Author Topic: Johanna Ristimäki  (Read 6699 times)

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #15 on: September 12, 2004, 12:56:00 pm »
No mun mielestä noi on vielä aika tavallisia.
Tämä toimisto oli esillä Laura L:n yhteydessä
http://www.marilynagency.com
Siellä on aika radikaaleja stailauksia.

Jossu

• Full Member
(No subject)
« Reply #16 on: September 12, 2004, 10:48:00 am »
Jukalla on ihan hyviä kuvausideoita. Pidin etenkin tästä kuvasta. Se peppukuva ei kuitenkaan houkuttanut.       [thum]      

http://www.skins.be/framepic.php?id=5724&size=1600

Marilynin sivulla pidin etenkin, muutamia malleja mainitakseni, Caroline Winbergin, Cynthia Kirchnerin, Eva Padbergin ja Fernanda Tavaresin kuvista.

Tältäkin sivulta löytyy hyviä ideoita:
www.stuffmagazine.com

Toteutin yhden kuvaidean tuolta Stuff-sivulta valokuvaajani kanssa ja tulos on tässä:

2013

• Guest
(No subject)
« Reply #17 on: September 12, 2004, 11:33:00 am »
Huh, hyvä onkin, ettei Jossua tuo "peppukuva" innostanut... tosi halvan näköinen poseeraus, suoraan miestenlehden sivuilta   [18_crazy]  Tuo Jossun laittama viimeinen tyylin jäljittely oli kiva idea, mutta jokin toteutuksesta kyllä uupuu ja Jossu on kuvassa kokemattoman/jännittyneen oloinen. Alkuperäisen kuvan malli sen sijaan saavuttamattoman oloinen diiva, Jossussa pikemminkin helposti lähestyttävän naapurintytön tuntua. Voipi olla vain minun tunteeni, mutta jokin "staraolemus" Jossun kuvista uupuu. Taidan olla ainoa, joka näkee Jossussa enemmän kauneusmittelöijän, kuin catwalkkien kuningattaren. Jotenkin Jossu on niin aidon oloinen oma itsensä, että kuviin on vaikea saada vaihtelevuutta fiiliksen osalta... ilme ja vaikutelma persoonasta on joka kuvassa samanlainen. Missillä tämä ei ole haitta ollenkaan, vaan omana itsenään oleminen pikemminkin iso avu   [Smile]

2370

• Guest
(No subject)
« Reply #18 on: September 13, 2004, 00:37:00 am »
Tuosta viimeisesta jäljittelykuvasta olen samaa mieltä Tinkan kanssa! Ja sitäpaitsi tuo asento on aivan epäonnistunut: Jossu on jotenkin kasassa tuossa kuvassa: alistunut: sen sijaan tuo alkuperäinen malli on itsevarma. Kun ajattelee tuossa edellisen sivun kuvissa ollut varman ja viileän oloinen tyttö (Jossu siis), tulee fiilis, että mihinkäs tuo tyttö nyt on joutunut.
Totta, Jossu on aidon oloinen, siis nimenomaan kuvissa, joissa on oma itsensä, ei jäljitelmä. Tyylejä voi hakea, mutta ne pitää myös sopia itselle ja tulla  luontevasti ja kyllähän malli sen itse tuntee, onko tämä nyt mun juttu vai ei.
Mitä tuohon malli vai missi tulee: minusta Jossu on malli koko olemukseltaan, vaikka noissa kuvissa samanlainen ilmeeltään, niin Jossulla ei kuitenkaan ole missikasvot vaan selkeät mallimaiset piirteet.
Nyt vaan vapautuneisuutta kehiin.
(Nyt en äkkiseltään muista olenko nähnyt Jossusta M:n ottamia kuvia?)
    [Smile]

