Author Topic: auttakaa kehittämään nirsolle miehelle sopiva ruokavalio  (Read 2448 times)

mr.sixty

• Guest
auttakaa kehittämään nirsolle miehelle sopiva ruokavalio
« on: March 08, 2005, 10:17:25 am »
Eli siis auttakaa kehittämään nirsolle miehelle sopiva ruokavalio
Tarkotus olisi päästä hankkimaan lihaksiakin, mutten ymmärrä bodausfoorumeitten proteiini ja ravintoaine keskusteluja kun ne ei osaa selittää mistä mitäkin aineita saa(enkä kyllä mielellään mitään proteiinipirtelöitä)

Haluaisin siis konkreettista tietoa siitä kuinka monta salaatin lehteä mun vähintään pitää syödä enennkuin oon sanu kaken tarpeellisen :D(tietenkin päälle vetäisin hirveesti roskaruokaa :o)

Riikka

• V.I.P. MEMBER
Re: auttakaa kehittämään nirsolle miehelle sopiva ruokavalio
« Reply #1 on: May 09, 2005, 12:33:00 pm »
En ole "ammattilainen" tässä asiassa, mutta jos treenaat ja haluat lihasta, roskaruokaa ei valitettavasti voi hirveästi syödä. Ruokavaliossa olisi hyvä olla proteiinia ja hiilareita vähemmän.

Olisi hyvä syödä mm. kanaa, kalaa, lihaa, pastaa/riisiä, ruisleipää, juustoa, vihanneksia, hedelmiä, kananmunia, rahkaa ja juomaksi vettä/maitoa..  Itse käytän palautumisjuomaa, koska treenaan aika paljon sekä lisäksi vitamiineja.

Roskaruuassa on paljon hiilareita, joten jos haluat lihasta, sellainen "ruoka" ei ole hyväksi. Toivottovasti tästä oli edes jotain apua..  ::)

mr.sixty

• Guest
« Reply #2 on: May 09, 2005, 12:50:52 pm »
No itseasiassa menin jo eilen karkkilakkoon(siis roskaruoka lakkoon). käytännössä se tarkottaa että olen huomenna syönyt loputkin epäterveelliset aineet pois kaapeista ja sitten ostan itselleni viinirypäleitä(ihan yhtä hyvää kun karkkikin)

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #3 on: May 09, 2005, 17:42:15 pm »
:laugh: Syö misteri kunnon kotiruokaa!!! Lopeta nirsous!! :o

Aulinha

• Junior Member
  • **
« Reply #4 on: May 11, 2005, 10:32:53 am »
No itseasiassa menin jo eilen karkkilakkoon(siis roskaruoka lakkoon). käytännössä se tarkottaa että olen huomenna syönyt loputkin epäterveelliset aineet pois kaapeista ja sitten ostan itselleni viinirypäleitä(ihan yhtä hyvää kun karkkikin)

Muista porkkanat!!!! Makeen himo muuten talttuu hyvin hedelmä xylitol purkalla ja pepsimaxilla! (näillä huijaan itseäni). Syö runsaasti laihaa lihaa eli kanafileitä ja kalaa. Muistaakseni ex-avopuoliso veti myös pinaattia ja ruispastaa kun sillä oli ketoosi kausi menossa. Tohon lihaksia kasvattavaan syömiseen on olemassa ihan oppaita ja ne löytyy voimailupuolelta ei niinkään laihisosastolta. Niissä on ideana syödä n viikkoa pelkkiä protskuja eli vetästä elimistö ketoosiin (hiilarit pois) jonka jälkeen sitten tankataan pöljänä hiilareita, jotka menee suoraan lihaksiin ja sitten saa syödä n.viikkoa mitä lystää (massa kausi). Se oli ihan tajuttoman rankkaa (näin vierestäkatsojan silmin) ja vaati melkoista luonnetta. Tuloksia sillä kyllä tuli kun samalla treenasi rankasti. Ei kuitenkaan välttämättä sovi aloitteijoille. Itse en tohon rääkkiin ryhtyisi ikuna koskaan milloinkaan!!!!

giselle

• Full Member
« Reply #5 on: May 11, 2005, 10:56:39 am »
Kuka tekisi tähän vielä sellaisen yksinkertaisen listan ruoka-aineista jotka sisältävät paljon hiilihydraatteja ja toisen listan proteiinia sisältävistä? kun niitä hiilihydraattipitoisia ruokia ei saisi illalla syödä, niin mitä sitten kannattaisi. leivän syöntiä iltaisin on niin mahdottoman vaikea välttää! ruisleipä nami!  :1tongue:

mr.sixty

• Guest
« Reply #6 on: May 11, 2005, 11:11:05 am »
hmm. voitko laittaa esimerkkejä nettisivuista jossa kerrottaisi ketoosista ja miten sen teen

Aulinha

• Junior Member
  • **
« Reply #7 on: May 11, 2005, 12:23:23 pm »
hmm. voitko laittaa esimerkkejä nettisivuista jossa kerrottaisi ketoosista ja miten sen teen

Ketoosin kanssa ei pidä ruveta leikkimään, sillä se on keholle myrkytystila. Asiasta täytyy tietää kunnolla ja osata todella hallita se tila. En tänne lähde kirjoittamaan mitään ohjeita, mutta laitoin sulle yksityisviestinä saamani vastauksen.

