Author Topic: Alastomuus  (Read 23053 times)

Iina

• V.I.P. MEMBER
Alastomuus
« on: March 13, 2003, 16:32:00 pm »
Frostellin kuvien yhteydessä käydyssä keskustelussa oli kiintoisa keskustelun tynkä alastomuudesta. Joku oli laittanut kivoja linkkejä aikaisempiin foorumeihin. Käykää tsekkaamassa.

Jännä juttu, ku alastomuus kiehtoo niin paljon, vaikka se on niin pahuksen luonnollista. Aina joku lopettaa jutut alastomuudella kommenttiin jollain on huono itsetunto...

Ehkäpä tuo alastomuus kiinnostaa, koska se on ollut niin kauan kiellettyä. Se on ollut merkki, että nyt saat seksiä! Tie on vapaa!
Toisekseen alastomus on ollut erkki heikkoudesta, köyhyydestä, mielipuolisuudesta ja alisteisesta asemasta. Ehkä sitä siksi pelätään niin paljon.

Se miksi itseäni kiinnostaa alastomuus, on että mulle tulee mieleen seksin tuntu mun reisillä. Toisaalta alastoman ihmisen muodot vain näyttävät kauniille nin kuin esim. jonkin ison merenelävän, joka uiskentelee sulavalinjaisesti kirkkaisden korallien keskellä.

Alastonkuvia olen miettinyt joskus. Eihän Apocalyptikan kannessakaan ole ruma kuva. Kukapa ei haluaisi olla kauniissa kuvassa mukana. aivan kuin tekisi itse luomistyötä.

Alastonkuvien kautta voisi päästä mallintöihi nopeammin käsiksi. Olen joskus pähkäillyt, mutta onneksi tajunnut, että mulla on tulevaisuus, johon en halua halveksivien ihmisten kommentteja. Siksi toisekseen olen luvannut alastomuuteni yhdelle ainokaiselle miehelle.

Ehkäpä kristinuskon ja islamilaisuuden merkitykset ovat hyvin voimakkaita maailmankatsomuksessamme. Nainen on miestä varten ja alastomuuden peittäminen tai paljastaminen keino säädellä naisen..ja miehenkin valta-asemaa. Luonnonkansoilla alastomuus verhottiin vasta kristinuskon myötä, mikä ei toisaalta taas ollut mitenkään Raamatun mukaista sen enempää kuin noitaroviotkaan.

Tällaista tuli mieleeni  [smlove]   ja vielä muutakin, mutta ehkä en jatka luentoani tällä erää.

1231

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: March 14, 2003, 13:25:00 pm »
Kiinnostava aihe, Mustatähti. On kuitenkin sen verran arka, että kommentoin tätä vasta sitten kun Empun "se aika kuukaudesta on ohi". Ennen ei uskalla, tai syntyy taas verinen yhteenotto.  [thum]

Emppu

• Guest
(No subject)
« Reply #2 on: March 14, 2003, 15:42:00 pm »
Minä siivoan nyt ja puran paineeni siihen!
Ei ole kellään vaaraa!
On vain nyppylöitä ja laaksoja!
Ja niitä villakoiria!
  [thum]    [thum]    [thum]  
Älä liikoja paisuttele Ranstukka vakavaa asiaa!
  [king]

Iina

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #3 on: March 14, 2003, 21:50:00 pm »
Kivaa alastomuus kommentteja lisää!  [thumb]    [beauty]

Iina

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #4 on: March 14, 2003, 22:07:00 pm »
Eikös olisi hauska jutskailla, kun menkkulit vaivaa? Voisi sitten parempien päivien valossa lukaista ne. Voisi olla hauskaa...tai vähemmän hauskaa.  [sad]  

Mulla on ollut välillä sellainen kuva alastomuudesta, että on synti katsella sellaista.  [Frown]   On syntiä ja likaista, jos vahingossa edes näkee alastoman ihmisen...muualla kuin yleisessä saunassa.   [bigglasses]  

Eli sauna, synnytys, äiteys, lapsuus, kuolema ja apteekin mainokset tekevät alastomuudesta puhdasta ja sallittua. mutta nuorten, aikuisten ja etenkin naisten alastomuus on pahaa, väärin tai halvaksi leimaavaa!???

Taiteesta sitten ensi kerralla, mutta nyt kommentteja aiheesta SAUNA TEKEE PUHTAAKSI...ALASTOMUUDENKIN!!??   [Confused]    [18_crazy]

Emppu

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: March 14, 2003, 22:38:00 pm »
Minä olen hyvin konservatiivinen ja vanhoihin kangistunut immeinen.
Se kaikki tuleekin kasvatuksesta sanotaan tai sitten ei tule!
Miten kotona on oltu niin ollaan myös omassa kotona, sekään ei pidä paikkansa! Alasti lapsuudenkodissa ja niin nytkin, ei voi olla niinkään! Usein päinvastoin!
Lapsuudessa äiti ei näytä itseään lapsilleen ja niinpä lapsi haluaa näyttää itsensä kaikille! Etsii näin hyväksyntää ruumiilleen! Voisi olla näin! Todellakin halua näyttää vanhemmilleen!