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #19 on: September 13, 2004, 00:45:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt tinka:
....Alkuperäisen kuvan malli sen sijaan saavuttamattoman oloinen diiva, Jossussa pikemminkin helposti lähestyttävän naapurintytön tuntua. Voipi olla vain minun tunteeni, mutta jokin "staraolemus" Jossun kuvista uupuu. Taidan olla ainoa, joka näkee Jossussa enemmän kauneusmittelöijän, kuin catwalkkien kuningattaren. Jotenkin Jossu on niin aidon oloinen oma itsensä, että kuviin on vaikea saada vaihtelevuutta fiiliksen osalta... ilme ja vaikutelma persoonasta on joka kuvassa samanlainen. Missillä tämä ei ole haitta ollenkaan, vaan omana itsenään oleminen pikemminkin iso avu     [Smile]  

Kun nyt vauhtiin päästiin, niin lisään hieman minäkin. Oleellisin ero noiden kuvien peseerauksissa on siinä, että alkuperäisessä mallin jalkoväli näkyy ja Jossun kuvassa jalat ovat tiiviisti yhdessä. Poseeraus ei siis ole sama. Alkuperäinen on vahvempi, Jossun on tavanomainen.

Sitten Jossun asenteesta. Tein aivan samanhavainnon kuin Tinka: Jossu on joka kuvassa oma itsensä. Missiksi sopii juuri tuollaisella asenteella. Malli on ikäänkuin vai tyhjä kangas, johon stailaaja sekä kuvaaja loihtivat joka kerta erilaisen sisällön.

Tuossa Jossun esimerkkikuvassa ei ollut tyypillinen muotimalli, vaan enemmän glam-tyttö. Sellaiset ovat tavallaan missien kaltaisia, koska esiintyvät omana itsenään.

Annami: en ole kuvannut Jossua.

2370

• Guest
(No subject)
« Reply #20 on: September 12, 2004, 13:51:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt M:
Oleellisin ero noiden kuvien peseerauksissa on siinä, että alkuperäisessä mallin jalkoväli näkyy ja Jossun kuvassa jalat ovat tiiviisti yhdessä.

Sehän se: huomasin tuon saman, mutta enpä kehdannut vaan sanoa suoraan  [Embarrassed]  

quote:
Alunperin lähettänyt M:
Annami: en ole kuvannut Jossua.

Joo, näin arvelinkin olevan, kun muistilokerosta ei putkahtanut mitään kuvaa mieleen.   [sad]

Kalle Väistö

• Guest
(No subject)
« Reply #21 on: September 12, 2004, 19:09:00 pm »
Jossu: Tahtoo sellaisia kuvia, joissa sinun upeat sääret on hyvin esillä!

Jossu

• Full Member
(No subject)
« Reply #22 on: September 12, 2004, 19:22:00 pm »
Hmm..Suoraa palautetta..Hyvä hyvä!      [Smile]    

Kuvastani olisi tullut aika rohkea jos olisin levittänyt jalkani Tamaran lailla, sillä vaatetukseni ei ollut samanlainen. Tamaran hame peittää sopivasti intiimin paikan, mutta minulla oli vain pikkupökät suojana.

Tinka ja Annami ovat oikeassa, olisin voinut olla rennompi kuvassa. Tämä Glam-tyttö kuvaus oli kuitenkin minulle ensimmäinen kerta.

Kuvaehdotuksia saa tykittää!      [thumb]

2013

• Guest
(No subject)
« Reply #23 on: September 12, 2004, 19:53:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Jossu:
...Kuvastani olisi tullut aika rohkea jos olisin levittänyt jalkani Tamaran lailla, sillä vaatetukseni ei ollut samanlainen. Tamaran hame peittää sopivasti intiimin paikan, mutta minulla oli vain pikkupökät suojana...

Näinhän se... Koska kuitenkin ko. kuvassa juuri tuo jalkojen asento on "se juttu", olisi ehkä ollut paikallaan "jäljitellä" myös vaatetuspuolta. Eli pieni hamonen, tai vaihtoehtoisesti mustat pitempilahkeiset pikkupökät (vähemmän "tuhmat") Jotenkin nuo pienen pienet housut ovat ristiriidassa muuten kainon olemuksen kanssa... tai tällaisia fiiliksiä minulle nousee. Kaunis sinä olet joka tapauksessa, eikä sitä "toivottomille" palautetta jaksaisi antaakaan, ainakaan sen rakentavassa merkityksessä   [angel]  Sulle sopii Jossu mainiosti tuo laineikas tukka   [beauty]

91

• Guest
(No subject)
« Reply #24 on: September 13, 2004, 07:45:00 am »
¨Ehdotin aikoinaan Jossulle tuota tehosekoitinta, mutta viesti ei oikein mennyt perille.¨  Kirjoitti M aikaisemmin kohteliaasti.

