Author Topic: Iho kuivuu ja rapisee otsalla! apua?  (Read 3296 times)

giselle

• Full Member
Iho kuivuu ja rapisee otsalla! apua?
« on: March 08, 2005, 20:22:09 pm »
Moikka! te ketkä tiedätte meikeistä ja kosteusvoiteista voisitteko kenties auttaa.

Rasvaan ihon aina kunnolla ennen meikkiä mutta silti päivän mittaan kulmakarvojen keskeltä ja yläpuolelta alkaa iho rapisemaan. On siis tosi kuiva.
MIllaista puuteria pitäisi käyttää? Irtopuuteriako? mitä voin tehdä kun tätä tapahtuu kesken päivän, en todellakaan voi laittaa päälle enää lisää meikkiä. Kannattaisiko käyttää jotain tehokkaampaa kosteusvoidetta? Käytän apteekin Aqualan L- voidetta joka sopii muulle iholleni (aika rasvainen) koska se kosteuttaa eikä turhaan rasvaa liikaa. Käytän muuten Lumenen meikkipuuteria.

Jonayla

• Guest
Re: Iho kuivuu ja rapisee otsalla! apua?
« Reply #1 on: March 08, 2005, 22:05:40 pm »
Laita meikin alle aamulla reilu "kerros" Clarinsin Beauty Flash balmia ja anna imeytyä hyvin, sitten vain meikki päälle. Irtopuuteri on parasta meikin kiinnitykseen, mutta kannattaa olla varovainen, ettei tule "jauhoinen" lopputulos. ;D Itse käytän tuota Baeuty Flash Balmia niin, että laitan sitä illalla tuhdin kerroksen kasvoihin, pidän 1/2h ja pyyhin sitten ylimääräiset pois, eli vähän niin kuin naamiona. Myös Clarinsin Energizing Morning Cream on ihanan kosteuttava voide kuivalle iholle ja sitten tehokonstina vielä lisäksi Beauty flash balmia. Aqualan L ei ole mielestäni kuivalle iholle tarpeeksi kosteuttava tuote. Ja suosittelen myös, että meikkipuuterin sijaan käyttäisit kuivalle iholle tarkoitettua ohutta kosteuttavaa meikkivoidetta, mm Biothermiltä löytyy loistava tuote. :-*

DaisyF

• Guest
« Reply #2 on: March 09, 2005, 14:38:51 pm »
Minäkin olen yhtä "kuiva tyyppi" eli iho hilsehtii kasvoissa helposti varsinkin näillä pakkasilla. olen löytänyt avun apteekissa myytävästä Essex kosteusvoiteesta. Niitä löytyy kokonainen sarja, mutta parhaaksi itselleni olen löytänyt sen hieman kevyemmän version, sillä kovin rasvainen kosteusvoide tekee minulle ainakin finnejä pitempään käytettynä. :P

giselle

• Full Member
« Reply #3 on: March 09, 2005, 18:14:29 pm »
se mulla on juuri ongelmana, iho kuivuu VAIN otsalta :( muu iho saisi kamalasti näppyjä rasvaisesta voiteesta. Taidan ensiksi kokeilla sitä irtopuuteria ja lähteä siitä...

Jonayla

• Guest
« Reply #4 on: March 09, 2005, 18:47:35 pm »
Ja sisäisesti suosin käytettäväksi kalanmaksaöljytabletteja! Ne todellakin tehoavat, tänä talvena ei tarvinut murehtia kuivista nenänpielistä, kun aloin viime keväänä popsimaan 2 kapselia päivässä. Muutenkin ihoni kunto on mielestäni parantunut.

kirck

• Guest
« Reply #5 on: March 09, 2005, 18:49:44 pm »
Mulla on epätasainen sekaiho ja olin tänään mikrohionnassa ja puhdistuksessta , sen jälkeen mulle laitettiin kosteuttava naamio..
Mun iho loistaa [love]   ja kuivat kohdat on poissa.
 :-* :-*    Suosittelen!!!   
Kivipuuterin olen unohtanut ajat sitten.

Jonayla

• Guest
« Reply #6 on: March 09, 2005, 18:53:39 pm »
Mulla on epätasainen sekaiho ja olin tänään mikrohionnassa ja puhdistuksessta , sen jälkeen mulle laitettiin kosteuttava naamio..
Mun iho loistaa [love] ja kuivat kohdat on poissa.
 :-* :-* Suosittelen!!!
Kivipuuterin olen unohtanut ajat sitten.

Tuli tuosta sinun mikrohionnasta mieleen, että L`orealiltahan löytyy kotituotteeksi tuollainen mikrohionta, ei varmasti niin tehokas kuin kosmetologin tekemä, mutta varmasti kokeilemisen arvoinen! Hintaa muistaakseni alle 20€, on ainakin saanut ulkomaalaisilla kauneuspalstoilla kehuja.

Shakira

• Full Member
« Reply #7 on: March 09, 2005, 18:59:32 pm »
se mulla on juuri ongelmana, iho kuivuu VAIN otsalta :( muu iho saisi kamalasti näppyjä rasvaisesta voiteesta. Taidan ensiksi kokeilla sitä irtopuuteria ja lähteä siitä...

