Author Topic: Ehkäisy ja sen tuomat ongelmat?  (Read 5453 times)

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
Ehkäisy ja sen tuomat ongelmat?
« on: July 10, 2003, 10:41:00 am »
Aloitanpa uuden aiheen. Mitä ehkäisyä käytät ja mitä ongelmia se on tuonut tullessaan? Vai onko?

Rohkeasti juttelemaan vaan!!  [Wink]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

475

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: July 10, 2003, 19:23:00 pm »
Käytin nuorena pillereitä jotka sopivat loistavasti. Ne myös veivät kuukautiskivut pois lähes kokonaan.

Gizi

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: July 11, 2003, 14:19:00 pm »
Minä käytin monta vuotta pillereitä, mutta sitten lopetin pari vuotta sitten. Mulla ei ollut ainakaan mitään ongelmia, paitsi ottamisen unohtelu, mutta kun lopetin niiden syömisen niin paino tippui hieman ja vyötärö keveni huomattavasti. Pillerithän kerää nestettä kroppaan, mikä on todellakin totta. Nyt sit pitäisi aloittaa pilsut uudelleen, mutta en tiedä haluaisinko.. Tietysti vauvoja en halua vielä ja kundikaveri ei pidä ajatuksesta kondomi varsinkin kun ollaan jo aika vakavalla pohjalla..

Emppu

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: July 11, 2003, 14:39:00 pm »
Hmm.... vakavalla pohjalla niin ei käy kondomit...
kyllä ne käy ja hyvin käy kun tottuu....
meillä on vuosien kokemus ja on suunniteltu jotakin muuta tilalle mutta se jäi kun sitten jäikin toteuttamatta!
Kerran eläessäni on ollut pillerit ja muistin ottaa, mutta en tykännyt pumpata itseeni niitä aineita!
Nämä myöskin sisälle työnnettävät kierukat ei oikein innosta, sillä onhan niitä lapsia niistä huolimatta saatu aikaiseksi!
Tämä on sellainen aihe, että joku käy toiselle ja toinen toiselle!
  [Embarrassed]

647

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: July 11, 2003, 15:06:00 pm »
Mä käytän pillereitä vaikka inhoon niitä syvästi. Alkuun eli vuosia sitten kun aloitin olin aivan huulluuden rajamailla (kuin edelleenkin  [Wink]  pilleistä johtuvan masiksen kanssa. Nyt ei enää paha olo kuin kerran kuussa juuri ennen menkkoja, mutta kuten Emppu sanoi kyllä inhottaa lykätä itseensä noita aineita, HYI  [Frown]  
Mutta en usko että mun suhteessani muukaan onnistuisi  [Confused]

647

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: July 11, 2003, 15:08:00 pm »
Suurkiitokset Missisivusten väelle mun soman kuvan lisäämisesä mun profiiliin, kiva vaan kun ei noit värit näy oikein, ompahan vielakin tummempi enkeli   [Wink]

Petra

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: July 11, 2003, 19:09:00 pm »
Pillereitä on tullut kahteen otteeseen syötyä ja nou tänks enimoor...
Ekalla kertaa oli hirveä suklaanhimo koko ajan ja iho ei tykännyt ja toisella kertaa iski niin hirveä masennus päälle, että siitä kesti toipua, vaikka pillerit lopetinkin!
Uskon luonnolliseen ehkäisyyn, en näihin synteettisiin!   [Wink]

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #7 on: July 12, 2003, 10:08:00 am »
No kun itse aloitin täytynee mummelinkin vastata. Itse aloitin nuoruudessani pillereillä vaihtaen merkkiä toisen jälkeen, kunnes luovutin kokonaan, kun eivät todellakaan sopineet itselle eivätkä muut kestäneet äkäistä ämmää? Ja sitä kokeiltiin kaikkea mahdollista, kunnes lapset oli kasassa, päädyttiin lopulliseen ratkaisuun. No problem!!  [Roll Eyes]    [thumb]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: July 13, 2003, 11:43:00 am »
Emppu puhuu asiaa, olen täysin samoilla linjoilla! En ole ikinä syönyt pillereitä enkä syö, tosin lääkärit ei kyllä hirveen innoissaan enää sen jälkeen niitä tyrkyttäneet, kun kerroin, että suvusta löytyy paljon verisuonisairastapauksia...(sydänvikoja, aivoverenvuotoja jne...) Naimisissa olen ollut jo vuosia ja kondomi toimii loistavasti ehkäisynä ja varsinkin sinkkuaikoina se oli ehdoton!