Itse olin Jossun kanssa puhelin/tekstari yhteydessa lehtiduunista, josta paasimme hyvaan yhteisymmarrykseen.
Kaivolla pidetyn Fosters kisan yhteydessa ajattelin esitella itseni ja vaihtaa muutaman sanan sosiaalisen kanssakaymisen merkeissa. Hihastaveto yritykseni paatyi nena pystyssa ohimarssiin ilman etta paasin sanomaan yhtaan mitaan(minut kylla huomattiin).

Neidin ulkonaossa ei ole vikaa mutta asenne puolella olisi varaa kehittya.

Kuvauskin jai tekematta silla en uskaltanut lahtea tyoskentlemaan potentiaalisen hankalan tapauksen kanssa joka olisi pahimmassa tapauksessa ollut vain kaikkien asianosaisten ajan haaskuuta.(Monilla valokuvaajilla lienee kokemusta tallaisesta).

2013

• Guest
(No subject)
« Reply #25 on: September 13, 2004, 09:42:00 am »
Edelliseen en voi yhtyä, enkä olla yhtymättäkään... nämä on aina niitä tilanteita, jotka olisi täytynyt itse omin silmin todistaa. Sen kuitenkin sanon, että olen kyllä täällä foorumissa pistänyt merkille Jossun harvinaisen vahvan itseluottamuksen, ja välillä sitä kummastellutkin. Kuviinsa hän on lähes poikkeuksetta tyytyväinen, eikä säästele niiden levityksessäkään. Uskalsipa Jossu ujuttaa kuvansa jopa tulevaisuuden supermalleista käytyyn keskusteluun. Kaiketi itsevarmuus on ihan hyvä juttu, mutta kehittymisen kannalta nöyryys on myös hyvän mallin ominaisuus. Sitä paitsi, turha kehujen on antaa hattuun kihahtaa... kakkihan täällä myös komplementteja saa, kuuluu sosiaaliseen kanssakäymiseen   [thum]  Jossu on näyttävä neitonen tottahan toki, mutta niin on moni muukin... ja kyllä sydämmellisyys on iso osa viehättävää olemusta   [love]  Itse en osaisi olla ylpeä, sillä arvostan liikaa ihmisiä yksilöinä. Vaikea siis ymmärtää ko käytöstä kenenkään osalta, mutta siihen myös törmänneenä, ei sitä parane kiistämäänkään. Kyllähän sitä "keltapäisyyttä" on olemassa ja kaiketi tulee aina olemaan. Tiedä häntä, mutta tsempppiä silti yhteistyön uudelleenvirittelyyn   [thumb]  Joskushan ylpeydeksi oletettu voi olla myös ujoutta.. Ja onhan täällä todettu myös liiallisen tuttavallisuuden olevan pahasta. Missä siis keskitie?

Jossu

• Full Member
(No subject)
« Reply #26 on: September 13, 2004, 10:16:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Olli L:
Itse olin Jossun kanssa puhelin/tekstari yhteydessa lehtiduunista, josta paasimme hyvaan yhteisymmarrykseen.
Kaivolla pidetyn Fosters kisan yhteydessa ajattelin esitella itseni ja vaihtaa muutaman sanan sosiaalisen kanssakaymisen merkeissa. Hihastaveto yritykseni paatyi nena pystyssa ohimarssiin ilman etta paasin sanomaan yhtaan mitaan(minut kylla huomattiin).

Neidin ulkonaossa ei ole vikaa mutta asenne puolella olisi varaa kehittya.

Tuohon on selvä syy miksi olin "nokka pystyssä" Vaikken totisesti sitä ollut. En tunnistanut sinua ollenkaan, vaikka niin taisit olettaa. Ajattelin että olit joku, joka halusi vain tehdä "lähempää tuttavuutta" Olin ystävättäreni kanssa paikalla ja säntäilin hänen kanssaan ympäri kaivoa, joten silloin ei ollut tarkoitus alkaa juttelemaan tuntemattomien kanssa.

