Author Topic: Vanheneminen  (Read 4276 times)

2499

• Guest
Vanheneminen
« on: July 02, 2004, 10:45:00 am »
Huutelen ehka vahan vaaralle kohderyhmalle; taalla lienee paaasiassa nuoria hehkeita kauniita naisia...mutta silta varalta, etta moinen kysymys kiinnostaa tai on ajankohtainen:

Miten hyvaksya se etta naaman (ja miksei vartalonkin) parhaat paivat alkavat olla ohi?
Milla keinoin naita hyvia aikoja itse kukin yrittaa venyttaa? Onko kellaan omakohtaista kokemusta, etta esimerkiksi tupakanpolton, suklaansyonnin tai puutarhanhoidon tai minka vain asian lopettaminen tai aloittaminen olisi saanut muutosta aikaan?

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #1 on: July 02, 2004, 11:18:00 am »
Pakko kommentoida..

Olin nuorempana oikea himo tupakoitsija, aski jos toinekin hujahti päivässä..tupakan tekemät vauriot eivät tule kuitenkaan näkyviin teini-iässä vaan vasta myöhemmin. Noin 22-vuotiaana huomasin kauhukseni että kasvojeni huokoset olivat suurentuneet hurjasti ja silmieni alus oli saanut tummaa väriä, puhumattakaan hampaistani, tupakoinnin ja liiallisen kahvin juonnin tulos oli näkyvissä.
Päätimpä sitten lopettaa tupakoinnin, ja lopetin kuin seinään ilman sen kummempia valmisteluja, nyt pian 25-vuotiaana alan nähdä tuloksia tästä ratkaisusta   [Big Grin]  
Ihoni on paremmassa kunnossa kuin silloin parikymppisenä ja hampaatkin vaalentuivat kummasti   [Big Grin]  

Minkähän näköinen olisin nykyään jos olisin jatkanut kessuttelua..

Adriana

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: July 02, 2004, 13:25:00 pm »
Hienoa! Itse en ole ikinä polttanut mutta mallipiireissä kummastuttaa katsella kuinka moni polttaa tupakkaa!!!! Kylläkai sitä muullakin keinolla pysyy hoikkana jos on itsekuria! MIksi tietentahtoen lyhentää uraansa pilaamalla ihonsa ja hiuksensa?  [Frown]
Oletteko nähneet esim. Nina Tavelan? upea nainen mutta varmasti polttanut kymmeniä vuosia...

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: July 02, 2004, 22:48:00 pm »
Minä en ole koskaan polttanut, en edes osaa, eikä tee edes mieli kokeilla, en myöskään juo paljon, yksi -kaksi lonkeroa/olutta/siideriä juon jos menen ulos, ja näytän ikäistäni paljon nuoremmalta, se on tosi imartelevaa kun parikymmppiset katsoo 46:sta sillä silmällä, meidän suvussa on sellaiset geenit että näytämme nuoremmilta mitä olemme, olen aina voinut syödä mitä vaan, nyt olen ollut vähän laiska ja vatsa on päässyt löystymään, mutta aijon taas aloittaa tanssi harrastuksen se pitää nuorena. Itämaista tanssia tai Salsaa. Ryppyjä Minulla ei vielä ole, mutta sääriin on tullut sellaisia verisuonia näkyviin ne vähän häiritsee. Ja takapuolen lihaksit pitäisi treenata ettei se katoa.  [Embarrassed]

2499

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: July 03, 2004, 12:37:00 pm »
Entäs kosmetiikka?
Lancome? Joku muu?

May

• Full Member
(No subject)
« Reply #5 on: July 03, 2004, 20:27:00 pm »
Suklaansyönti, mitä siitä? Eikö suklaa ole terveellistä? Vaikkakin aika rasvaistsa. Mä syön suklaata paljon etenkin väsyneenä, en tiedä miksi. Muutakin ruokaa syön väsyneenä enemmän, en tiedä, miksi. En juo kuitenkaan kahvia. Ja kun olen aina väsynyt, syön jatkuvasti suklaata. Eihän suklaa voi vanhentaa? Hui. Tupakkaa en ikinä ole kokeillutkaan, enkä periaatteesta missään tapauksessa halua.

