Itse suosin kosmetologini suosittelemia tuotteita. Luotan kosmetologiini 110% ja lisäksi tunnen itse alan melko hyvin, niin riittää jo omakin tieto ettei toinen voi edes huijata/yritä rahastaa. Välillä tulee käytettyä kalliimpia "markettituotteita" eli Lancômesta Chanelin kautta Dioriin, mutta pääasiassa siis ammattilaisten merkkejä tulee suosittua. Hjeronymus, Dermalogica ja Gernétic suosikkeja näistäkin.
Toki helmiä ja ok tuotteita löytyy halvimmistakin, mutta noin yleisesti ottaen hyvä laatu valitettavasti maksaa. Monissa hinnakkaissa "markettituotteissa" korkea hinta etupäässä muodostuu pakkauksesta ja nimestä eli imagosta. Laatuakin toki on, mutta jos vertaa esim. ammattilaisen luona myytäviin vähemmän tunnettuihin ja neutraalimmilla paketeilla varustettuihin tuotteisiin niin enemmän rahaansa oikeaan laatuun pistänee ammattilaissarjoihin.
Yleisesti pakkaus on tuotteen ensimmäinen tärkeä myyntitekijä. Mitä houkuttelevamman näköinen tuote on hyllyssä, sitä miellyttävämmältä se luultavasti tuntuu myös iholla, vaikka olisikin ominaisuuksiltaan lähempänä tavallista kosteusvoidetta, kuin tehoseerumilla varustettua luxustuotetta. Lasi mielletään usein yleelliseksi pakkausmateriaaliksi. Ei ihme, koska usein lasiin pakatut tuotteen ovat kalliimpia jo pelkästään pakkauskustannustensa takia. Painavampi tuote vaatii enemmän polttoainetta kuljetuksessa ja lasi materiaalina on herkästi särkyvää ja tarvitsee enemmän suojausta. Usein lasiin pakatut tuotteet ovatkin suunnattu kohderyhmässään varakkaammille, kuten ikääntyvän ihon tuotteet ja erilaiset seerumit ja erikoistuotteet. Kohderyhmälle kalliin oloinen tuote voi olla myös statuskysymys. Lasi siis kalliimpikin materiaali kuin esim. ohuen ohut muovi. Kokonaishinnan siis kosmetiikassa määrittelee; laatu, miten tarkkaan tutkittu/testattu, miten hyvät ainesosat/kuinka vaikeasti saatavat, pakkausmateriaalin kustannukset, imago/myynti nimellä eli kuinka tunnettua on.
Että vaikka todelal helmiä olen löytänyt Lancômen, Diorin ym sarjoista niin kallistun silti ammattisarjojen puolelle. Mun kohdalla ainakin onnistuneet toimimaan hyvin. Lisäksi niissä samoja raaka-aineita kuin mitä kosmetologi käyttää ihonhoidossa/eri hoidoissa mun iholle niin ne tavallaan tukee toinen toisiaan ja täydentää vaikutusta kun olen hankkinut kaikki ns. samalta sarjalta.
Silti ei kannata tukeutua liikaan yhteen merkkiin, muistakaa että iho tarvitsee vaihtelua ettei totu ja yleensä jokaisella vuodenajallakin on oma merkitys ihoon; talvesta kesän iho ei kaipaa samoja tuotteita eikä ole samassa kunnossa. Mutta näytteitä pyytämällä ja kokeilemalla jokainen voi löytää ne omat suosikkinsa eri merkeistä joista ei sitten hevillä luovu