Author Topic: Naiset autonratissa  (Read 3866 times)

69

• Guest
Naiset autonratissa
« on: November 10, 2003, 04:26:00 am »
Oman kokemukseni mukaan naiset ajavat turvallisemmin kuin miehet. Olen ollut mukana kolmessa kolarissa ja kaikissa syyllinen on ollut mies. Terveisia vaan Patrick Ferreiralle Pariisiin..   [Cool]

Anne.L

• Full Member
(No subject)
« Reply #1 on: November 10, 2003, 08:54:00 am »
Luulempa, että naisilla ei ole näyttämisen halua kavereilleen. Monet tutut jätkät halusivat esittää mitä heidän autonsa kulkee ja samalla sähläsivät bassoasetuksien kanssa ja keskittymiskyky huononi.

Tietenkään ei saisi yleistää, mutta siltä näyttää, että naiset ovat liikenteessä rauhallisempia. En kyllä kiellä sitäkään, ettenkö itse olisi joskus ottanut pientä riskiä tiellä...

[director]  Ollaanhan kaikki varovaisia kun liukkaatkin näyttävät tulevan jo!!

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #2 on: November 11, 2003, 00:51:00 am »
[king]  Mitä mieltä olette siitä kun eräs tuore Miss/malli ajaa tällähetkellä kuorma-auto korttia ja ensimmäisellä kerralla jopa Turun keskustassa, meni jopa hyvin. Jotkut ihmettelee miksi kuorma-auto kortti? Minun mielestäni hieno juttu, koskaan ei tiedä milloin tarvitsee.

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: November 10, 2003, 13:30:00 pm »
[Eek!]  Mulla on varmaan joku luki häiriö kun mulla on aina virheitä teksteissä, vaikka lukisin monta kertaa kirjoittamani tekstin ( edellisessä tekstissä "Miss" pitäisi olla "Missi")

angelical.

• Full Member
(No subject)
« Reply #4 on: November 13, 2003, 14:45:00 pm »
Ehkä naiset ajavat keskimäärin turvallisemmin, koska nopeudet eivät nouse kovin suuriksi, johtuen mielestäni siitä, että naiset ovat ARKOJA kuskeja. En haluaisi yleistää, mutta yleensä kaikki hidastelijat (grr   [Mad]  ) liikenteessä ovat naisia, sen olen joutunut huomaamaan. Tässä asiassa en puolustele sukupuoltani   [Wink]  ..No, turvallisempaa ajaa omien taitojensa mukaan, eli sitten vaikka liian hiljaa.

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: November 13, 2003, 15:18:00 pm »
Yhdyn edelliseen, suurimmat tientukot ovat naiskuskit!  [Mad]  Ja sekin on aika vaarallista, kun monet naiskuskit ajaa 60 sitten yhtäkkiä kiihdytetään 100 ja sitten taas yllättäen jarrutetaan tyhjällä tiellä takasin 60. Ja tätä tyyliä suuri osa naisista harrastaa ja se ärsyttää... Että eikö voisi ajaa tasaisesti nopeusrajoitusten mukaan...  [Mad]

RP

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #6 on: November 13, 2003, 17:06:00 pm »
Alunperin lähettänyt Missi.net Team:
[QB]Oman kokemukseni mukaan naiset ajavat turvallisemmin kuin miehet.

Usein kun edessä ajaa joku outoa nopeutta, semmusta että en oikein tajua mikä vaihde sillä on päällä niin ratissa on nainen tai eläkeläinen pappa. Turvallisuudesta en osa sanoa. Onnexi ajan automaattivaihteisella autolla.
Jotta me kaikki voisimme rikastua, toisten on rikastuttava ensiksi.

Annemari

• V.I.P. MEMBER
ajoista
« Reply #7 on: November 23, 2003, 22:51:00 pm »
Ehkä nainen ajaa turvallisemmin, koska ei hurjastele niinkuin mies, vaan hinaa löntystää. Hinaaminen alle rajoitusten tosin tuottaa vaan lisää ongelmia liikenteeseen. Miehet ohittelevat uhkarohkeammin.
Ehkä kuitenkin pidän miehiä taitavempina ajajina.

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: November 23, 2003, 23:46:00 pm »
[director]   Kyllä minun mielestä ajotaito kehittyy sillä mitä enemmän ja kauemmin on ajanut ja se ettei pelkää liikaa, moni tunaroi juuri sen takia kun pelkää esim. kaistan vaihdossa jos miettii liian kauan että menenkö vai en, eikä laita vilkkua päälle, niin varmasti jää sille kaistalle missä on ollutkin. Eikä automaatti vaihteet tee kenestään sen parempaa ajajaa, ei se vaihteista ole kiinni miten kukin ajaa. sitten on nämä hurja pää pojat jotka on juuri saaneet kortin he eivät vielä tajua että se auto voi tosiaan yhtäkkiä karata käsistä, vaan painelevat täysillä ehkä vimeistä kertaa, näitä tapauksia on paljon siksi on katsottu, että naiset on parempia ajajia, naisista ei löydy niin paljon hurjapäitä vaan meillä naisilla on enemmän malttia.  [thumb]

65

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: November 25, 2003, 10:34:00 am »
Mä olin tänä aamuna ajamassa länsiväylää, kun satuin kattomaan sivulle ja siellähän ajoi joku muija isolla tila-autollaan. Se kaahasi jotain 120 kilsaa tunnissa. Samalla se meikkasi itseään kaksin käsin, naama kiinni taustapeilissä ja ohjasi rattia kyynärpäällään.

