Author Topic: Mistä saisin Miss Suomi-kisat vuosilta 1987-1990?  (Read 2257 times)

R

• New Face
  • *
Mistä saisin Miss Suomi-kisat vuosilta 1987-1990?
« on: August 23, 2004, 00:40:00 am »
Osaisko kukaan kertoa mistä saisin kenties edullisesti tilattua tai kopioitua tai jos ei muuta niin lainattua Miss Suomi-kisat vuosilta 1987-1990, eli Outi Tanhuanpäästä Tiina Viertoon? Lapsena olin em. vuosina melkoinen missi-fani ja ko. kisoihin liittyy paljon lapsuusmuistoja ja erityiset tunnesiteet, tiedättehän... Kaikki em. kisat katsottu aikoinaan varmaan sata kertaa, sittemmin nauhat tuhottu ja lehdistä leikatut missien kuvat heitetty roskikseen, ja nyt harmittaa.   [Frown]  Olen jokseenkin kiinnostunut myös Miss Skandinavia-kisoista vuosilta 1988 (voitti muistaakseni Helle Hansen Norjasta) aina vuoteen 1990 tai 1991 saakka (viimeiset minua kiinnostaneet kisat voitti Nina Björkfelt, muistaakseni). Mutta erityisesti kuulutan nyt em. Miss Suomi-kisojen perään, kiitos jo etukäteen paljon jos joku osais ja haluis auttaa!!   [Embarrassed]

1684

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: August 23, 2004, 00:45:00 am »
Mä taas ilmottaudun auttamaan uusia missifaneja. Laita R meiliosteesi niin otan yhteyttä!   [Smile]

R

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: August 23, 2004, 00:55:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Milka:
Mä taas ilmottaudun auttamaan uusia missifaneja. Laita R meiliosteesi niin otan yhteyttä!    [Smile]

Hei Milka! Ekaa kertaa vastaan jonkun palstalaisen viestiin, toivottavasti tulee oikeaan paikkaan..  [Wink]  Mun sähköpostios:
riitta_koski@***

Kiitos vaivannäöstä!

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: August 22, 2004, 13:16:00 pm »
Hei Milka !
Voisitkohan auttaa minuakin ?
Olisin enemmän kuin innokas saamaan noita ms kisa videoita.   [love]

1684

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: August 22, 2004, 13:24:00 pm »
Eihän noi kauniista pyynnöstä voi kieltäytyä. Laita Sari osottees niin meilaan!   [Smile]

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #5 on: August 22, 2004, 13:29:00 pm »
sari-laitinen@suomi24.fi

Kiitos ja kumarrus Milka!!!

Monica

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: September 06, 2004, 12:04:00 pm »
Tuli mieleen....  [idea]  

Tänä DVD-aikakautena kun kaikenmaailman vanhat sarjat julkaistaan uudestaan digi-muodossa, miksi kukaan ei ole keksinyt julkaista vanhoja missikisoja uudelleen?
Onhan missikisat olleet Suomessa aina niitä katsotuimpia ohjelmia, että luulisi jonkunlainen menekki olevan!

Ajatelkaapa miten uteliaita ihmiset olisivat esim. näkemään Tanja Vienosen, Karita Tuomolan ym. tunnettujen kasvojen ensihetket julkisuudessa.

Minua ainakin kiinnostaisi ja ostaisin aivan varmasti kaikki!!

[director]  Tässä jollekin businessideaa...

229

• Guest
(No subject)
« Reply #7 on: September 06, 2004, 14:18:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Monica:
Tuli mieleen....   [idea]  

Tänä DVD-aikakautena kun kaikenmaailman vanhat sarjat julkaistaan uudestaan digi-muodossa, miksi kukaan ei ole keksinyt julkaista vanhoja missikisoja uudelleen?
Onhan missikisat olleet Suomessa aina niitä katsotuimpia ohjelmia, että luulisi jonkunlainen menekki olevan!

Ajatelkaapa miten uteliaita ihmiset olisivat esim. näkemään Tanja Vienosen, Karita Tuomolan ym. tunnettujen kasvojen ensihetket julkisuudessa.

Minua ainakin kiinnostaisi ja ostaisin aivan varmasti kaikki!!

[director]   Tässä jollekin businessideaa...

Luulisin, että Milka mielellään perustaisi missifirman. Hän myisi missifaneille videokasetteja ja dvd.tä, lisäksi suunnittelisi kotisivun, sit etsisi lisää työntekijöitä töihin. Milka, mikset voisi.......???
Tulisin mukaan "missifirmaan".

