Author Topic: Hyviä hampaidenvalkaisumenetelmiä, hampaiden vaalentaminen, hampaiden vaalennus  (Read 11234 times)

Lady23

• New Face
  • *
Olisiko teillä kertoa minulle hyviä hampaidenvalkaisumenetelmiä? Omat hampaani ovat varmaan luonnostaankin vähän kellertävämpää laatua, mutta tarvitsisin nyt sellaisen ihmekeinon jolla saisin hampaitani valkeammaksi eikä se saisi maksaa kamalasti.Millaisia kotona tehtäviä konsteja olisi? Laittakaa kaikki keinot kehiin vaan mitä tiedätte!  

Hanni

• V.I.P. MEMBER
Re: Hyviä hampaidenvalkaisumenetelmiä
« Reply #1 on: February 16, 2005, 10:52:04 am »
Hei, mäkin olisin kiinnostunut tästä aiheesta. En löytänyt tuota käytyä keskustelua (tai en päässyt sivulle)...  :(
Niin makaa kuin petaa.

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #2 on: February 16, 2005, 19:00:46 pm »
Paras valkaisumenetelmä on tällä hetkellä laserilla tehty valkaisu. Se tuhoaa vähemmän hampaita kuin muut menetelmät ja on kuitenkin tehokkain.

Suomessa: http://www.hollywoodsmile.fi

kirck

• Guest
« Reply #3 on: February 27, 2005, 22:42:12 pm »
Tämä ei ole nyt ihan varsinainen hampaiden valkaisu , mutta laitan tämän kuitenkin.
Olen ostanut lähes kaikkia valkaisevia hammastahnoja kaupasta ja sellainen kuin Denivit express White on ollut paras ja toiminut minulla ainakin hyvin. Tosin minulla ei ole kauheasti tummentumia , mutta ne vähät lähtivät viikossa :o

Lady23

• New Face
  • *
« Reply #4 on: March 05, 2005, 22:41:21 pm »
Minulla on nyt koekäytössä sellainen valkaiseva hammastahna kuin Rembrandt. Olen käyttänyt sitä nyt varmaan noin reilun viikon ja mielestäni muutosta on tullut.Pesen tällä hammastahnalla aamuin illoin hampaat.En tiedä kuinka paljon täällä saa mainostaa, mutta itse ostin sitä Sokokselta ja hinta oli reilun kympin.

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #5 on: March 07, 2005, 12:45:27 pm »
Kävin itse ihan tavallisessa valkaisussa ja voin sanoa että rahani menivät hukkaan.... :( :(
Suuhygienisti olisi voinut kertoa, että tämänlainen valkaisu ei poista kuin tummentumat ja mulla kun ei tummentumia ollut niin hänen olisi pitänyt kieltäytyä tekemästä ko. valkaisua... mutta oli varmaan helppo höynäyttää tyhmää asiakasta: miksei hän voinut tehdä mulle sitä 600 e maksavaa kristallivalkaisua, joka kuului myös heillä tehtäviin hoitoihin? Kun tarkoitus oli valkaista eikä poistaa tummentumia. Nyt maksoin 200 e ja jäi paha mieli, enkä näytä enää naamaani kyseisessä paikassa. Mutta kaikkea se Saike kokeilee ja sit valittelee... :D
Eli kuka lähtisi kanssani Viroon teettämään laservalkaisua??

Shakira

• Full Member
« Reply #6 on: March 07, 2005, 19:23:39 pm »
Itselläni on tehty hammaslääkärillä ihan perinteiset muotit, jotka maksoivat noin 250 euroa, ja niihin sitten ostetaan aina valkaisugeeliä, joka ei maksa käytönnössä mitään (noin 20 euroa kolme putkiloa). Tyytyväinen olen ollut, eikä kyllä tule pitkällä tähtäimellä kalliiksi, muotteja kun voi käyttää vuodesta toiseen uudestaan. Mitään "tummentumia" minulla ei ole ikinä ollut, koska en polta, joten muuttivat siis "oikeasti" hammasluun väriä. :-*

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #7 on: March 07, 2005, 20:39:55 pm »
Noi muotit on viimeisin mitä suosittelen. Niitä saa pitää pitkään suussa, vahingoittaa hammasta ja teho ei pääse lähellekään samaan kuin ammattilaisen tekemissä menetelmissä.