Mulla on ikäkriissi. Olen tuntenut itseni jo kauan hirveän vanhaksi. En ole kovin vanha. Pelkään kai jotenkin. Aika menee niin nopeasti. Tuntuu surulliselta. Mulla on aina ollut sellainen ajatus, että pitää menestyä paljon ja mahdollisimman nuorena. En tiedä, miksi. Olisin halunnut olla parempi.

Palaan aina mielessäni muistoihin ja lapsuuteen, ja tuntuu todella surulliselta. Ihan kuin kuolisi pian vanhuuteen, eikä kerkiäisi tekemään asioita, joita haluaa. Hassua, miten vaikka jostain tuoksusta tai hetkestä voi tulla mieleen menneisyys, kuin salamana.

Mun äidillä on vähän sama juttu kuin Sirulla. Äiti leikkasi ihanan pitkän otsatukan keväällä. Sopii hänen kasvoihinsa. Pitkät hiukset hänellä muuten on, kauniinväriset. Sen jälkeen meiltä ollaan kysytty monta kertaa, olemmeko siskoksia jne. Että miten äiti on niin nuoren näköinen. Tunnen taas itseni mummoksi, kun joku sanoo niin.

Sasu

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #6 on: July 03, 2004, 20:47:00 pm »
Hui, vanheneminen...   [Embarrassed]  

Tänä vuonna tulee minulla 30 täyteen ja kyllä se alkaa todellakin näkymään!

N.vuosi sitten huomasin, ettei peppu pysy enää kondiksessa niinkuin ennen ja että hei-hei-lihasten (ne, jotka heiluu käsivarsissa, kun vilkuttaa    [thum]   ) poissa-pysymisen eteen täytyy tosissaan tehdä töitä.

Ojentajat ja takapuoli ovat siis minun heikko kohtani.

Lasten saaminen ei vanhenna, mutta heidän hoitamisensa kylläkin.
Eli tarkoitan lähinnä sitä ainaista valvomista öisin ja unen puutetta.
Minulla lisäksi rupsahtamiseen on vaikuttanut kova, henkisesti stressaava työ.

Nyt ovat hyvät voiteet siis tarpeellisia.
Mulla on toiminut taivaallisen hyvin Lancomen "Hydra Zen"-voide, stressaantuneelle iholle.
Kun aloitin voiteen käytön, tuntui että teho näkyi jo viikossa. Iho ihan silmissä kirkastui.
Lisäksi aamuin ja illoin minulla on käytössä Lumenen "Little Magic" - täsmähoito juonteille, jossa voide sivellään kynällä ainoastaan juonteisiin, joita on mulla ilmestynyt suupieliin yhdet ja otsaan pari.

Eli minun reseptini on:
-Kuntopyörä
-Puntit
-Etunojapunnerrukset
-100 vatsalihasta päivässä
-Ulkoilu
-Riittävä uni
-Paljon vihanneksia
-Vettä
-Hyvä mieli
ja muutama hyvä ihovoide.

[thumb]

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #7 on: July 03, 2004, 20:54:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt May:
Palaan aina mielessäni muistoihin ja lapsuuteen, ja tuntuu todella surulliselta. Ihan kuin kuolisi pian vanhuuteen, eikä kerkiäisi tekemään asioita, joita haluaa. Hassua, miten vaikka jostain tuoksusta tai hetkestä voi tulla mieleen menneisyys, kuin salamana.

Otin valtuuden tulla kirjoittamaan tänne kun muutamat naiset (mm. May) tulivat tuonne aloittamaani MIESTEN JUTUT (sallittu vain miehille) -otsikkoon. Vuoroin vieraissa siis.

Tuo Mayn mainitsema ilmiö on myös minulle tuttu. Olenhan oikeestikin ikääntynyt, mutta lähinnä vain numeroina   [Cool]  . Sitten tuo toinen ilmiö. Olen myös itse kokenut tuon menneisyyden välähdyksen jonkun ärsykkeen, mm juuri tuoksun laukaisemana. Taidan olla muutenkin samaa maata Mayn kanssa. Suunnittelen mielelläni kaikkea (tekniikkaa, mutta jopa muotia nuorena) ja tykkään tehdä käsilläni (lähinnä tekniikkaa).

