Author Topic: Hyviä hampaidenvalkaisumenetelmiä, hampaiden vaalentaminen, hampaiden vaalennus  (Read 11234 times)

NWO

• Full Member
Ai sulla on menossa Suu Seksikkääksi -projekti?  :-*

kannatan tällaisia suuseksiprojekteja kyllä.  :-*
Tempus omnia destruit.

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
Se on hauska kuinka ahdasmielinen Suomi vielä näissä asioissa on. Katsoin juuri erään videon Iranista. Siellä plastiikkakirurgiasta on tullut statussymboli, jolla näytetään että on rahaa laittaa ulkonäköön. Siellä jotkut teinitytöt pitivät nenässään laastareita, koska koittavat sillä tavalla huijata, että olisivat muka jo käyneet nenäleikkauksessa. Musta se on jo sitten toinen ääripää. Nenälaastari vastaa Vuittonin laukkua. naurattaa

Libanonissa rintojen suurennukset ja nenäleikkaukset ovat suosittuja high schoolin valmistumislahjoja.

Lähi-idän yläluokassa on maailman kauneimmat naiset tällä hetkellä.

eikös noi naiset mene jonnekin haaremeihin? miehet, joilla on rahaa, osoittavat, että mun huorat on käyneet nenäleikkauksessa.

mutta kohta voi olla laastareita muuallakin kuin nenässä, kun obama alkaa pommittamaan.

Sun pitäisi käydä joskus esim. Dubaissa niin ymmärtäisit kulttuuria paremmin. Arabinaiset eivät ole niin kevytkenkäisiä kuin eurooppalaiset, vaan he ovat yleensä neitsyitä naimisiin mennessään. Sen lisäksi ylivoimaisesti suurimmalla osalla miehistä on vain yksi vaimo.

hullumai

• ELITE MEMBER
"Sun pitäisi käydä joskus esim. Dubaissa niin ymmärtäisit kulttuuria paremmin. Arabinaiset eivät ole niin kevytkenkäisiä kuin eurooppalaiset, vaan he ovat yleensä neitsyitä naimisiin mennessään. Sen lisäksi ylivoimaisesti suurimmalla osalla miehistä on vain yksi vaimo" ;D

Siis taa kommentti ei voi olla talta vuosisadalta?!
Onhan eurooppalaisissa naisissakin kaikenlaisia naistyyppeja. Monessa arabinaisessakin asuu varmaan kevytkenka, mutta eihan se nyt vaan ole SOPIVAA, voi hyvanen aika. Sitten on pakko tyytya naihin vanhanaikaisiin kuvioihin. Varmasti monelle se sopiikin, kun ei muusta tiedata tai ei haluta muuttaa. Kuvio sopiikin varmasti ihmisille, jotka oikesti haluavat jatkaa maansa perinteita ja kulttuuria.
Se mita miehiin tulee...onko vaimo neitsyt vai ei avioon astuessa, ei kylla pitaisi olla mitaan tekemista sen kanssa, etta otetaanko yksi vaimo vai useampi. Muutenhan miehenkin tulisi olla neitsyt avioon mentaessa!
 xmas

NWO

• Full Member
sehän juuri onkin sitä miesten dominoimaa yhteiskuntaa, kun naiset menee neitsyinä naimisiin.
Tempus omnia destruit.

Julkkikset Team

• Administrator
Pitäisköhän tämä keskustelu siirtää johonkin muuhun aiheeseen. Hienosti ollaan taas saatu hampaiden valkaisustakin seksiväittely.  ;D

En ole väittänytkään, että vaimojen määrällä on tekemistä neitsyyden kanssa. Sanoin että yleensä ollaan neitsyitä ja yleensä on vain yksi vaimo. Korjaa jos joku mun tiedoista on väärä.

tipe

• New Face
  • *
Olen käynyt hammaslääkärillä ja hän oli myös sitä mieltä, ettei hampaideni vihlonta voi oikeastaan johtua muusta kuin valkaisusta. Vihlontaa ei ole ilmennyt ennen valkaisua ja valkaisun jälkeen vihlonta on ollut kovaa.  :eek:

Julkkikset Team

• Administrator
http://www.poliklinikka.fi/?page=9324042&id=0259622

Jos viitsit lukea artikkelin läpi, niin siellä käytiin läpi oikeita syitä mistä vihlonta voi johtua. Valkaisun kivut eivät voi jatkua useita päiviä, vaan hampaissasi tai ikenissäsi on joku vika. On täysin mahdotonta arvioida nettikeskustelussa asiaa. Ehkä harjaat hampaitasi mekaanisesti liian kovaa, hampaissasi on hiusmurtumia tai hampaittesi juuripintojen kiille on hyvin kulunut. Nämä kaikki voivat olla mahdollisia vihlonnan aiheuttajia. Hammaslääkäri valitsi nyt itselleen helpoimman tien ja ehkä myötäli sinua, eikä viitsinyt selvittää todellista syytä. Sun kannattaa lukea toi artikkeli läpi ja selvittää itsellesi vihlonnan todellinen syy, koska sulla ei voi olla esim. valkaisuainetta hampaissasi viikkojen jälkeen valkaisusta. Mutta kuten totesin, nettipalstoilla on täysin mahdotonta määrittää asiaa. Täällä voidaan vain spekuloida asioilla näkemättä suutasi.