Ihmettelin samaa Monican kanssa, miksei ole dvd.tä missikisoista.   [Confused]

R

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: September 09, 2004, 00:08:00 am »
Milkaa jo kiittelin erikseen, mutta pitää oikein muillekin palstalaisille mainita, että oli TODELLA mahtavaa, nostalgista, katsella noita vanhoja MS-kisoja uudestaan ekaa kertaa noin (keskimäärin) 15 vuoteen!! Olin yhtä innoissani kun silloin pikkutyttönä kun katsoin joitakin kisoja ekaa kertaa..   [love]    [king]  

Todellinen "aarre" nämä missisivut. Aiemmin luulin että näillä sivuilla olis juttuja, kuvia ym. vain uusimmista misseistä (jotka mua ei, varmaan muiden "kauhuksi", kiinnosta pätkääkään...   [Embarrassed]  ). Mutta varsinainen aarreaitta nämä sivut myös minun tarkoitusperiin eli vuosille 1987- 1990/1991.

Lapsuusmuistot nyt ainakin osittain verestetty.. Vielä olis harkinnan alla kolmet Miss Skandinaviat, niiden uudestaan katsominen (Milka saanee tässä joskus uudestaan nauhoitushommia!). Muistaakseni Nina Aution voitettua Skandit katoin ko. kisat muutaman kymmenen kertaa ja sitten kiinnostus koko missitouhuiluun laski yllättäen kuin lehmänhäntä (kai siitä syystä kun tulin murkkuikään ja kiinnostuin pojista ja tuli ihan uudet kuviot muutenkin). Jostain syystä mua ei Miss Suomi-kisat vuodelta 1991 kiinnosta pätkääkään enkä muistakaan niistä tai kisoihin osallistuneista juuri mitään, mutta noista Skandeista muistan enemmän (siis Skandit 1992). Päällimmäisenä muistiin jäänyt Frederikin esiintyminen uimapukukierroksella (Nakurantaan...) ja Ninan punainen kapeanmallinen juhlapuku ja voitto.

1231

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: September 08, 2004, 15:36:00 pm »
Vuoden 1990 kisat on varmasti kaikkien aikojen järkyttävimmät toteutukseltaan  [18_crazy]    [18_crazy]    [18_crazy]    [18_crazy]    [18_crazy]   (ja melkein tasoltaankin). Kontrasti vuoden 1989 erinomaiseen tv-toteutukseen on VALTAVA!

1684

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: September 08, 2004, 16:25:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Rantsu:
Vuoden 1990 kisat on varmasti kaikkien aikojen järkyttävimmät toteutukseltaan   [18_crazy]      [18_crazy]      [18_crazy]      [18_crazy]      [18_crazy]    (ja melkein tasoltaankin). Kontrasti vuoden 1989 erinomaiseen tv-toteutukseen on VALTAVA!

AI JAHA!!!!   [Eek!]  
Kyllä ne 1989 -kisatkin oli IHAN HIRVEET toteutukseltaan. Ne kamalat krimsumekot......  [Eek!]  
En nyt väitä, että 1990 ois olleet sen paremmat (varsinkin uimapukukierros oli JÄRKKY) mutta muuten tykkäsin siitä, että tytöt esiintyivät rennosti ja eivät puhuneet sitä HIRVEÄÄ kirjakieltä!!!!

1684

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: September 08, 2004, 16:27:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt R:
Milkaa jo kiittelin erikseen, mutta pitää oikein muillekin palstalaisille mainita, että oli TODELLA mahtavaa, nostalgista, katsella noita vanhoja MS-kisoja uudestaan ekaa kertaa noin (keskimäärin) 15 vuoteen!! Olin yhtä innoissani kun silloin pikkutyttönä kun katsoin joitakin kisoja ekaa kertaa..    [love]      [king]  

Tässä on se syy miksi mä jaksan nauhottaa yhdelle jos toisellekin kisoja.... Mä tulen itsekin oikein hyvälle tuulelle kun joku noin ilostuu!   [Smile]  

Sarista ei ole mitään kuulunut.... Toivottavasti olet saanut mun meilin?!

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #12 on: September 08, 2004, 19:11:00 pm »
Jeps Milka, sain sun meilin, meinaa vaan kiirettä pitää arkisten aherrusten lomassa   [thum]  
Palaan asiaan mailissa piakkoin   [thumb]

1231

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: September 09, 2004, 12:04:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Milka:
quote:
Alunperin lähettänyt Rantsu:
Vuoden 1990 kisat on varmasti kaikkien aikojen järkyttävimmät toteutukseltaan    [18_crazy]        [18_crazy]        [18_crazy]     (ja melkein tasoltaankin). Kontrasti vuoden 1989 erinomaiseen tv-toteutukseen on VALTAVA!

AI JAHA!!!!    [Eek!]  
Kyllä ne 1989 -kisatkin oli IHAN HIRVEET toteutukseltaan. Ne kamalat krimsumekot......   [Eek!]  
En nyt väitä, että 1990 ois olleet sen paremmat (varsinkin uimapukukierros oli JÄRKKY) mutta muuten tykkäsin siitä, että tytöt esiintyivät rennosti ja eivät puhuneet sitä HIRVEÄÄ kirjakieltä!!!!

