply #4 on: March 09, 2005, 13:41:51 pm »
En kyllä osaa sanoa mutta käsittääkseni ne olisi todella kalliit. Itte olen kanssa miettinyt kuorien hankkimista ainakin alahampaisiini jotka ovat hieman vinot

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #5 on: March 09, 2005, 13:48:28 pm »
Täältä löytyy enemmän asiaa kuorista..

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php?topic=1325.0