Author Topic: Blondaus  (Read 3830 times)

Maana

• Full Member
Blondaus
« on: March 03, 2005, 20:38:54 pm »
Hei te kaikki blondatut (ex-brunetit ja miksei muutkin), kertokaapas vähän miten hiuksenne ovat reagoineet kun ne on vaalennettu. Itse haluaisin kesäksi vaaleat, mutta en tiedä uskallanko, koska jo raidatkin tekevät hiuksistani tosi kuivat ja elottomat. Myös hoitovinkkejä blondatuille otetaan vastaan, ja hyviä ehdotuksia luonnolliseksi värisävyksi!
Kaunis Kiitos,   T: tuleva blondi  beauty

Manne

• Guest
Re: Blondaus
« Reply #1 on: March 03, 2005, 22:11:22 pm »
Älä hyvä ihminen blondaa! Ellet halua ohuita hiuksia, jotka on pakko pitää lyhyenä, koska kasvaessaan ohenevat entisestään. Itse yritän blondauskierteestä pois, koska olisi kiva, jos olisi pitkä ja paksu tukka, koska pitkä ja ohut on vähän naurettava....

kirck

• Guest
« Reply #2 on: March 04, 2005, 00:10:19 am »
Älä ainakaan itse mene blondaamaan. On eri asia tehdä vaalennusaineella ( sillä yleensä tehdään raidat ) kuin vaalennusvärillä. Mulla on töissä täysin ammoniakittomat värit ja niillä hiukset ei kuivu tippaakaan ::) ammoniakki on se mikä räjäyttää hiuksen auki ja siitä tulee pörröinen  ???

DaisyF

• Guest
« Reply #3 on: March 04, 2005, 10:37:12 am »
Itse erehdyin aikoinaan blondaamaan (itse) hiukseni. Nykyään enää maksimissaan teetän kampaajalla vaaleat raidat sillä aikaisempi lopputulos oli järkyttävä! Hiuksista tuli elottomat ja kuivaakin kuivemmat. :(

tinka

• Guest
« Reply #4 on: March 04, 2005, 12:40:50 pm »
Älä hyvä ihminen blondaa! Ellet halua ohuita hiuksia, jotka on pakko pitää lyhyenä, koska kasvaessaan ohenevat entisestään. Itse yritän blondauskierteestä pois, koska olisi kiva, jos olisi pitkä ja paksu tukka, koska pitkä ja ohut on vähän naurettava....

Mulla taas on ihan päinvastaisia kokemuksia.. Hiukset vaalennettuina kiiltävän ja takuttoman tuntuiset + helppo käsitellä, ruskeaksi värjättyinä takkuuntuvat ja ovat muutoinkin sameat. Toki omalla värillä parhaassa kunnossa, mutta se ompi niin tylsä (paraikaa päässä)  :) !

Maana

• Full Member
« Reply #5 on: March 07, 2005, 10:22:05 am »
Joo, en mä kyllä ite ainakaan ala blondaamaan, kyllä siinä täytyy kääntyä asiantuntijoiden puoleen  :) Mutta sai kyllä vähän vielä ajattelemaan lisää noi  "kauhukuvat", että mitäpäs jos sittenkin tyytyisi vaan raitoihin.. Kampaajallahan se täytyy kuitenkin tehdä, ja voishan sitä sitten keskustella siellä vielä lisää..

Sini

• Guest
« Reply #6 on: March 08, 2005, 15:33:24 pm »
Jos blondaa esim tummasta vaaleaksi, se pitäisi ehdottomasti tehdä kampaajalla vaiheittain. Mulla ainakin on tukka pysynyt hyvässä kunnossa näin.Ei siis kaikkea kerralla, eikä missään nimessä noita kaupan värejä

DaisyF

• Guest
« Reply #7 on: March 08, 2005, 15:38:44 pm »
Tosiaan kampaajien aineet ovat yleensä paljon hellempiä kuin kaupasta ostetut. Sitä paitsi kampaaalta saa myös kunnon hoitoaineet, joilla ylläpitää hiuksien kuntoa blondaamisen jälkeenkin.

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #8 on: March 08, 2005, 15:46:32 pm »
Värjäsin pari vuotta sitten hiukseni kampaajalla lähes mustasta lähes vehnänvaaleiksi. Eikä hiukseni kärsineet lainkaan. Eli kampaamoväreistä on mullakin hyviä kokemuksia. Kyllä mieluummin maksaa vähän enemmän kuin pilaa hiuksensa! Ja useinkaan kaupan värit eivät ole tarpeeksi tehokkaita (vaikkakin vahvoja), usein ne värjäävät tarpeeksi vaaleiksi vain juurikasvualueen ja latvat ym. jäävät hassun oranssihtaviksi...

