Author Topic: Missin raju huumetausta: Subutexia suoneen  (Read 2015 times)

Emppu

• Guest
(No subject)
« Reply #30 on: May 24, 2003, 00:21:00 am »
Subutex-juttu jatkuu vaan..
http://www.iltalehti.fi/2003/05/23/768793_uu.shtml

tammikuussa on jäänyt Suomen tullissa kiinni Thaimaan reissun jälkeen neitonen ja tuumii Iltalehdessä, että onneksi ei jäänyt Thaimaan puolella, sillä muuten olisi siellä varmaan vieläkin!   [Eek!]  
Oli hän tulossa Miss Suomi-karsintoihin silloin.
Säästyimme tai Finnartistit säästyi yhdeltä kohulta/skandaalilta sitten kun neitoa ei valittu MS-finaaliin!
Voe voe voe voe voe ,
ei taida auttaa enää!
  [idea]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #31 on: May 24, 2003, 00:32:00 am »
Olisi vaan jäänyt Thaimaaseen...  [Cool]

Tommy76

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #32 on: June 05, 2003, 10:41:00 am »
Ilta-Sanomat tänään:

Huumeiden käytön takia Miss Hawaiian Tropic -tittelin menettänyt Janita Jääskeläinen, 22, tuomittiin eilen toistamiseen huumausainerikoksesta. Tuusulan käräjäoikeus tuomitsi Jääskeläiselle 40 päiväsakkoa.

Sinisiin farkkuihin ja paljastavaan toppiin pukeutunut Jääskeläinen myönsi hennolla äänellä syyllistyneensä syytteessä mainittuun huumausainerikokseen.

Kohumissi jäi kiinni 23. tammikuuta palatessaan kolmen viikon lomalta Bangkokista.

Helsinki-Vantaan lentokentän tulli löysi Jääskeläisen hallusta yhdeksän Subutex-tablettia. Hänellä ei ollut huumausaineeksi luettavaan lääkkeeseen reseptiä.

[Roll Eyes]    [Eek!]

Elwira

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #33 on: June 06, 2003, 20:56:00 pm »
No just niin... tämä on taas yksi skandaali!
Jotkut muutkin ihmiset täällä osaavat olla ilkeitä näköjään   [Roll Eyes]  Moga mikä Moga... Mut OH my GOD! Tämmöstä tapahtuu ja sattuu.. titteli menee toivottvasti oikeelle henkilölle.
Mitä Ahteen Jusiin tulee niin aika dissaamista joltakin... "Eräskin oli Ahteen seurassa muistaakseni" Ei sillä ole väliä nko joku sen surassa vai ei... Voisi olla vaikka perheen jäsen. Voi Tziisus et ihmiset on pahoja!  [idea]  
  [thumb]  Jatkakaa vain samaa rataa Heh! Mut mä en jatka!  [king]

Petra

• Full Member
(No subject)
« Reply #34 on: June 07, 2003, 12:15:00 pm »
Toivottavasti tyttö saa apua ja pääsee eroon heroiinista!   [Frown]  
Vaikka ikävä kyllä nuo hoitoennusteet ovat aika huonoja...
Tuo huumeongelma on kyllä todella huolestuttava. Kuulinpa tässä minäkin juuri, että eräs tuttavani, monen lapsen äiti, vetelee kokaiinia viikonloppuisin. Viikolla on kuin kuka tahansa mamma...  [Eek!]  
Eipä tarvitse enää ihmetellä, miten vanha jaksaa bilettää aamuun asti.  [Roll Eyes]

Jolievin

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #35 on: July 24, 2003, 11:19:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Marianne H:
Iltasanomat tänään:

"... laittomasti hankitun vieroituslääkkeen Subutexin väärinkäyttöä.

[Eek!]

Lauseessa kerrotaan ovelasti sama asia kahdesti: Laitomasti hankittu ja väärinkäyttö.

Subutexin käyttö kertoo siis siitä, että häntä on yritetty vierottaa huumeista. Koska lääke on tuotu maahan laittomasti, seuraa siitä myös se, että sen käyttö on väärinkäyttöä. Uskomatonta, miten alhaista journalismia.

Monissa maissa Subutex-hoito on laillista ja havaittu hyväksi – vaan ei meillä Orwellin Intolerandiassa.

-----------------------

Muuten, sivukysymys, kenen edun mukaista on se, että huumeiden hinta on pilvissä? Senkö, jonka stereot narkkari varastaa, narkkarinko, joka ei hallitse omia tekemisisään vai poliisinko, joka ei tahdo keritä minnekään?

Vastaus: Huumeparonin ja hänen lakeijoittensa. Tuote myy itsensä, hintajousto järjetön. Asiakas maksaa mitä vain - vaan ei omalla rahallaan.