Mikäs sitä sitten estää laittamasta rasvaisempaa voidetta vain otsalle! Lumenen meikkipuuteria en oikein pidä hyvänä valintana kenellekkään... kuivattaa ihoa hirveästi, ja tuntuu jotenkin tukkivan ihohuokoset, varsinkin talviaikaan. Muutenkin suhtaudun jotenkin varauksella kaikkiin näihin 2 in 1 juttuihin.

Mm. Diorilla on hyviä ohuita, mutta silti peittäviä meikkivoiteita. 

Jonayla

• Guest
« Reply #8 on: March 09, 2005, 19:05:32 pm »
Mm. Diorilla on hyviä ohuita, mutta silti peittäviä meikkivoiteita.

Minäkin mielelläni kokeilisin, mutta valitettavasti kyseisestä sarjasta ei löydy minulle tarpeeksi vaaleaa sävyä ja useat ovat liian kellertäviä... :( Terv. "lakana" ;)

Shakira

• Full Member
« Reply #9 on: March 09, 2005, 19:15:06 pm »
Minäkin mielelläni kokeilisin, mutta valitettavasti kyseisestä sarjasta ei löydy minulle tarpeeksi vaaleaa sävyä ja useat ovat liian kellertäviä... :( Terv. "lakana" ;)

Joo, käsittääkseni Suomeen ei tuoda puoliakaan kaikista mahdollisista sävyistä, mikä on aika hassua. Stockan hyllyissä olen nähnyt 5-6 sävyvaihtoehtoa, kun taas Briteistä löytyy ainakin 12. Itselläni taas on hieman kellertävä iho, joten olen löytänyt täydellisen sävyn (jopa Suomesta)!

Maana

• Full Member
« Reply #10 on: March 09, 2005, 21:30:41 pm »

Tuli tuosta sinun mikrohionnasta mieleen, että L`orealiltahan löytyy kotituotteeksi tuollainen mikrohionta, ei varmasti niin tehokas kuin kosmetologin tekemä, mutta varmasti kokeilemisen arvoinen! Hintaa muistaakseni alle 20€, on ainakin saanut ulkomaalaisilla kauneuspalstoilla kehuja.
Onko kukaan kokeillut tuota L'orealin mikrohiontaa? Kuulostaa tosi hyvälle mitä olen myös siitä lukenut, mutta eikös se ole tarkoitettu vähän vanhemmalle iholle vai olenko käsittänyt väärin?

Jonayla

• Guest
« Reply #11 on: March 09, 2005, 21:39:55 pm »
Onko kukaan kokeillut tuota L'orealin mikrohiontaa? Kuulostaa tosi hyvälle mitä olen myös siitä lukenut, mutta eikös se ole tarkoitettu vähän vanhemmalle iholle vai olenko käsittänyt väärin?

Kyllä kait se tälläisille melkein 30-vuotiaille sopii kuten minä... Voisipa vaikka ostaa ja kokeilla, koska hinta ei ole paha. ;)

Jonayla

• Guest
« Reply #12 on: March 09, 2005, 21:44:21 pm »
Joo, käsittääkseni Suomeen ei tuoda puoliakaan kaikista mahdollisista sävyistä, mikä on aika hassua. Stockan hyllyissä olen nähnyt 5-6 sävyvaihtoehtoa, kun taas Briteistä löytyy ainakin 12. Itselläni taas on hieman kellertävä iho, joten olen löytänyt täydellisen sävyn (jopa Suomesta)!

Tuo on totta, sama kaikissa meikkivoiteissa, esim estee lauderilla on ihana meikkivoide double wear, mutta suomessa myytävä vaalein sävy on auttamattomasti liian tumma, mutta teidän, että esim jenkeissä on olemassa vielä kaksi vaaleampaa sävyä. :( Kanebolta, biothermiltä, L`orealilta ja MF:ltä löytyy minullekin tarpeeksi vaaleita sävyjä, mutta Chanel, Dior, Clinique jne, kaikista vaaleinkin suomeen tuotava sävy on liian tumma.

Mutta vielä vaikeampaa olisi olla suomessa tumma ihoinen, eipä pahemmin löydy tuotteita kaakaon väriselle iholle...

kirck

• Guest
« Reply #13 on: March 09, 2005, 23:31:27 pm »
Mikrohionta kosmetologin mukaan tasoittaa myös ryppyjä. Itse onlen sen verran baby , että hän hioi vain 15 min kun taas paksumpi ihoisille suositellaan yli puolta tuntia.
giselle.. kuori ihosi ja laita kuiviin kohtiin rasvaisempaa voidetta.
Täytyy kokeilla tota L`orealin hiontaa.
Tietääkö kukaan miten se toimii???  Kosmetologi kun tekee sen koneella.

Jonayla

• Guest
« Reply #14 on: March 09, 2005, 23:35:14 pm »
Mikrohionta kosmetologin mukaan tasoittaa myös ryppyjä. Itse onlen sen verran baby , että hän hioi vain 15 min kun taas paksumpi ihoisille suositellaan yli puolta tuntia.
giselle.. kuori ihosi ja laita kuiviin kohtiin rasvaisempaa voidetta.
Täytyy kokeilla tota L`orealin hiontaa.
Tietääkö kukaan miten se toimii??? Kosmetologi kun tekee sen koneella.

L´orealin kuorinta hierotaan ihan käsin 1-2krt/vko ja 2min kerrallaan, sen mitä olen kaupasta paketista lukenut. Kantsii varmaan olla varovainen, ettei liian koville otteilla innostu hieromaan. ;)