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #8 on: May 11, 2005, 13:56:41 pm »
Niissä on ideana syödä n viikkoa pelkkiä protskuja eli vetästä elimistö ketoosiin (hiilarit pois) jonka jälkeen sitten tankataan pöljänä hiilareita, jotka menee suoraan lihaksiin ja sitten saa syödä n.viikkoa mitä lystää (massa kausi). Se oli ihan tajuttoman rankkaa (näin vierestäkatsojan silmin) ja vaati melkoista luonnetta. Tuloksia sillä kyllä tuli kun samalla treenasi rankasti. Ei kuitenkaan välttämättä sovi aloitteijoille. Itse en tohon rääkkiin ryhtyisi ikuna koskaan milloinkaan!!!!

Tuntuu aika rankalta tuollainen. Mutta eikö tämä ole kehonrakentajilla sun muilla ihan yleinen keino hankkia lihasmassaa!? Eli ihan tavalliselle tahvolle en suosittele. Misteri, älä lähde leikkimään noilla jutuilla. Protskuja vaan paljon, hiilareita niukasti (mutta hyvistä lähteistä) ja käy salilla, niin lihaksia luulisi tulevan. 

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #9 on: May 11, 2005, 13:58:47 pm »
Kuka tekisi tähän vielä sellaisen yksinkertaisen listan ruoka-aineista jotka sisältävät paljon hiilihydraatteja ja toisen listan proteiinia sisältävistä? kun niitä hiilihydraattipitoisia ruokia ei saisi illalla syödä, niin mitä sitten kannattaisi. leivän syöntiä iltaisin on niin mahdottoman vaikea välttää! ruisleipä nami! :1tongue:

Onko niillä oikeasti väliä? Vaikuttavatko sitten niin paljon vireystilaan, että on vaikea nukahtaa? Saike syö mitä tahtoo ja nukkuu silti kuin tukki.
Jos joku kuitenkin gisellen ehdottaman listan tekisi, niin olisihan se ihan mielenkiintoista!!!

mummeli

• Guest
« Reply #10 on: May 11, 2005, 14:31:24 pm »
Aulinha, apua! Pepsi-Max on pelkkä hiilaripommi!
Ei tässä ketoosia tavoitella eikä sitä tulekaan kun syö aamuisin palan leipää ja joskus banaanin.

Aulinha

• Junior Member
  • **
« Reply #11 on: May 11, 2005, 14:37:36 pm »
Aulinha, apua! Pepsi-Max on pelkkä hiilaripommi!

Ai! Mun pullossani kylläkin lukee "hiilihydraatteja 0,1g/desi" Sisällys onpi: Vesi, hiilidioksidi parit kivat E:t, kofeiini ja luontaiset kasviuutearomit. Makeutettu keinotekoisesti. Miten niin hiilaripommi?

ja mitä tohon ketoosiin tulee, se on VAARALLINEN jos ei sitä osaa tehdä. Mä en rupeisi siihen ikinä, koska en myöskään halua lihasmassaa kasvattaa. Saike: joo siihen tätä käytetään!

Henkilökohtaisesti syön mitä sattuu ja olen MiniLättan suurkuluttaja;) Toisaalta mä liikun paljon, joten ei tartte kamalasti vahtia mitä suuhunsa tunkee, paitsi tietysti treenittöminä aikoina eikä silloinkaan tartte hysteeriseksi heittäytyä;)

Aulinha

• Junior Member
  • **
« Reply #12 on: May 11, 2005, 14:44:39 pm »
Misteri, älä lähde leikkimään noilla jutuilla. Protskuja vaan paljon, hiilareita niukasti (mutta hyvistä lähteistä) ja käy salilla, niin lihaksia luulisi tulevan.

Juuri näin!!!! Palauttava liikunta on myös tärkeää ja eteenkin palauttava venyttely! Jos lihas jää jännittyneeseen tilaan niin ei se kyllä kasvakaan! Muista kans et kun lihasmassa kasvaa, energian kulutuskin kasvaa ja tietyn pisteen jälkeen voimailukaupasta saatavat lisäravinteet on ihan paikallaan. Yleensä niissä putiikeissä on asiansa osaavat myyjät ja niiltä voipi inttää maallikkoversion muuten hepreaksikääntyvästä pajatuksesta. Mulla itelläni oli parivuotta sitten ateriankorvike jauhetta, jota nautin treenien jälkeen kun rupes olemaan liikaa kulutusta suhteessa saatuun energia määrään ja enempää murkinaa ei enää masuun mahtunut;)

mr.sixty

• Guest
« Reply #13 on: May 11, 2005, 15:27:06 pm »
Joo luin viestin ja päätin etten meinaa kokeilla. Liian pelottavan kuuloinen

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #14 on: May 11, 2005, 17:07:58 pm »
Joo, lepo ja venyttely on tärkeää, jos lihasmassaa haluaa hankkia! :) Lihaksethan kasvavat ja kehittyvät vasta levon aikana!!! Eli jos misteri rupeaa kovaksi salihirmuksi, niin muista muutamat lepopäivät treenien välillä... ja lopeta se nirsous, se on tyttöjen hommaa (tai ei oikeastaan mistään kotoisin...) :o