Author Topic: Paras Schwarzenegger-leffa?  (Read 1573 times)

OrdinaryGuy

• Guest
Paras Schwarzenegger-leffa?
« on: February 20, 2005, 23:42:36 pm »
Mikä on mielestänne paras Schwarenegger-leffa?

Mä kallistuisin ehkä Total Recallin puoleen, Marsin matkailu avartaa!  :police:

kaapo

• Guest
Re: Paras Schwarzenegger-leffa?
« Reply #1 on: February 21, 2005, 00:33:03 am »
Terminator 2

vanhaluumu

• Global Moderator
« Reply #2 on: February 21, 2005, 16:33:13 pm »
luumu ei kesta yhtaan leffaan jossa mennaan marsiin tai ollaan vuodessa 2041.... tama scifi menee ferrarin lailla yli luumun otsalaineen!
parhaat arnoldit on nam back to earthit. sejossa paukahti paksuksi ja sitte se joka tuli eilen suomen telkusta eli .... no nyt tuli oikosulku! se jossa tytar kaapataan jne. ihan aivojentyhjaysleffa kylla mutta kylla se kattois jos sattuis tulemaan.
- Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kun ellun kanat -

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #3 on: February 21, 2005, 16:37:07 pm »

Mansen Miäs

• Guest
« Reply #4 on: February 23, 2005, 19:14:34 pm »
Minunkin ykköslempparini on 'Terminator2'!  :-*

Rantsu

• Guest
« Reply #5 on: February 24, 2005, 15:21:11 pm »
En ole koskaan katsonut kyseisen "näyttelijän" roskaleffoja. Kammottavaa väkivaltaa kaikki täynnä, jos olen oikein ymmärtänyt. ??? ??? ??? Mitään väkivalta- ja toimintaleffoja en ole muutenkaan halunnut katsoa koskaan. Olen pettynyt, että Miäs, jonka arvomaailmaa olen pitänyt suht järkevänä, katselee kyseisiä juttuja... :(

Mansen Miäs

• Guest
« Reply #6 on: February 24, 2005, 15:46:33 pm »
Mielenkiintoista, että Rantsu otti tuon väkivalta-asian esille, kun mun piti siitä muutenkin kommentoida jossain vaiheessa (luettuani yhden vuosia vanhan Rantapojan viestin!). Nyt olen kuitenkin niin nuukahtanut, että mitään syvempiä analyysejä ei tähän hätään ole tulossa...

Ei kaikki Arnoldin elokuvat ole väkivaltaisia, siirtyihän hän välillä komedian puolelle -tosin taisi johonkin niistäkin olla ujutettuna jonkin verran "mätkimistä"!
Joissakin tyypin elokuvissa tuo väkivaltaisuus on kyseenalaisempaa kuin toisissa -esim. hiljattain tulleessa 'Commandossa' väkivalta ja kaikki muu on esitetty niin kornilla ja absurdilla tavalla, että vähänkin varttuneemman pitäisi tajuta, että homma on silkkaa parodiaa! Eikä tuossa esim. mielestäni mitenkään ihannoida väkivaltaa.
En ole kuitenkaan mikään em. "näyttelijän" ihailija, mutta toisaalta katson elokuvia yleensä ihan viihteen pohjalta ja viihdearvoja näistäkin löytyy! Lisäksi olen pienestä pitäen ollut kiinnostunut science-fiction aiheista ja siksi esim. tuo Terminator 2 oli kovasti kiinnostavaa katsottavaa! (Siinä oli kieltämättä kyseenalaisempaa väkivaltaa mukana!)

Mielestäni ne on kuitenkin ihan muut asiat, jotka raaistavat ihmistä kuin väkivaltaiset elokuvat ja esim. historiaa jos tutkii, niin äkkiä huomaa, että sieltä löytyy loputtomasti ja vielä epäinhimillisempää touhua kuin tv:stä konsanaan! Ja onko sitten järkevää esim. kaunistella historiaa?
Silti myönnän, että on järkyttävää kuinka väkivalta elokuvissa voi suorastaan toimia myyntivalttina ja se on  joidenkin aikuistenkin ihmisten mielestä "siistiä"!  ::) :(
Oman Hollywood-ohjaajamme Renny Harlinin elokuvissa on muuten aivan käsittämättömiä itsetarkoituksellisia väkivalta kohtauksia!  ???