Minusta kotona ollaan alasti kun pukeudutaan, saunotaan ja joku nukkuukin alasti!
Yleiset saunat ja saunamaailmat ovat luonnollista alastomuutta. Suihkussa käynti kouluissa. Vauvat riisutaan alasti ja vanhukset ja se on ihan luonnollista, vaikka vanhuksille se voi olla sellainen paikka, että en ole enää mitään ihmisenä!

Lääkemainokset, jossa alaston äiti ja vauva posertaa siististi on kaunista, mutta julkisuus hakuisena julkkiksella se ei ole kaunista vaan vallan tavoittelua! Sillä tehdään kauppaa omasta itsestä keinoa kaihtamatta ja se ei ole kaunista!
Alaston odottava äiti on kaunis ja luonnollinen!
Mutta teini-ikäinen kaunis tyttö alasti on usein liian hyväksikäytettävä näytettäväksi kaiken maailman rietastelijoille, jotka voivat turmella sen viattoman kauneuden ja orastavan naisellisuuden!
Pieni tyttö alasti kuuluu vain omalle perheelle, sillä siinäkin piilee vaarat suuret tässä pahassa maailmassa, jos muut pääsevät katselemaan tarkemmin varsinkin kuvissa!

Vanhemmat haluavat suojella rakkaitaan pukemalla heidät vaatteisiin! Vaate suojaa kylmältä, kuumalta, tunkeutujalta ja kiusaukselta!
Tietysti myös kaikkeen vaikuttaa se ihminen itsekin!

Muuten tuosta toisten katselusta alasti niin minä kun otan rillit pois tuolla kylpylämaailmassa niin en minä osaa edes ajtella mitään kun en itse kunnolla nää! Tirkistelijöistä ajattelen, että jos ei ole parempaa katsottavaa niin siitä vaan! Jos osansa vie niin vieköön, kunhan ei koske!
En pelkää alastomuutta, mutta kyllä se kuuluu parisuhteen sisälle eikä ainakaan mihinkään kuviin! Elokuvat ovat sitä pulloillaan ja sitä hellyyttä voisi olla enemmänkin! Eikä vain sitä itseään!
  [Embarrassed]    [angel]

Iina

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #6 on: March 17, 2003, 11:12:00 am »
On kyllä totta, että elokuvissa voisi olla enempi hellyyttä, mutta toisaalta sekin riippuu siitä mitä elokuvia katselee. Ei ole pakko valita sitä suomalaista "meollaanrohkeitanäyttelijöitä" -kamaa.

Jos teini-ikäisen tytön voisi liata katselemalla, niin miksei viatonta lasta tai äitiä? Aivan kuin raskauden siunattutila tai äitiys tekisi itsensä kuvauttamisesta kauniinpaa tai viattomampaa...eiväthän he voi olla seksikkäitä kenenkään miehen mielestä toisin kuin 14-vuotias lapsi???  [sad]  

Olen mielissäni, että on muitakin, jotka pitää alastomuutta parisuhteeseen kuuluvana. Sitä minäkin käytännössä toteutan. Se toimii.Mutta entä silloin, kun alastomuuden määritelmä on hämärän peitossa niin kuin välillä vähän kaikki tällä planeetalla.

[director]  Onko naisen rinnat alastomuutta? Onko yläosattomissa poseeraavaa julkkisnainen vallanhaluinen ja keinoja kaihtamaton rahanahne halppis? Mitä on uimahousuissa rannalla asteleva äijänköriläs? Tai auringossa paistatteleva paidaton adonis????  [18_crazy]    [Confused]

Iina

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #7 on: March 17, 2003, 11:20:00 am »
By the way, en usko, että väite "kasvatus vaikuttaa ihmisen elämään" on suoraan verrannollinen vanhempien ja lasten välillä. Eli, jos äiti koikkelehtii alastomana ihan mielellään ja isä taasen aristelee alastomuutta, niin voi olla, että lapsi kuvittelee isänsä häpeevään äitiään ja alkaa hakea hyväksyntää nimen omaan miehiltä. Tai hän voi pitää arvoistaan kiinni, jotka on oppinut ehkä isoäidiltään, eikä hae kuin yhdeltä mieheltä hyväksyntää.  [Smile]  

Tai hän samaistuu äitinsä luonnolisuuteen niin, että löytää itsensä nudismirannoilta yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes näkee itsensä televisiossa kertomassa kuinka ihanaa nudismi on!  [thum]

