quote:
Originally posted by kaaporantanen:
Henna: älykkyys ei takaa empaattista ja välittävää luonnetta. Oli Hitlerkin huippuälykäs.
Kuinka mukavaa että rinnastat minut Hitleriin. Veikkaanpa että et kovin paljoa tiedä empaattisuudestani ja välittämisestäni. Sovitaanko siis että jätetään tuollaiset henkilökohtaisuuksiin menevät asiat tällä kertaa.
Se on nyt vaan niin, että olen kasvanut kesät maalla mummolassa lehmien kanssa enkä osaa asennettani sen takia muuttaa. Lehmät olivat elinkeino ja kyllä ne aina ennemmin tai myöhemmin teuraaksi joutuivat. En myöskään lähtisi rinnastamaan eläimiä ihmisiin.
Lähinnä minua tässä rassaa se, että vaadit muitakin ihmisiä toimimaan vakaumuksesi mukaisesti. Mielestäni ketään ei pidä väkisin muokata samaan muottiin minkä mukaan itse toimii, jokaisella on oltava valinnanvapaus. Jos minä olen valinnut olevani lihansyöjä en halua kenenkään vegaanin tulevan urputtamaan minulle, kuinka raaka ja tunteeton ihminen olen kun syön viattomia eläimiä joita on julmasti kidutettu. Vastavuoroisesti minä en mene urputtamaan suoraan esimerkiksi niille, jotka tupakoinnillaan pilaavat terveytensä ja hengitysilmani mm. ravintolassa. No okei, lähitutuille (esim. poikaystävälle) saatan asiasta joskus mainita mutta en silti pakota heitä muuttamaan elintapojansa sen takia että minä olen asiasta eri mieltä.