DaisyF

• Guest
« Reply #9 on: March 08, 2005, 15:49:11 pm »
Tietenkin myös kampaajilla voi tapahtua kömmähdyksiä sillä kaikki hiukset ovat omanlaisiaan. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun pää muuttuukin vihreäksi tai oranssiksi kampaamolla, kun tarkoitus oli blondi... Kokenut kampaaja kuitenkin harvoin menee tekemään niin dramaattista virhettä, mutta aina on se vaara, jos ei ole kampaamon vakikävijä ja kampaaja tuttu ja hyväksi havaittu. :o

Sini

• Guest
« Reply #10 on: March 08, 2005, 15:51:59 pm »
Joo, kyllä edellytyksenä on todellakin tuo että kampaaja on hyvä, muuten voi tulla samoja tuloksia kuin kaupan väreistä

Jonayla

• Guest
« Reply #11 on: March 08, 2005, 22:16:09 pm »
Minä blondaan itse tai siis mieheni, koska väriä on todella vaikea saada pelkkään tyveen taakse itse.  ;D Eli 1-1,5kk välein tyvikasvu alkaa olla sitä luokkaa, että on aika laittaa tyviväri. Käytän aina voidemaista vaalennusainetta, en jauheen ja hapetteen sekoitusta, jolla hamppuiset hiukset ovat melkein taattu.

Hiukseni ovat paljon paremmassa kunnossa kuin silloin, kun jouduin värjäämään koko hiusten pituudet samalla aika välillä, kun minulla oli punaiset hiukset. Nyt kun ei tarvi värjätä kuin terve osa hiuksesta eli tyvi, hiukset ovat loistavassa kunnossa.

Valitettavan paljon näkee hamppuhiuksisia blondeja, ja tämä johtuu siitä, että pistävät joka kerta värjätessään väriä myös hiusten pituuksiin ja sitähän ei tarvitse tehdä, jos ne on kertaalleen vaalennettu, ei se vaalea väri niistä mihinkään häivy.

Maana

• Full Member
« Reply #12 on: March 09, 2005, 22:33:04 pm »

Valitettavan paljon näkee hamppuhiuksisia blondeja, ja tämä johtuu siitä, että pistävät joka kerta värjätessään väriä myös hiusten pituuksiin ja sitähän ei tarvitse tehdä, jos ne on kertaalleen vaalennettu, ei se vaalea väri niistä mihinkään häivy.

Mä en oo ees tajunnu tota.. toihan auttaa asiaa jo paljon kun vaan tyveä käsitellään .. :) Ja jkun aion käyttää hyviä hoitotuotteita niissä latvoissakin, nii ehkä mä saan vielä ihan kauniit vaaleat hiukset..
Nyt vaan sitten se, että kuinka saada luonnollinen lopputulos, pitäiskö esim. laitattaa kahella eri sävyllä? Ja sitten se, että kun koko ikäni oon ollu tumma, ni miten saisin esim. meikin avulla vaaleat hiukset sopeutettua itelleni hyvin? Ootteko tehny ite muutoksia meikkiin hiusten värin vaihduttua? tuntuu vaan nimittäin että tummana tulee laitettua enemmän että sitten kun on vaalea niin vähempikin voisi riittää ja kevyemmät sävyt.. Mutta eiköhän se ajallaan selviä :)

kirck

• Guest
« Reply #13 on: March 09, 2005, 22:46:59 pm »
Kampaaja saa värin levitettyä tyveen paremmin kuin itse. Miehiä on kyllä kaytettävä näissäkin asioissa hyväksi.  Oma mieheni osaa tehdä sinettipidennykset paremmin kuin moni kampaaja.  Lisäillyt muutamia kertoja mulle sinettejä.  :P
En tiedä sitten noiden kotivärien laadusta vaikka pistäisi vaan tyveen- ei ole kokemusta.

Jonayla

• Guest
« Reply #14 on: March 09, 2005, 22:50:33 pm »
Täytyy sen verran sanoa, että olen itse opiskellut parturi-kampaajaksi, mutta miehen olen ihan itse hommaan opettanut ja hyvin toimii. Levitän värin aina itse eteen juureen ja mies hoitaa ne takaa, johon on itse hankala yltää. Joten jos suomalainen mies hallitsee homman, niin tyttökaveri on varmasti helppo saada apuun!  ;D