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: July 03, 2004, 22:55:00 pm »
Minä en voi käyttää mitään ihme nuorentevia voiteita kun puhkesi tuo allergia pari vuotta sitten kovan tressin jälkeen, kasvojen puhdistuksen kanssa on ongelmia kun mitään en voi oikein käyttää, mutta kerran sitten kokeilin pestä kasvot NIVEA body lotionilla ja se on nyt minun kasvojen puhdistus aine tai ja sekä että Orgon suola joka myös kuorii ihoa samalla kun sillä pesee ja se myös desifioi, ja senjälkeen laitan helokki öljyä, tyhjennän helokkiöljy kapselin kun ensin olen pistänyt sitä neulalla se pitää ihon siloisena ja lisäksi käytän kasvovoiteena tätä NIVEA body lotionia, niistä ei ole tullut allergia oireita, minulla on myös mustan värin allergia en voi värjätä hiuksiani enkä kulmiani kesto värillä, väri huuhteluja voin käyttää. nuorempana en ollut millekkään allerginen.
Minä olen syönyt myös monen monta vuotta myös eri aikoina helokkia, piitä, seleniä, beetakaroteenia, milloin mitäkin, tällä hetkellä syön Selesan Multi Moniantioksidanttia jossa on seleeniä, E-vitamiinia, C-vitamiinia, sinkkiä, B1-vitamiinia,B5-vitamiinia B6-vitamiinia
sekä Bio-Karoteeni+E:tä enkä varmaan saa yli annostusta kun en aina muista ottaa niitä, mutta nyt kun olen näitä syönyt on hiukseni paksummat ja kynnet pitkät ja vahvemmat.   [thumb]

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: July 03, 2004, 23:00:00 pm »
Jossain oli tutkittu että kaakaossa olisi antioksidanttia jos tekee kaakaojuoman rasvattomaan maitoon niin silloin ei tule liikaa rasvaa, kaakao on terveys juomaa nykyään.

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: July 03, 2004, 23:18:00 pm »
Minäkin luulin että teen tässä elämässä jotakin suurta, mutta en sitten tehnytkään, ainakaan vielä, paitsi että olen kasvattanut yksin upean ja viisaan tyttären. Yhdestä asiasta minun täytyy olla itsestäni ylpeä, olen käsistäni erittäin taitava, josta en aina osaa olla tyytyväinen, mutta kun vastaan tulee ihminen joka ei osaa nappia ommella, niin silloin ymmärrän kuinka suuri taito minulla on, osaan myös piirtää jos vain haluan, olen piirtänyt muutaman muotokuvan lyijykynällä, mutta piirrän tosi harvoin, joskus harmitta kun antaa asioiden mennä hukkaan, ja jos en saakkaan enempää aikaan tässä elämässä, mihin pitäisi tarttua?  [idea]

2499

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: July 03, 2004, 23:26:00 pm »
Alunperin lähettänyt May:
[QB]
Aika menee niin nopeasti. Tuntuu surulliselta. Mulla on aina ollut sellainen ajatus, että pitää menestyä paljon ja mahdollisimman nuorena. En tiedä, miksi. Olisin halunnut olla parempi.

May, miten tavallaan kauniisti ja toisaalta surullisesti ilmaisetkaan minunkin ajatukseni.

Piti tehdä niin paljon enemmän. Paljon enemmän. Ja minulla on ikää jo kuitenkin enemmän kuin sinulla, tai monilla täällä, se jo pysäyttää, mahdollisuuksia ei enää kaikkeen ole.

Kuin salamana, tosiaan, tulee kaiken maailman muistoja, ajoilta jolloin olin vielä tosi kaunis, ja VAPAA tekemään mitä tahdoin. Nyt on tuo poika, pian kolmevuotias ja olen täällä ulkomailla --- tavallaan jumissa. Vaihtoehdot on oikeastaan siinä, että yrittää pärjätä täällä ulkomaisena kaivaten niitä omia paikkojaan ja juttujaan, sitä että sai olla joku, jolla on historia, nimi ja uskottavuus. Täällä on kaikki pitänyt luoda alusta uudestaan, enkä ole vielä niin pitkällä kuin Suomesta lähtiessäni siellä olin, en tietenkään.

Mulla on täällä hyvä mies, mutta jos se jonain päivänä päättää lakata olemasta hyvä mies, niin siinähän sitten olen, tavallaan koditon.

