Author Topic: Vesa Keskinen Seiskan nettivieraana  (Read 1864 times)

IT

• ELITE MEMBER
(No subject)
« Reply #15 on: May 22, 2001, 18:41:00 pm »
Täytyy sitä minunkin ottaa kantaani tähän keskusteluun. Olenhan ollut täällä jenkeissä jo jonikin aikaa, mutta kun olen käynyt Suomessa joka kerta olen myös käynyt Tuurissa ostoksilla, paitsi sillä kerralla kun piipahdin Suomessa isäni hautajaisissa.

Kyllä, on totta, että "sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan". Keskinen on saanut paljon aikaan "Miljoona tapahtumillaan" ja uskon, että tämäkin tapahtuma tulee lisäämään paljon Keskisten liikevaihtoon.
Olen ihmetellyt olessani Tuurissa kuinka siellä on ollut paljon muita ulkomaalaisia Pohjoismaista ja Venäjältä. Yhdellä kerralla tapasin siellä tuolloin Inarissa asuvan henkilön, jonka kanssa oli koulussa ala-asteella Keski-Suomessa, enkä ollut vuosiin tavannut häntä.

Jostain sain käsityksen, että tämä Miss Miljoona olisi vuosittainen tapahtuma. Onko totta? Jos niin sittenhän vuosi toisen perään tulisi lisää kiinnostusta kilpailuun.Toivottavasti!

Voittajan kannalta tulee myös muistaa, ettei elämä lopu vuoden kuluttua voitosta ja kerättyään miljoonan. Paljon on kuuluisuutta ja esiintymistilaisuuksia tuon vuoden aikana ja varmaankin muita työmahdollisuuksia tulee tulevaisuudessa henkilölle joka on tullut tutuksi Suomen kansalle ja osaa edustaa itseään ja Keskistä kunnolla.

Ei kai siellä ole papereissa mitään sen suhteen mikä rajoittaisi voittajan tulevaisuuden suunitelmia ja työntekoa. Muistan täällä olleen pienen vanhan mummon, joka oli Burger Kingin mainoksissa ja sanoi vain "Where's the beef?" Tuo oli tehokas mainos ja kaikki puhuivat siitä. Hän teki jokin toisen liikkeen mainoksen, mutta Burger King veti oikeuteen, eikä sitä mainosta voitu käyttää ollenkaan ja pikku-mummon lisäansiot oli rajoitettu!

Onko Miss Miljoona sitten Keskisten omaisuutta koko elämänsä? Jos niin saako hän lisää palkallisia tehtäviä "miljoona edustusvuotensa" jälkeen Keskiseltä?

Ei voi vielä arvoida Miss Miljoonan tehokkuutta, täytyy ensin nähdä näiden osakilpailujen ja etenkin loppukilailun vaikutus ja ...erityisesti ... tuon edustusvuoden tuoma julkisuus mainonta ja palstamillimetrit.

[This message has been edited by ilkkatapani (edited 22-05-2001).]

Sari Mustonen

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #16 on: May 22, 2001, 19:52:00 pm »
Heippa Team, Ilkkatapani ja Henna

Olette kaikki asian ytimissä jokaisessa kommentissanne. Hyvä, että tämä herätti keskustelua! Toivon todella että MM kilpailu jatkuu vielä ensivuonna, mutta siitä päättää Kyläkauppa.  Miss Miljoona  tekee vuoden töitä Kyläkaupalle ja sen yhteistyökumppaneille, kuten säännöissämme sanotaan. Kyläkaupalla on muistaakseni 2500 tavarantoimittajaa, joten varmasti töitä löytyy.

Kilpailun tuomasta julkisuudesta voin kertoa, että olen itse tehnyt näitä missikisoja vuosikaudet ja nyt olen saanut ilokseni huomata, että se on saanut huomattavasti julkisuutta. Harvoin osakilpailut edes huomioidaan. Sitten vasta kun ollaan semifinaali ja finaalivaiheessa, asiat alkavat kiinnostamaan mediaa. Useat toimittajat seuraavat tiedotteitamme ja varmasti sitä tietoa jaetaan eri kanavien kautta. Yksi on missit net, jota minä käytän paljon, siitä syystä, että tavoitan sillä tavalla oman kohderyhmäni; missit jotka kilpailevat MM kilpailussa. Moni näistä misseistä on varmasti saanut tietonsa täältä. Ainakin usea on niin soittaessaan/meilatessaan kertonut.

Kiitos teille kolmelle upeista kommenteistanne  

Sari

Johnu

• Guest
(No subject)
« Reply #17 on: June 02, 2001, 09:04:00 am »
Vaikka miten kääntelisitte asiaa niin matematiikka tämäkin asia on. Annmarien kirjoituksessa on eräällä tavalla totuuden simen. Jos sijoitta x markkaa mihin tahansa on se sitten kauneuskilpailu tai osake, toki sille lasketaan joku tuotto-odotus.

Enemmäkin tässä kirjoituksessa vihjataan johonkin muuhun asiaan, joka näyttää jääneen huomiotta.

Keskustelussa huvittaa muutamien kirjoittajien paapova "ei noin saa kirjoittaa" tyyli.

Pikkasen jo joku sohasee muurahaispesää niin muutama vakiokommentaattori naulaa heti 10 teesiä ruudulle.

1716

• Guest
(No subject)
« Reply #18 on: June 02, 2001, 20:41:00 pm »
Kukaan ei olekaan vihjannut, että panos/tuotto -suhde ei olisi hyvä mittari. Ainoa ongelma on luoda täydellinen mittaustapa, koska se ei ole palstamillimetrit.

Kuten aikaisemmin sanoin, tunnusluvut on vain yksi kiva tapa ”leikkiä” markkinointimaailmassa. AINOA TODELLINEN MITTARI ON MYYNTI JA SE MITÄ VIIVAN ALLE JÄÄ TULOKSEKSI.

Mielestäni on lapsellista vedota seuraavaan: "Keskustelussa huvittaa muutamien kirjoittajien paapova "ei noin saa kirjoittaa" tyyli."

Tottakai ilmoitan mielipiteeni, jos katson kirjoittajan olevan väärässä. Käytän tähän kuitenkin mieluummin hyviä käytöstapoja kuin ala-arvoista, vastuutonta tyyliä. Jos kritisoi avoimesti jotakin tahoa, niin mielestäni silloin pitäisi osata perustella asiat riittävän laaja-alaisesti ja älykkäästi.

Jos OIKEASTI toivotte asioihin joitakin parannuksia, niin olen huomannut pieneen huumoriin verhoillun idean olevan helpommin nieltävissä, kuin vasten kasvoja heitetyn kritiikin. Silloin vältätte asenteen "Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajien totaalinen nöyryyttäminen..."          

[This message has been edited by Team (edited 02-06-2001).]