vanhaluumu

• Global Moderator
« Reply #7 on: February 24, 2005, 16:06:09 pm »
juu luumu luki tuolta profiilista jo etta tampereella tykataan SF:sta. luumulla menee kaikki sf taysin yli, en tajua kyseisia leffoja yhtaan!! olenkohan sitten taysin mielikuvitukseton tyyppi vai mista kiikastaa! missa viipyy rantsun profiili? niita olisikiva lukea ja oppia tuntemaan muutakin kun kunkin missimakua... :P
- Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kun ellun kanat -

rumamies

• V.I.P. MEMBER
« Reply #8 on: February 24, 2005, 16:12:20 pm »
Elokuvallisilta arvoiltaan Terminator 2 on ylivoimainen Itävallan suurenpojan tekeleistä, mutta itse olen viehtynyt myös elokuviin True Lies sekä hieman yllättäen Last Action Hero

Ja Rennymme on toisiaan viehtynyt oudolla tavalla itsetarkoitukselliseen väkivaltaan, joka useimmiten ei edistä itse tarinaa millään tavoin, ainoastaan aiheuttaa puistatuksia. Tällaisesta kohtauksesta käyköön esimerkkinä vaikkapa uusimmasta Manaajasta löytyvä kohtaus jossa lauma hyeenoja tekee tuhojaan...  ???

rumamies

• V.I.P. MEMBER
« Reply #9 on: February 24, 2005, 16:21:10 pm »
Ja toinen Rennyn "tavaramerkki" nykyään ovat suorastaan alkelliset CGI -efektit elokuvissaan. Esimerkkinä Manaajan hyeenat, Drivenin monet yksityiskohdat ja Deep Blue Sean hait.  ??? ???

DaisyF

• Guest
« Reply #10 on: February 24, 2005, 16:27:32 pm »
Hih! Minuun kyllä kyseiset hait tehosivat! :D Tosin meinaan jo pyörtyä kauhusta, kun joku edes hyräilee Tappajahain musiikkia... Mitään en pelkää varmaan yhtä hysteerisesti kuin haita. [Embarrassed]

kaapo

• Guest
« Reply #11 on: February 24, 2005, 16:52:00 pm »
Ja toinen Rennyn "tavaramerkki" nykyään ovat suorastaan alkelliset CGI -efektit elokuvissaan.

Ei ole kovinkaan paljon nykyisiä jenkkileffoja nähty, jos toi liitetään pelkästään Harliniin. Ihan samat fipat on jokaisessa pätkässä, johon efektit väännetään tietokoneella. Sitäpaitsi Deep Blue Sea on parhaimmasta päästä tossa ryhmässä ja siinä monet jutut oli ekaa kertaa käytössä. Katto esimerkiksi joku Hulk tai 2 Fast 2 Furious, joissa pitäis olla kehittyneempi tekniikka käytössä.

rumamies

• V.I.P. MEMBER
« Reply #12 on: February 24, 2005, 17:02:20 pm »
Täytyy tunnustaa, että nuo kaksi tekelettä olen onnistunut tietoisesti vielä välttämään. Mutta et voi kieltää, etteikö Rennyn leffoissa joissa cgitä on käytetty juuri efektit mätä. Drivenissä totaalisen päälleliimattuna, DBS:ssa tökerönä haina altaassa ja Manaajassa ihmeellisenä pikselimössönä.
Noh, rahastahan tuo on kiinni. Renny ei ole enää aikoihin saanut edes kakkosluokan budjettia elokuviinsa, verrattuna vaikkapa Cliffhangeriin, jossa todella hyödynnettiin tietyissä kohdin uusintaa tietokonetekniikkaa. (no tuossakin rainassa Syltyn roikkuminen kalliolla oli enemmän kuin ankean näköistä -> selvääkin selvempää kuttaperkkaa)

kaapo

• Guest
« Reply #13 on: February 24, 2005, 21:15:24 pm »
Mutta et voi kieltää, etteikö Rennyn leffoissa joissa cgitä on käytetty juuri efektit mätä.

Aivan kuten sanoin "Ihan samat fipat on jokaisessa pätkässä, johon efektit väännetään tietokoneella". Valitettavasti tietokoneella tekeminen on niin paljon halvempaa, joten aika harvoin kukaan suostuu maksamaan mekaanista tekemistä.
Mutta sitten on jännästi päinvastaisia tapauksia. Esim. Vertical limit leffan alun lintu on ainakin tekijöiden väittämän perusteella aito.

Jonayla

• Guest
« Reply #14 on: February 25, 2005, 19:37:17 pm »
Pikkutyttönä ykkössuosikit olivat T2 ja The running man eli juokse tai kuole, josta varsinkin sen jääkiekkomaalivahti hemmon teurastus on jäänyt mieleen!  ;D

Nykyiseen makuun iskee eniten Predator ja Tosi valheita.