Ja vaikka en edes menisi näihin miesasioihin, silti on kova kaipuu niihin aikoihin, kun ei tarvinnut peilin edessä huokailla ja työstää, jotta näyttäisi joltain...

Nauttikaa nuoruudesta ja kauneudesta, nyt kun sitä meillä vielä on! Minullakin, vaikka rypistyminen ja rupsahtaminen on todellakin alkanut.

Nyt olisi vielä kiva kuulla, jos täällä oikeasti on joku muukin, joka tunnustaa, että parhaat päivät on auttamatta ulkonäön osalta ohi, ja kertoo, että ei sillä väliä!

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #12 on: July 04, 2004, 12:05:00 pm »
No minulla ainakin on päässä jo muutama harmaa hius ja sielläkin, mutta mitä sitten, sitten vaan on se kuuluu asiaan ja kun en voi värjätä allergian takia hiuksia niin olkoon, minulla on muuten paksu ja kaunis tukka, onneksi en ole permanentti aineelle allerginen, siis minulla on kiharoita niistä en osaa luopua, suoran tukan kanssa alan näytämään ennen aikaisesti mummulta,
en minä ainakaan jaksa tressata ryppyjen tulemista, sitten kun tulee niin tule, mutta mies pitäisi löytää (en kyllä ole etsinytkään) rinnalleni ihmettelemään elämän ihanuuksia ja ihmeellisyyksiä ja jakamaan ajatuksia   [smlove]

Olen 46v. pian, ja vapaa kuin taivaan lintu, jota en kyllä osaa hyödyntää ja se tietysti johtuu raha pulasta jos olisi rahaa vähän enemmän lähtisin Turkkiin ja ostaisin sieltä asunnon ja jäisin nauttimaan merestä vuorista auringosta mutta millä eläisin siellä, no pitää etsiä se mies  [Roll Eyes]  ja laittaisin sinne putiikin pystyyn, no jaa, höpö höpö täällä mä van yksin höpötän  [thum]

2370

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: July 04, 2004, 01:09:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Manne:
Nyt olisi vielä kiva kuulla, jos täällä oikeasti on joku muukin, joka tunnustaa, että parhaat päivät on auttamatta ulkonäön osalta ohi, ja kertoo, että ei sillä väliä!

Ei ne ole koskaan   auttamatta ohi! Vuosia tulee meille kaikille: ei kukaan välty siltä, että ulkonäkö muuttuu. Sitten eletään vaan uutta kautta elämässä. Ja ennen kaikkea se asenne on tärkeä: kuinka suhtautuu itseensä. Ikä paperilla voi olla toinen kuin omassa mielessä/asenteessa. Joku nuori voi olla hyvin 'vanha'. Siis kaikki on siitä asenteesta kiinni, kuinka näkee itsensä ja hyväksyy ulkoisen vanhenemisensa. Mieli pirteänä, nuorena ja tyyli ennen kaikkea (no ei tietenkään mihkään ylilyönteihin, mutta hyvällä maulla). Ei esim vaatetuksessa, meikissä, kampauksessa saa ruveta ajatteleen, etten minä voi, kun jo tämän ikäinen: tietenkin voi jos se istuu omaan tyyliin.

Tuosta ulkonäön hoitamisesta tulee mieleen yksi hyvin tärkeä alue: kaula!
Naiset hoitavat kasvoja, mutta kaula useinkin unohtuu. On nuorekkaita naisia kasvoiltaan, mutta kaula paljastaa. On esim. tehty kasvoleikkauksia. En tiedä tehdäänkö niitä myös kaulaan. Kun tuosta Silviasta on nyt ollut puhetta, hänen kosvoleikkauksistaan, ja katselin noita kuvia: kiinnitin kaulan epäsuhtaan huomion kasvojen ryppyjen kanssa.

Vartalossa ovat tärkeät juuri nuo Sasun mainitsemat hei-hei lihakset eli allit: puntteja vaan nostelemaan!

Tervellinen ruokavalio! Niin ja muistakaa juoda vettä: se myös vaikuttaa ihoon: iho tarvitsee kosteutta. Iho pysyy sileämpänä. Ja se vaikuttaa aineenvaihduntaan. (Kannattaa lukea: http://www.kutri.net/) Joka päivä popsin muutaman mantelin: niissä on sitä Katrinkin mainitsemaa hyvää rasvaa sekä vaikuttaa ihoon, kynsiin, hiuksiin.

