Täytyy sitä minunkin ottaa kantaani tähän keskusteluun. Olenhan ollut täällä jenkeissä jo jonikin aikaa, mutta kun olen käynyt Suomessa joka kerta olen myös käynyt Tuurissa ostoksilla, paitsi sillä kerralla kun piipahdin Suomessa isäni hautajaisissa.
Kyllä, on totta, että "sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan". Keskinen on saanut paljon aikaan "Miljoona tapahtumillaan" ja uskon, että tämäkin tapahtuma tulee lisäämään paljon Keskisten liikevaihtoon.
Olen ihmetellyt olessani Tuurissa kuinka siellä on ollut paljon muita ulkomaalaisia Pohjoismaista ja Venäjältä. Yhdellä kerralla tapasin siellä tuolloin Inarissa asuvan henkilön, jonka kanssa oli koulussa ala-asteella Keski-Suomessa, enkä ollut vuosiin tavannut häntä.
Jostain sain käsityksen, että tämä Miss Miljoona olisi vuosittainen tapahtuma. Onko totta? Jos niin sittenhän vuosi toisen perään tulisi lisää kiinnostusta kilpailuun.Toivottavasti!
Voittajan kannalta tulee myös muistaa, ettei elämä lopu vuoden kuluttua voitosta ja kerättyään miljoonan. Paljon on kuuluisuutta ja esiintymistilaisuuksia tuon vuoden aikana ja varmaankin muita työmahdollisuuksia tulee tulevaisuudessa henkilölle joka on tullut tutuksi Suomen kansalle ja osaa edustaa itseään ja Keskistä kunnolla.
Ei kai siellä ole papereissa mitään sen suhteen mikä rajoittaisi voittajan tulevaisuuden suunitelmia ja työntekoa. Muistan täällä olleen pienen vanhan mummon, joka oli Burger Kingin mainoksissa ja sanoi vain "Where's the beef?" Tuo oli tehokas mainos ja kaikki puhuivat siitä. Hän teki jokin toisen liikkeen mainoksen, mutta Burger King veti oikeuteen, eikä sitä mainosta voitu käyttää ollenkaan ja pikku-mummon lisäansiot oli rajoitettu!
Onko Miss Miljoona sitten Keskisten omaisuutta koko elämänsä? Jos niin saako hän lisää palkallisia tehtäviä "miljoona edustusvuotensa" jälkeen Keskiseltä?
Ei voi vielä arvoida Miss Miljoonan tehokkuutta, täytyy ensin nähdä näiden osakilpailujen ja etenkin loppukilailun vaikutus ja ...erityisesti ... tuon edustusvuoden tuoma julkisuus mainonta ja palstamillimetrit.
[This message has been edited by ilkkatapani (edited 22-05-2001).]