Huumerikollisuus olisi helppo lopettaa tuhoamalla markkinat, kannattavuus ja sitä kautta paronin motivaatio - it's the lure of easy money.

Mikä muuten on Suomessa eniten tuhoa aiheuttava huume: alkoholi, jonka haitat ovat yhteiskunnallisesti noin 10 000 kertaa suuremmat kuin muiden huumeiden (tupakkaa ehkä lukuunottamatta).

-------------------------------------------------

ÄLÄ KÄYTÄ HUUMEITA, MUTTA AJATTELE SILTI OMILLA AIVOILLA!

-------------------------------------------------

^^Nita

• New Face
  • *
Re: Missin raju huumetausta: Subutexia suoneen
« Reply #36 on: December 23, 2007, 14:23:36 pm »
kun lueskelin teidän kirjoittamia juttuja,niin ensiksi iski viha,sitten tajusin,ettei minun kannata välittää millään tavalla siitä mitä kirjoitatte,koska sellainen ihminen joka ei ole koskaan käyttänyt (onneksi) huumeita ei voi tietää asiasta mitään.monet luulee että narkomaani tahallaan käyttää,ei se niin TODELLAKAAN ole!!!!se vain on parin kokeilukerran jälkeen lipsahtanut käsistä ja ennenkuin olet ehtiny edes huomata,oletkin jo täysin aineen ehdoilla elävä.se on kuin käärme mikä antaa aluksi maistaa palan paratiisia ja tekeytyy ystäväksesi ja ennenkuin huomaatkaan se on ottanut sinut pala palalta valtaansa ja pitelee sinua puristavassa otteessaan kunnes et jaksa enää pyristellä vastaan.käärmeen myrkky on imeytynyt aivoihisi,sydämeesi ja vereesi ja ennenkuin huomaatkaan olet valmis tekemään mitä vain saadaksesi lisää tätä myrkkyä keinoilla millä hyvänsä rauha ja mielihyvä ovat kadonneet.tunteet ovat kuolleet,sinua on petetty pahemman kerran,ystävästäsi on tullut vihollinen,Herra joka sanelee säännöt. kirjoitin tämän "runon" muodossa,jospa te tajuaisitte edes vähän narkomaniaksi kutsuttua sairautta!!! ei pahalla!!!!mut en minäkään puhu/saarnaa asioista joista en tiedä mitään!!!! hyvät joulut kaikille! :D

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #37 on: December 23, 2007, 16:19:03 pm »
Mutta olihan suakin joskus varoitettu huumeiden vaaroista? Mikä sulla oli motiivina kokeilla alun perin huumeita? Toi sun kuvailusi kertoo mielestäni asian mielenkiintoisella tavalla ja siksi se toimii hyvänä varoittavana esimerkkinä. Vieläkö käytät huumeita vai onko entisellä käyttäjällä mielestäsi aina mahdollisuus sortua niihin uudelleen? Mitkä ovat mielestäsi parhaat keinot päästä eroon huumeista?

Tossa on näkökulma: http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,3002.msg57060.html#msg57060

^^Nita

• New Face
  • *
« Reply #38 on: December 27, 2007, 19:01:32 pm »
Olin noin 13-14 vuotias kun aloitin,tai siis kokeilin huumeita ja silloin en oikeasti tiennyt huumeiden vaaroista,johtuen iästäni ja koulussa ei asiasta puhuttu ainakaan muistaakseni mitään,onneksi tänäpäivänä asia on ainakin vähän mennyt parempaan suuntaan.kysyit mikä ajoi kokeilemaan,olen miettinyt asiaa paljon,niin yksikseni kuin esim. a-klinikan ihmisten kanssa ja olen tullut siihen tulokseen,että olin teini-iässä aika yksinäinen ja ne muutama kaveri mitä minulla oli,he kokeilivat ja minun oli"pakko" tehdä samoin,kuullostaa erittäin tyhmältä,mutta muistan että halusin pitää nuo "kaverit" kavereinani,niin minun piti yrittää olla kova tyttö ja tehdä samoin,muutoin olisin ollut nössö ja jäänyt ilman ystäviä...nyt kun luen tätä omaa kirjoitusta,niin mietin miten olen voinut ajatella noin!!!en puollustaudu mitenkään,mutta kun on tuon ikäinen kuin minä olin silloin,niin ei sitä järkeä nyt niin hirveästi vielä ole päässä...nyt tästä joku saa kuvan,että syytän niitä ystäväviäni,ei asia ei todellakaan ole niin!!itse päätin kokeilla.olen niin monta kertaa toivonut,että saisin elää nuo ajat uudelleen,jos se olisi mahdollista tuskin menisin ikinä kokeilemaan nyt kun tiedän mitä helvettiä on olla naarkomaani!!!!sitä "elämää" en halua kenellekään!
kysyit voiko entinen narkomaani lipsahtaa takaisin käyttäjäksi,ikävä kyllä voi,vaikka olisi ollut kymmenenkin vuotta kuivilla,narkomaniahan on elinikäinen sairaus-valitettavasti.ja tuohon mikä on paras keino päästä irti,niin siihen en osaa sanoa kuin oman kokemukseni,mikä oli MINULLE paras,eli suljettu osasto aluksi ja sitten siirto avopuolelle,jonka jälkeen taistelu ainetta/himoa vastaan jatkui siviilissä ja jatkuu vielä tänäpäivänäkin,mutta periksi en anna,en varmasti!!!tähän taisteluun pyydän apua ylemmältä taholta. :enkeli:

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #39 on: December 27, 2007, 19:26:25 pm »
Eikö tuollaisessa tapauksessa jossa lipsahduksen vaara on aluksi suuri kannata mennä maihin, joissa on paljon tiukempi huumepolitiikka? Esim. Thaimaahan on hyvin huumevastainen maa. Sellaisissa maissa olisi helpompi vältää käyttöä, kun tarjonta on vähäisempää. Jos entiselle käyttäjälle tulee joskus vaikeat ajat, niin kuvittelisin matkan varaamisen sellaisiin kohtaisiin olevan eräs tapa välttää katastrofit.

Jarde

• ELITE MEMBER
« Reply #40 on: December 28, 2007, 18:42:12 pm »
Huumeiden käyttäjä on myös todella suuressa vaarassa sairastua hepatiitti a, b ja c sairauksiin ja hiv on myös todennäköinen jos suonensisäisiä aineita käyttää ja neula kiertää porukassa. Rikosten tielle päätyy suurin osa huumeiden käyttäjistä koska rahaa on jostain saatava ja yks tapa on varastaminen ja myös erilaiset huijaukset ja naisilla jopa itsensä myyminen jota tapahtuu varsinkin Virossa, kiinni jää yleensä ennemmin tai myöhemmin ja rikosrekisteri tulee joka taas vaikeuttaa töihin pääsyä kun huumeista pääsee eroon.
Todella kovan työn joutuu kyllä tekemään et pääsee kuiville huumeista et nostan hattua niille jotka pääsevät ja pysyvät kuivilla eikä enää retkahda.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #41 on: December 29, 2007, 06:05:46 am »
nostan hattua niille jotka pääsevät ja pysyvät kuivilla eikä enää retkahda.

Joo ehdottomasti kannattaa pitää päänsä tiukoissakin tilanteissa.

^^Nita

• New Face
  • *
« Reply #42 on: December 17, 2011, 12:16:47 pm »
kun lueskelin teidän kirjoittamia juttuja,niin ensiksi iski viha,sitten tajusin,ettei minun kannata välittää millään tavalla siitä mitä kirjoitatte,koska sellainen ihminen joka ei ole koskaan käyttänyt (onneksi) huumeita ei voi tietää asiasta mitään.monet luulee että narkomaani tahallaan käyttää,ei se niin TODELLAKAAN ole!!!!se vain on parin kokeilukerran jälkeen lipsahtanut käsistä ja ennenkuin olet ehtiny edes huomata,oletkin jo täysin aineen ehdoilla elävä.se on kuin käärme mikä antaa aluksi maistaa palan paratiisia ja tekeytyy ystäväksesi ja ennenkuin huomaatkaan se on ottanut sinut pala palalta valtaansa ja pitelee sinua puristavassa otteessaan kunnes et jaksa enää pyristellä vastaan.käärmeen myrkky on imeytynyt aivoihisi,sydämeesi ja vereesi ja ennenkuin huomaatkaan olet valmis tekemään mitä vain saadaksesi lisää tätä myrkkyä keinoilla millä hyvänsä rauha ja mielihyvä ovat kadonneet.tunteet ovat kuolleet,sinua on petetty pahemman kerran,ystävästäsi on tullut vihollinen,Herra joka sanelee säännöt. kirjoitin tämän "runon" muodossa,jospa te tajuaisitte edes vähän narkomaniaksi kutsuttua sairautta!!! ei pahalla!!!!mut en minäkään puhu/saarnaa asioista joista en tiedä mitään!!!! hyvät joulut kaikille! :D

Hyvä,että löytyy ihmisiä jotka osaa lukea rivienvälistäkin :) Olihan se lehtien kirjoitus todella törkeää...

.

• ELITE MEMBER
  • pojat on poikia
« Reply #43 on: December 17, 2011, 12:38:06 pm »
Albert Hoffman käytti LSD:tä yli kuusi vuosikymmentä ja eli terveenä 102-vuotiaaksi.
We'll have some coffee flavoured kisses honey.