Vilkaisin hetkeksi tien suuntaan ja kun katsoin sitä muijaa uudelleen, niin eikös se ollut juuri tunkemassa mun kaistalle. Samalla se jatkoi paklaustaan niin kun mitään ei olis tapahtunut.

Mä säikähdin niin, että tiputin matkapartakoneen kinkkuvoileivälle, jota pidin vasemmassa kädessä. Siinä paniikissa mikä syntyi, kun yritin väistää sitä helvetin ämmää ohjaamalla rattia polvillani, kännykkä tipahti leuan ja olkapään välistä kahvimukiin mun jalkojen väliin.
Tietenkin tulikuumat kahvit roiskui munille. Se sattui niin *******sti, että huusin ääneen. Sillon multa putosi tupakka suupielestä, poltti reiän mun parhaaseen rotsiin, ja tärkee puhelu jäi kesken!

Miks helvetissä naisia päästetään auton rattiin??!!

Jossu

• Full Member
(No subject)
« Reply #10 on: November 25, 2003, 10:47:00 am »
Tuollaisesta tapauksesta mainittiin eilen Radio Novassa! Joku heppu soitti radioon ja sanoi nähneensä mitä omituisimman näyn: Naisen joka meikkasi ajaessaan. Ei tiiä vaikka olis ollu sama pimu joka teki ilkivaltaa Dolcelle     [Roll Eyes]

[ 25-11-2003, 11:04: Viestiä on muokannut: Jossu ]

Molly

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #11 on: November 25, 2003, 18:14:00 pm »
HAHHAH, mun täytyi printata toi Dolcen juttu ulos, se oli niin hyvä! Tosi ammattilainen selviää tollaisestakin törttöilystä kunnialla  [thumb]     [thum]  
Pojat nauroi ihan kippurassa töissä, kas kun ammattiliikenteen kuskit todella tekee kaikkea muuta ajamisen lomassa, lukee päivän lehdet, syö ja puhuu puhelimessa, täyttää listat ja kirjoittaa muistiinpanot ja usein tätä kaikkea yhtä aikaa (sekä etsii osoitteita kartalta siinä sivussa). Että kyllä ne miehet(kin)...
  [thum]  
Itse olen huomannut, että syön ja juon sujuvasti ajon aikana, mutta jos tulee vielä puhelu samaan aikaan ja  pitää kirjoittaa jotain ylös, niin kolmannesta kädestä olisi kovasti hyötyä silloin.  [Eek!]  
Leikki leikkinä, handsfree on loistojuttu ja itse en ole koskaan ajanut (kop kop) kolaria, vaikka olen ammatikseni ajanut jo pitkään. Se on se rytmitaju ja toisten kohtelias huomioiminen joka pelastaa sekä RIITTÄVÄT AJOETÄISYYDET EDELLÄ AJAVIIN...  [thum]

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #12 on: November 25, 2003, 18:25:00 pm »
Kyllä ajotaito kohenee mitä enemmän ajat autoa ja uskallusta tulee enemmän!
Aina kuitenkin pitää olla varovainen liikenteessä, joten en ymmärrä tota meikkausta!   [thum]  
Täällä hirvieläinseudulla sitä suurempi riski päästä hengestä, jos ajat poroon tai hirveen.

Hirvi ei väistä ja porot jököttää keskellä tietä.
Eikä elukat tiedä liikennemerkeistä onko hirvi- ja porovaroitusmerkkejä tien varrella!   [thum]  
  [Roll Eyes]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

Iina

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #13 on: December 01, 2003, 03:30:00 am »
Ihan pöppöä minun mielestäni tuo liikenteessä ajon sukupuolittaminen. Mutta sosiaalipsykologian tutkijat väittävät todeksi sen, että naisilla ja miehillä on sukupuolesta johtuvia eroja ajotavassa.

Minä väittäisin kulttuurieroiksi...mutten ole tutkinut asiaa. Uskon kuitenkin, että kun pojille tyrkytetään (ainakin minun veljelleni) mopoa jo pienenä poikana ja minulle taasen ei millään, niin minun moottoriajoneuvokokemuksen hankkiminen vasta aikuisena tekee minusta aremman kuskin eikä se että olen nainen.

Toisin sanoen, minä tajuan pelätä, koska en osaa. Viisitoista kesäinen mopoilija ei pelkää edes virittää leluaan. taidot kasvaa ja vanhempana ei tarvi pelätä kuin toisia tienkäyttäjiä  [Big Grin]  

Autokoulussa on kuitenkin selkeät faktat tiedossa. Kolaritilaastot kertovat:
- miehet ajavat enemmän vakavia onnettomuuksia
- naiset peltikolareita

Syyt:

- miehet ottavat helpommin riskejä
- naiset noudattavat tarkemmin liikennesääntöjä
- naiset noudattavat useimmin noupeusrajoituksia kuin miehet

Eli ketkä ajaa turvallisemmin = PAREMMIN!!!!

Minusta kyse on sukupuolittavasta kasvatuksesta. Joku voi olla sitä mieltä, että hormonit vaikuttaa ja toiset vain uskovat, että sukupuolielimet päättävät kaiken  [Big Grin]

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Re: Naiset autonratissa
« Reply #14 on: March 24, 2005, 16:31:44 pm »