Taisit loukkaantua sattumasta ja pyydän anteeksi. Olitko myös sama henkilö joka otti minusta kuvan Euro Car Show:ssa?

Mitä sitten ylpeyteen tulee, olen toki ylpeä joistakin kuvistani, mutta rajansa kaikella. Minulla on kuitenkin jalat maassa. Sen myönnän että olen laittanut kuviani esille, jotta minut huomattaisiin mahdollisien mallintöiden toivossa. Ei ikinä tiedä, jos joku vaikutusvaltainen henkilö näkee kuvat ja haluaa tehdä kanssani töitä, kuten sattui M:n ja Ollin suhteen.         [Smile]    

quote:
Alunperin lähettänyt tinka:
Joskushan ylpeydeksi oletettu voi olla myös ujoutta.. Ja onhan täällä todettu myös liiallisen tuttavallisuuden olevan pahasta.

Täytyy myöntää että olin hirveän ujo nuorena (ja olen hiukan edelleen) Päätin ottaa niskastani kiinni ja tulla esille. Kuvissani voin näyttää itsevarmalta, mutta siinä teen vain roolisuorituksen. Satunnaiset kuvaukset ovat auttaneet minua rentoutumaan kameran edessä.

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #27 on: September 13, 2004, 11:10:00 am »
Itse tapasin Jossun ensimmäistä kertaa elokuvateatterissa. Emme olleet koskaan tavanneet aikaisemmin, mutta kuvamme oli samassa kilpailussa nettisivuilla. Tunnistin hänet kisasta ja menin juttusille, eikä hän todellakaan ollut ylpeä vaan päinvastoin; iloinen ja lämpimän oloinen!    [Big Grin]    Tässä tapauksessa hän tunnisti myös minut. Luulenpa, että Olli L on kokenut vain väärinkäsityksen, Jossu ei tunnistanut häntä ja siksi Jossu käveli pois paikalta. Mistään ylpeydestä tuskin on kyse. Esittely olisi varmasti ollut paikallaan.

..Vielä tuosta valokuvasta: Minusta on hyvä, ettei liikaa jäljitelty alkuperäistä versiota, vaan toteutettiin kuvasta oma versio    [thumb]

2013

• Guest
(No subject)
« Reply #28 on: September 13, 2004, 11:17:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Jossu:
...Täytyy myöntää että olin hirveän ujo nuorena (ja olen hiukan edelleen) Päätin ottaa niskastani kiinni ja tulla esille. Kuvissani voin näyttää itsevarmalta, mutta siinä teen vain roolisuorituksen. Satunnaiset kuvaukset ovat auttaneet minua rentoutumaan kameran edessä.

Minusta sinä juuri kuvissasi et millään muotoa näytä ylpeältä, päin vastoin   [Smile]  Ja joissain kuvissahan tietty ylpeys olisi juuri sitä toivottua roolinottamista, kuten edellisestä kuvasta keskusteltaessa tuli esille. Kieltämättä voi olla joillekin hankala yhtälö olla kuvissaan viileä diiva ja "siviilissä" lämmin ja tietynlaista nöyryyttä omaava neitokainen. Kun laskutoimitukseen lisätään vielä se, ettei saa liian mieliksi olla, eli pelisilmän on kokoajan oltava viritettynä, on väärinkäsityksiin törmäämisen mahdollisuus herkästi käsillä. Niin kuin jälleen kerran, ja monesti aikaisemmin, myös tämän foorumin puitteissa huomaamme. Hyvä silti, että tällaiset virhetulkinnat nostetaan heti pöydälle, eikä turhaan ryhdytä selän takana kantamaan kaunaa... Eli ei muuta kuin uudet kortit pöytään tuon kohtaamisen osalta   [smlove]

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #29 on: September 13, 2004, 11:24:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Annemari:
.... Luulenpa, että M on kokenut vain väärinkäsityksen, ....

Väärinkäsitys oli tuossakin. Olli L oli kyseinen kuvaaja (kuten hän edellä kertoi).