Luulin, että tässä asiassa ei edes Milka voi olla kanssani eri mieltä, mutta näköjään voi.  [Eek!]  Tarkoitin siis nimenomaan tv-toteutusta, mutta lisäksi stailaukset olivat upeita (Elsa Arento team oli asialla vielä silloin)!  1989 vuoden kisan toteutus oli todella loistava, yksi kaikkien aikojen parhaita. Olihan ne iltapuvut aika kamalia tosin, (ei oikein voi edes sanoa iltapuvuiksi).

Ja eipäs haukuta upeaa suomenkieltä! Monien muidenkin asenne on tosin tänä päivänä samanlainen, eli ei se mikään ihme, etteivät ihmiset osaa enää puhua kunnon suomea. Milkan mielestä siis missikisoissa pitäs puhua murteita? Vai slangia? Tyttöjen ulosanti oli upeaa vielä koko 80-luvun ja samalla jututkin olivat PALJON järkevämpiä. Mä en tajua, miten yhdessä vuodessa voi tapahtua niin valtaisa muutos. Ei sentään vielä "oltu niinku sillee et hei...". Sekö on Milkan ihanne?

Tuija Junnila varsinkin oli upea puhuja ja esiintyjä 1989.  [love]  Ja upea kaunotar tietysti myös.  [love]

R

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: September 09, 2004, 10:43:00 am »
Ajattelin nyt vielä itsekin laittaa jotain kommenttia noista 1987-90 MS-kisoista... Ja parista muustakin kisasta.

Vuonna 1987 kaunein oli Maria Valtonen. Toisena Outi Tanhuanpää ja kolmantena varmaan Niina Kärkkäinen sitten. Mutta Maria ehdoton ja ylivoimainen ykkönen joka tapauksessa! Tykkäsin katella näitä kisoja uudestaan, varsinkin arkipukukierroksen muistin hyvin ulkoa yli 15 v takaa. En oo muuten nähnyt koskaan niitä Skandinavioita, jotka Maria voitti. V. 1987 en vielä tiennyt et on olemassa Miss Skandinaviatkin.

Vuonna 1988 mun ehdoton suosikki oli aikoinaan Minna Rinnetmäki, ja täytyy myöntää että kisoja uudestaan katseltua Minna on edelleen mun ykkönen ko. vuonna. Todella kaunis! (Nykyaikana noin muodokas missi olisi varmaankin mahdottomuus..?) Helena Säkkinenkin on tosi kaunis, mutta ehkä  laittaisin Nina Björnströmin kakkossijalle ja Helenan vasta kolmanneksi. Ninasta hehkui jonkinlainen loisto ja esiintymisvarmuus koko kisan ajan, vaikka Helenalla ehkä kauniimmat kasvot onkin kuin Ninalla. Minna Rinnetmäen vuoksi nää missikisat on aina olleet mun suosikkikisat ja ne herätti mussa eniten muistoja!  Niin, ja toteutukseltaan huomattavasti paremmat kuin esim. seuraavan vuoden kisat.  [love]   Vuoden 1989 skandinavioissa muuten Nina ei ollut enää niin kaunis kuin Miss Suomi-kisoissa, johtui varmaan huonommasta kampauksesta (Milka siis kopsas mulle ko. skandit myös).

Vuonna 1989 mun suosikki oli ja on Åsa (puutteellisesta suomenkielen taidosta huolimatta), ja seuraavana Minna Kittilä. Kolmanneksi olisin varmaan valinnut Nina Anderssonin, mutta en nyt ainakaan sitä Tuija Junnilaa, jota kammoksuin jo ko. vuonna!   [18_crazy]  Mä en kans oikein ole koskaan tykännyt tän kisan iltapukukierroksesta, kaikilla samanlaiset ällöttävät mekot... Åsa oli ansainnut paikkansa saman vuoden Universumeissa kärkikymmenikössä(nää kisat Milka mulle myös "lahjoitti"), mut viiden parhaan joukkoon ei enää mahtunut mun mielestäkään. Tykkäsin USA:n edustajasta, tosi kaunis. Olisin varmaan valinnut voittajaksi USA:n. Semifinalisteista kakkonen olis ollut Hollannin Angela Visser. Kolmas sija menee sitten jo huomattavasti vaikeammaksi.

Vuoden 1990 kisoissa parasta mielestäni oli se alun "laskettelusessio" ja juhlapukukierros. Uimapukukierroksesta mulla ei ollut mitään muistikuvia, enkä kyllä ihmettele yhtään... Nina Björkfelt olis saanut voittaa nämä kisat, seuraavaks Tiina Vierto ja kolmanneks Anu Yli-Mäenpää. Tina Forsman, yök!   [18_crazy]  

Vuoden 1991 Miss Suomi-kisoissa mun suosikki oli Nina Autio ja olis varmaan edelleenkin, mut mitään muuta en noista kisoista sitten muistakaan...