Nora

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #8 on: March 18, 2003, 10:31:00 am »
Ajattelin vähän, ihan vaan vähän  [Wink]  , kommentoida..
Kerron ihan vaan omaa mielipidettäni aiheesta, enkä yleistä.
Niinku Emppukin hyvin kerto, niin on monenlaista alastomuutta ja monenlaista syytä alastomuuteen..
Ite oon aika, miten sen sanois, aika "sinut" alastomuuteni kanssa,mutten välttämättä ole silti "sinut" vieraan ihmisen alastomuuden kanssa.Eli saatan olla vaivaantunut jos joku muu on alasti,mutten silloin kun ite olen.Ettei vaan olis kysymys siitä,että ihminen joka kommentoi suurella äänellä alastonkuvia ja on niitä vastaan,ei olis itse sinut oman alastomuutensa kanssa??  [Confused]  En kuitenkaan ole ihminen joka hilluu alasti pitkin ja poikin ja on "tyrkyllä" alastomuutensa kanssa.Musta se on luonnollista ja kun oikein oivaltaa ja toimii niin se on myöskin kaunista  [angel]  Tokihan siitä saa myöskin rumaa,iljettävää ja monin puolin irstasta  [cry]  , itse en kuitenkaan sille polulle tunnu olevani lähtenut, vaikka alastomana olenkin poseerannut.Rajansa kaikella  [Embarrassed]  .Voi siis olla alastonmallina, olematta itse mikään huonon itsetunnon omaava ihminen tai huomiota kaipaava.Mullakin on mies jolta saan NIIIIIN paljon huomiota, etten muuta tarvitse,kysymys ei siis ole siitä(ainakaan mun kohdallani).Eikä mulla ole huono itsetunto, tiedän mikä olen ja mitä puutteita mussa on,olen siis hyvinkin itsetietoinen ihminen.Enkä oikeestaan usko kovinkaan vahvasti siihen,että ihminen jolla on kovin huono itsetunto,haluis itteensä näytellä, miksi?eikö semmonen ihminen ole usein ujohkon oloinen?(en yleistä).Aivan sitten toinen asia on se, jos ihminen on huomion kipee..Ite en tunne olevani kumpaakaan, vaikka tykkään mallata nakuna ja saada siistejä ja kauniita (ainakin toivon mukaan  [Big Grin] )kuvia itestäni.
Mutta tämä tällä kertaa  [thum]

Stella

• Full Member
(No subject)
« Reply #9 on: March 18, 2003, 10:53:00 am »
Kiinnostaisikin tässä vaiheessa tietää, miksi ihminen ylipäätään haluaa esiintyä tai poseerata alasti?
  [Roll Eyes]

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #10 on: March 18, 2003, 10:57:00 am »
sitä samaa minäkin. Miksi pitää näytellä kroppaansa jos ei miesten silmäniloksi??  [Eek!]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

Nora

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #11 on: March 18, 2003, 11:03:00 am »
Niinku mä ainakin sanoin,ihan vaan oman mielipiteeni niin haluan hyviä kuvia ja kivoja muistoja itelleni ittestäni  [king]  ..joita voin sitte katella kun kiikun keinutuolissa   [thum]

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #12 on: March 18, 2003, 11:25:00 am »
Meinaatko että sitten jälkipolvillesi näytät tässä sitä mummu on?? eikö olekin kaunis???   [Eek!]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

Nora

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #13 on: March 19, 2003, 00:01:00 am »
Vaikka sitten niin

Emppu

• Guest
(No subject)
« Reply #14 on: March 19, 2003, 00:32:00 am »
Muuten Mustatähti huutelee tuolla ylempänä onko rinnat alastomuutta???   [director]  
Niin tässä tulee taas yksi raja-aita joka kaatuu, kun puhutaan alastomuudesta!
Minä olen tiukka pipo, joka pukee rakkaansa tiukasti vaatteisiin, paitsi siellä kylpylässä!
Mutta, nyt se iso mutta!   [Cool]  

Minä olen imettänyt jokaista muksua 9 - 11 kuukautta! Silloin en ole aristanut kaivaa puseron lievettä ylös ja työntää tissiä vauvan suuhuin missä milloinkin olen! Kahvilassa, ruokailupaikassa, puiston penkillä, uimarannalla, ostosmarketin aulassa jopas kirkon portailla! Kun lapsellani oli nälkä niin äiti antoi vauvan ruokapussista maitoa ujostelematta ketään, joka voisi tuijottaa ja pitää minua jonakin paljastelijana! Tästähän on myöskin jotkut vetäneet hernettä nenäänsä ja on sanottu, että vauvaa ei saa syöttää kun takahuoneessa!
Tämä on maailman luonnollisin juttu ja eihän siinä näy mitään vauvan ollessa näkösuojana! Puserokin roikkuu vauvan pään päällä näkösuojana, mutta moni moralisoi tätä paljastelua ja minusta se oli maailman luonnollisin ja ihanin asia! Ei mitään tuttelipulloja vaan oikea just sopivan lämmin tissimaito aidossa pakkauksessaan!

Minä ainakin toivon, että äidit uskaltaa imettää lastaan missä vaan ujostelematta eikä kukaan tuomitse heitä!   [angel]