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #8 on: March 07, 2005, 20:44:34 pm »
Tällainen löytyy myös Suomesta:

http://www.bocca.fi/hampaatvalkoisiksikristalli.html

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta pidän tuota vaihtoehtona sitten kun hampaidenvaalennus on ajankohtaista.

Luin kerran tosta valkaisumenetelmästä. Noin vahva vetyperoksidi tuhoaa hampaita pitkän aikaa. Ihmettelin silloin, että miten noin hampaita tuhoavalla menetelmällä voidaan Suomessa edes tehdä valkaisuja! En itse menisi missään tapauksessa.

Shakira

• Full Member
« Reply #9 on: March 07, 2005, 21:15:20 pm »
Noi muotit on viimeisin mitä suosittelen. Niitä saa pitää pitkään suussa, vahingoittaa hammasta ja teho ei pääse lähellekään samaan kuin ammattilaisen tekemissä menetelmissä.

Jaaha... hammaslääkärit ei sitten ole alansa ammattilaisia vai? Ei se nyt hirveästi ole vaadittu jos kolmena tai neljänä yönä joutuu niitä suussaan pitämään muutaman vuoden välein.  Vahingoittavat hammasta varmasti jonkun verran, mutta itselläni ei ainakaan ole ongelmia ollut. Jotkut sanovat, että vihlovat yöllä, mutta itselläni ei ole ollenkaan tällaisia kokemuksia...

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #10 on: March 07, 2005, 21:23:44 pm »
Jaaha... hammaslääkärit ei sitten ole alansa ammattilaisia vai?

Mistä sä taas ton keksit? Ihme tapa laittaa sanoja jonkun suuhun. :-\ Tottakai hammaslääkärit ovat hammasalan ammattilaisia. Kerroin vaan eri menetelmien eroista, koska tiedän niistä hyvin paljon enemmän kuin perushammaslääkäri tai perussuuhygienisti. Suomessa käytettävät hampaidenvalkaisumenetelmät ovat suurelta osin vanhanaikaisia, tehottomampia ja hampaita tuhoavia. Tottakai lääkärit suosittavat sulle menetelmää, jonka voivat itse tarjota ja jonka tuntevat.

Shakira

• Full Member
« Reply #11 on: March 07, 2005, 21:30:12 pm »
Juurihan kirjoitit, että muottien teho ei pääse samalle tasolle kuin "ammattilaisten" tekemissä valkaisuissa.. en minä mitään ole keksinyt...

Julkkikset Team

• Administrator
« Reply #12 on: March 07, 2005, 21:34:30 pm »
Niin kirjoitin. Jos käytät muotteja, niin silloin itse valkaiset hampaasi. Esteettiseen hammashoitoon keskittyneet ammattilaiset eivät valkaise muoteilla. Se että joku hammaslääkäri tai suuhygienisti vääntää sulle muotit ei ole hampaidenvalkaisua vaan muottien tekoa. Käytät sitten itse muotteja omatoimiseen hampaidenvalkaisuun.

Sini

• Guest
« Reply #13 on: March 10, 2005, 20:38:33 pm »
Mä sain noilla muoteilla ja valkaisuaineella hampaat todella valkoisiksi, mutta ne eivät toimi kaikilla. Mulla on luonnostaan aika valkoinen hammaslaatu, joten ilmeisesti siksi valkaisi mun hampaat niin hyvin, tosin mulla käy valkaisusta pelkkä hammaskiven poistokin [cool] Mutta hampaat kyllä vihloivat koko kuurin ajan, ja eräs tuttavani ei saanut samalla aineella oikeastaan mitään tuloksia, koska hänen hammaslaatunsa on paljon kellertävämpi. Mutta jos Hollywood hymyn haluaa, niin laser ja kristallivalkaisu taitavat olla paras vaihtoehto.

kirck

• Guest
« Reply #14 on: March 10, 2005, 22:02:54 pm »
Luin kerran tosta valkaisumenetelmästä. Noin vahva vetyperoksidi tuhoaa hampaita pitkän aikaa. Ihmettelin silloin, että miten noin hampaita tuhoavalla menetelmällä voidaan Suomessa edes tehdä valkaisuja! En itse menisi missään tapauksessa.

voi olla , että vihlominen johtu tuosta vetyperoksidista..