Mielenkiintoista, että Rantsu otti tuon väkivalta-asian esille, kun mun piti siitä muutenkin kommentoida jossain vaiheessa (luettuani yhden vuosia vanhan Rantapojan viestin!). Nyt olen kuitenkin niin nuukahtanut, että mitään syvempiä analyysejä ei tähän hätään ole tulossa...
Ei kaikki Arnoldin elokuvat ole väkivaltaisia, siirtyihän hän välillä komedian puolelle -tosin taisi johonkin niistäkin olla ujutettuna jonkin verran "mätkimistä"!
Joissakin tyypin elokuvissa tuo väkivaltaisuus on kyseenalaisempaa kuin toisissa -esim. hiljattain tulleessa 'Commandossa' väkivalta ja kaikki muu on esitetty niin kornilla ja absurdilla tavalla, että vähänkin varttuneemman pitäisi tajuta, että homma on silkkaa parodiaa! Eikä tuossa esim. mielestäni mitenkään ihannoida väkivaltaa.
En ole kuitenkaan mikään em. "näyttelijän" ihailija, mutta toisaalta katson elokuvia yleensä ihan viihteen pohjalta ja viihdearvoja näistäkin löytyy! Lisäksi olen pienestä pitäen ollut kiinnostunut science-fiction aiheista ja siksi esim. tuo Terminator 2 oli kovasti kiinnostavaa katsottavaa! (Siinä oli kieltämättä kyseenalaisempaa väkivaltaa mukana!)
Mielestäni ne on kuitenkin ihan muut asiat, jotka raaistavat ihmistä kuin väkivaltaiset elokuvat ja esim. historiaa jos tutkii, niin äkkiä huomaa, että sieltä löytyy loputtomasti ja vielä epäinhimillisempää touhua kuin tv:stä konsanaan! Ja onko sitten järkevää esim. kaunistella historiaa?
Silti myönnän, että on järkyttävää kuinka väkivalta elokuvissa voi suorastaan toimia myyntivalttina ja se on joidenkin aikuistenkin ihmisten mielestä "siistiä"!

Oman Hollywood-ohjaajamme Renny Harlinin elokuvissa on muuten aivan käsittämättömiä itsetarkoituksellisia väkivalta kohtauksia! ???