475

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: July 13, 2003, 14:33:00 pm »
Minulla ei ollut ikinä mitään oireita niistä pillereistä, mutta ne olivatkin kovin matalaoktaanisia. Ei välivuotoja tai päänsärkyä tai masennusta. Vain positiivisia kokemuksia. Ekalla yrittämällä löytyi sopiva merkki. En koskaan tiennytkään olevani onnekas, kun kaikki meni niin helposti.

Sugar

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: July 15, 2003, 10:12:00 am »
Olen käyttänyt samaa pillerimerkkiä viisi vuotta, hyvin sopivat eikä mitään sivuvaikutuksia. Menkat tulee säännöllisesti, lähes kellonajan tarkkuudella mikä on todella mahtavaa koska oma kiertoni oli todella sekava ja epäsäännöllinen.  

Aikaisemmin kokeilin puolen vuoden verran toista merkkiä, hirveästi tuli turvotusta ja mielialanvaihteluita. Olinkin tosi yllättynyt, kun tästä nykyisestä merkistä ei ole koitunut mitään hankaluuksia. On myös auttanut tosi hyvin kuukautisten aikaisiin vatsakipuihin, jotka olivat mulla niin pahoja, että jouduin kulkemaan kaksinkerroin ja jäämään koulusta pois. Pillerittömänä kautena jouduin popsimaan roppakaupalla gynen määräämiä särkylääkkeitä.

Olen päässyt aika vähällä, sillä monet joutuvat kokeilemaan useita pillereitä eikä mikään tunnu sopivan...

475

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: July 15, 2003, 15:11:00 pm »
Sugar, onkohan meillä ollut samanmerkkiset pillerit vai valmistetaankohan enää ollenkaan niitä Mummelinaikaisia... no täällä ei ehkä saa mainostaa.

Gizi

• Full Member
(No subject)
« Reply #12 on: July 22, 2003, 10:02:00 am »
Niin, minä en huomannut käytön aikana mitään ongelmia, mutta niin kuin kirjoitin et kun lopetin pilsujen syömisen niin hoikistuin aika paljon. Nyt on sitten aloitettava syömään uudestaan pilsuja tietysti rakkaan poikaystäväni takia, mutta myös siksi että sen jälkeen kun lopetin pilsujen syönnin kuukautiseni ovat tulleet miten sattuu. Nytkään niitä ei ole näkynyt kolmeen kuukauteen. Olen käynyt lääkärissä ja yrittänyt vaikka mitä mutta ei. Onko muilla tällaisia ongelmia. On aika stressaavaa kun ei tiedä.. Vaikka käyttäisi muita ehkäisykeinoja niin pitää pelätä, että ollaankohan sitä kohta pienen paaperoisen vanhempia. Ei mulla kyllä sitä mikään vastaan olisi, mutta ehkä ei vielä kun suhde ei ole vielä niin vakaalla pohjalla. menipäs taas jaaritteluks..
Jees! Mut kertokaa vinkkejä jos on jotain kotikonsteja miten sais mensut takaisin! -tack-

Petra

• Full Member
(No subject)
« Reply #13 on: July 22, 2003, 11:50:00 am »
Mensut saa takaisin -yllätys, yllätys- hormoneilla, joita saa lääkäriltä. Sinun iässäsi ei menkkojen pitäisi olla enää noin epäsäännöllisiä.. Että lääkäriin vaan.

Toiseksi minä en ymmärrä naisia jotka syövät pillereitä miestensä takia! Mä en ainakaan tunkisi itseeni hormoneita kenenkään muun kuin itseni takia..   [Roll Eyes]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #14 on: July 22, 2003, 13:25:00 pm »
Miesten takiahan niitä juuri syödään, miksi kukaan itsensä takia söisi? Eihän yksinään ole raskaudenpelkoa! Pelkkiin kuukautiskipuihin niitä ei kannata ottaa, siihen on muita lääkkeitä.