Liikunta! Ainakin kävelemään ja sitten ne allipuntit heilumaan!

Kosmetiikka tietysti kuuluu asiaan: sillä autetaan jo paljon.
Minulla on tuo Sasun mainitsema Lumenen 'Little Magic' myös ollut nyt käytössä: siinä on vaan yksi vika: kuluu nopeasti!
Hyvät silmänympärysvoiteet/geelit ovat must-juttu!
Ja sitten tietenkin oman ihon mukainen voide: kuivan ihon koskeuttaminen on a ja o.

Hivenaineet ja vitamiinit menevät minulla samaan tahtiin kuin Sirullakin eli liikaa tuskin saan, kun ne aina välillä unohtuvat: mutta sitä sanotaankin, että kun ruokavalio on kunnossa, voivat nuo olla sitten kuuriluontoisia. Ja ihan hyvä elimustön kuormituksellekin pitää pausseja. Tiedän tapauksia liikasyönnistäkin: niillä ei parane leikkiä, vaikka ovatkin usein luontaistuotteita. Kohtuus kaikessa. Ja suunnitelmallisuus: valmisteissa pitää katsoa, ettei tule päällekkäisyyksiä ja mitkä eivät sovi samaan aikaa otettavaksi ja mitkä varastoituvat elimistöön. Voi käydä niin, että kun ottaa yhtäaikaa, tuotteet kumoavatkin toistensa vaikutuksen.
Ja sitten hyvin tärkeä asia: coca-cola sisältää fosforia joka syö kalkkia! Se paljon varoitettu osteoporoosi!

Eivät parhaat päivät ole koskaan auttamatta ohi! Tulee vain uudenlaisia hyviä päiviä hieman auttaen ja hyväksyen, mutta ei lannistuen. Ja mihin kukin tyytyy: mikä on kenenkin pointti.

Niin ja geeneillemmehän emme mitään voi, kuten Siru: hän on saanut hyvät geenit (ja ilmeisesti Maykin). Minä olen myös siinä suhteessa onnellisessa asemassa.   [Smile]

1958

• Guest
(No subject)
« Reply #14 on: July 04, 2004, 10:13:00 am »
MANNE sinulla on varmaankin ihana pieni miehen alku, nauti elämästä hänen kanssaan niin kauan kuin hän on pieni, ja kasvata hänestä hyvä mies, lapset kasvaa niin nopeasti isoiksi ja lähtee kotoa, niinkuin minunkin tyttöni joka on nyt 18v. ja muutti pois,
minulla ei ole miestä eikä edes mies ystävää, kun sellaista sopivaa ole löytynyt, nyt niinkuin aloittelen uutta elämää kun tyttö hoitelee itse omat asiansa, nyt alkaa minun elämäni jos terveenä pysyy, mutta en oikein tiedä mistä aloittaisi, on niinkuin vähän pyörällä päästään kun tyttö oli vasta 4v. ja yht äkkiä hän onkin muuttanut pois omaan kotiin, sitä miettii että ai näinkö tässä kävi,     [Confused]      edelleen tietysti olen tyttöni tukena, mutta se on erilaista, hän touhuaa omia asioitaan enkä aina tiedä missä mennään, se minua vähän harmittaa että ne yhteiset illat kun istuimme ja juttelimme ja paransimme maailmaa, on poissa, näemme niin harvoin vaikka asumme ihan lähekkäin, mutta hänellä on nyt oma elämä ja minulla oma.
Niin te muut joilla on pieniä lapsia nauttikaa heidän läsnä olosta, ja ei se elämä ohi ole vaikka vanhenee se on vain erillaista elämää.     [thumb]    
Se mitä olen oppinut ja oivaltanut vuosien varella on minusta hyvä asia, en vaihtaisi sitä nuoruuteen ja tietämättömyyteen. Nyt sitä voi tuolla ihmisten joukossa tyynenä katsella ja ajatella, voi ihmiset älkää ottako asioita niin vakavasti, nauttikaa elämästä ja toisistanne     [thumb]