Jarde

• ELITE MEMBER

NWO

• Full Member
fluori on rotanmyrkkyä.
Tempus omnia destruit.

tipe

• New Face
  • *
Luin kyllä artikkelin läpi. Mistäs tiedät, ettei valkaisu aiheuttanut minulle vauriota hampaisiin? Kerroin vain totuuden mukaisesti, että vihlontaa ei ole ollut ennen valkaisua koskaan ja valkaisun jälkeen hampaitani on vihlonut kovaa. Johtui sitten valkaisusta tai ei, näin minulle kävi. Aikamoista sattumaa, jos valkaisu ei ole mitenkään olllut ainakin osasyyllisenä tähän vihlontaan.
Heti valkaisun jälkeen kipu oli niin kovaa, etten pystynyt olemaan normaalisti. Onneksi sentään siitä päivästä kipu on helpottanut edes jonkun verran. :morning  Ja ikävä kyllä värikään ei pysynyt minulla samana, kuin viikon verran ja sen jälkeen tummu lähes samaan, kuin ennenkin. Lähtötilanne oli väri 3 ja lopputulos oli 1. Viikon jälkeen väri oli kuitenkin 2.    >:(

Julkkikset Team

• Administrator
Luin kyllä artikkelin läpi. Mistäs tiedät, ettei valkaisu aiheuttanut minulle vauriota hampaisiin?

Siitä koska valkaisulaserin teho on niin pieni, ettei se pysty vaurioittamaan hammaskiilteen pintaa noin lyhyessä ajassa. Hammaskiille on kovin ihmisestä löytyvä aine ja sen vaurioittamiseen tarvitaan sitä erikseen varten kehitetty todella suuritehoinen laserpora.

Vihlontaa voi esiintyä valkaisun jälkeen, mutta pitkäaikaisen vihlonnan syy on kyllä jossain artikkelissa esiintyvistä syistä. Ja mä luotan ton hammaslääketieteen lisensiaatin tietoon mistä vihlonta johtuu. Sitä en tietenkään tiedä oletko elämäsi aikana käyttänyt kotivalkaisuita, jotka tuhoavat hammaskiilteen ja haurastuttavat sen lopulta läpinäkyvämmän näköiseksi. (Jos lähtötilanteesi oli niinkin valkoinen kuin kolme, niin hyvin todennäköistä)

Edelleen vaikeaa sanoa mitään sen tarkempaa, kun kaikki perustuu pelkkään spekulointiin. Sen kuitenkin tiedän, ettei valkaisulaserin tehot riitä alkuunkaan hammaskiilteen varioittamiseen.  :)

tipe

• New Face
  • *
Mulle on nyt kuitenkin kaksi hammaslääkäriä sanonut, että jotkut dentiinikanavat on voinut jäädä auki, kun on valkaistu hampaita ja siitä voi johtua vihlonta. Sanoivat kyllä senkin, että yleensä ne menee kiinni, mutta mun kohdalla ne on sitten voineet jäädä auki. Ketuttaapahan kumminkin.  voivoi

Julkkikset Team

• Administrator
Kyllä ne yleensä juuri menevät kiinni. Tuossa on jotain lisätietoa vihlontaan:

http://www.gaba.fi/htm/739/fi_FI/Vihlovien_hampaiden_hoito.htm?Subnav=&Subnav2=HypersensibleTeeth&Article=24258

tipe

• New Face
  • *
Mun mielestä tossa artikkelissa ei kyllä sanota myöskään, etteikö valkaisu voisi joissakin tapauksissa aiheuttaa pysyvääkin vihlontaa. Valkaisun aikana sitä valkaisuainetta meni myös mun ikeniin ja ien meni siitä kohtaa valkoiseksi ja se osa lähtikin ikenestä pois, että en sitten tiiä, voiko siitä johtua..

Julkkikset Team

• Administrator
Mun mielestä tossa artikkelissa ei kyllä sanota myöskään, etteikö valkaisu voisi joissakin tapauksissa aiheuttaa pysyvääkin vihlontaa.

Pysyvään vihlontaan on aina joku syy. Syyt vihlontaan käytiin läpi juuri tuossa artikkelissa. Se että hampaaseen on kohdistettu muutama minuutti valoa ei voi olla se syy, vaan sen on pakko olla silloin joku todella harvinainen dentiinikanavien sulkeutumishäiriö tms. Pystyn vaan spekuloimaan, mutta en antamaan täysin varmaa vastausta.