Author Topic: Irtoripset  (Read 4971 times)

Jennie

• Full Member
Irtoripset
« on: December 30, 2004, 00:58:00 am »
Olisiko hyviä vinkkejä irtoripsien suhteen? Olisi kiva laittaa sellaisia irtoripsikimppuja bilemeikin lisäksi, mutta toistaiseksi en ole saanut niitä pieniä ripsikimppuja koskaan kiinnitettyä niin että ne pysyisivät tai yleensäkin näyttäisivät hyvältä. Yleensä ne menevät ihan vinksalleen jo kiinnitysvaiheessa ja hetikohta tippuvat pois. Sellaisia "kokonaisia" ripsiä en ole kokeillut.
Ei ole muuta pelättävää kuin pelko itse

2831

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: December 29, 2004, 14:32:00 pm »
Kannattaa mennä kosmetologille! Itse menin kerran ottamaan irtoripsitupsuja ja ne kestivät jopa pari viikkoa. Pitää ehdottomasti mennä uudelleen!  [thumb]

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #2 on: December 31, 2004, 00:19:00 am »
Harjoittelu tekee mestarin!

NoooRa182,5

• New Face
  • *
Re: Irtoripset
« Reply #3 on: February 25, 2005, 14:25:17 pm »
irtoripsiä on todella vaikea laittaa yleensäkin jos lähtee bilettää...eli jätän ne yleensäkin pois sit kokonaan..mutta haluaisin kyllä kokeilla niitä irtoripsitupsuja..koska minulla on todella lyhyet ripset ja ei todellakaan mitenkään tuuheat.... :(

DaisyF

• Guest
« Reply #4 on: February 25, 2005, 14:33:15 pm »
Itse irtoripsiä on aika hankala laittaa kunnolla paikallee, mutta tosiaan harjoitus tekee mestarin ja lopputulos on harjoituksella kyllä sen vaivan arvoinen! :-* [love]

Itse käytän irtoripsiä ainoastaan todella erityisissä tilaisuuksissa, juuri tuon hankaluuden vuoksi. ;)

Jonayla

• Guest
« Reply #5 on: February 25, 2005, 19:23:01 pm »
Itse laitan joskus bilettämään mennessä yksittäisiä irtoripsitupsuja, niillä saa kivasti näyttävyyttä ja ovat helppo laittaa itse.  :-*

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #6 on: May 23, 2005, 15:26:36 pm »
Minä en ole koskaan irtoripsiä käyttänyt, kun ei ole ollut tarvetta!!!! ;D
Miten ihmeessä ne oikein laitetaan, näyttää todella vaikealta puuhalta!!!!? ::)
Joissain kuvauksissa voisi olla kiva kokeilla irtotupsuja tuomaan lisää syvyyttä katseeseen.... :)
Kosmetologit laittavat ns. kestoripsiä, mutta eivätkö ne vahingoita omia ripsiä!!? En ainakaan raaskisi omiani pilata!

Sini

• Guest
« Reply #7 on: May 23, 2005, 15:35:23 pm »
täällä on myös yksi kenellä on kyllä peukalo keskellä kämmentä kun noita pitäis laittaa...Muakin kiinnostais tietää meneekö omat ripset pilalle?

Maana

• Full Member
« Reply #8 on: May 23, 2005, 15:43:58 pm »
Myös yksi irtoripsifani ilmoittautuu!!! varsinkin jos joku tietää noista kestoripsistä niin infoa, kiitos!!!

Mulla oli yo- juhlissani irtoripset, oli kuulemma tosi hyvän näköset eikä edes luonnottomat. Tosin innostuin käyttämään myös iltariennoissa jolloin eivät sitten tahtoneet oikein pysyä enää paikallaan..  ;D mutta tekee kyllä ihmeitä katseelle.. eivätkä edes ole kovin vaikeat laittaa, vähän vakautta käteen ja sitten pinsettien avulla onkin hyvä asetella paikalleen  :-*

Mulla oli kiinni ripsiliimalla, enkä huomannut että olisi kovastikaan haitannut omia ripsiä, en tiedä mitä sitten jos liimaa menee niihin ja joutuu kovasti kiskomaan..  :-\

Riikka

• V.I.P. MEMBER
« Reply #9 on: May 23, 2005, 20:25:06 pm »
Oon muutaman kerran kokeillut irtoripsiä (vaikka omat ripset ovat kyllä aika pitkät..), niillä saa kyllä silmistä näyttävämmän näköiset! Ekalla kerralla en oikein saanut ripsiä pysymään paikalla, mutta harjoitus tekee mestarin myös tässä asiassa.  :-*

Sini

• Guest
« Reply #10 on: May 23, 2005, 22:07:55 pm »
Jos joku olisi niin ystävällinen että neuvois ihan tarkkaan miten noi ripset laitetaan, koska kerran kokeilin enkä saanut niitä pysymään kyllä millään

Aulinha

• Junior Member
  • **
« Reply #11 on: May 24, 2005, 08:23:54 am »
Jos joku olisi niin ystävällinen että neuvois ihan tarkkaan miten noi ripset laitetaan, koska kerran kokeilin enkä saanut niitä pysymään kyllä millään
Ripsien kiinnittäminen on välineurheilua alkaen liimasta. H&M:n ripsillä kyllä pärjää (esim) mutta se paketin liima on ihan surkeaa. Kannattaa siis panostaa siihen liimapuoleen niin ei tarvitse miettiä pysyykö räpsyttimet mukana iltariennoissakin.

Kiinnitys tapahtuu seuraavasti (tai ainakin mä itse teen näin): Meikki valmiiksi ensin (luomivärin laittaminen ripsien kiinnityksen jälkeen suttaa ripset pahasti eli sitä kannattaa välttää). Ota ripset pinseteillä paketista (noin keskeltä ripsistä kiinni. lattapäiset pinsetit on kaikkein parhaimmat tähän tarkoitukseen). Sitten kunnon liimaa kohtuudella irtoripsien kaariosaan (siis siihen mistä ne ripset on kiinnitetty), odota hetki jotta liima hieman kuivuu ja siten tarttuu paremmin (märkä liima vain leviää ympäri silmäluomea). Kiinnitä ensin keskikohta pinsettien avulla ja sitten liu'uta etu ja takareunat ripsien tyveen. Mä yleensä vielä laitan pinsettien "väärällä" päällä ylimääräisen liima kerroksen ripsien tyveen, jotta pysyvät varmasti.

Varoitus: jos menee poskelleen (ja yleensä menee parin ensimmäisen kerran aikana) meikin joutuu tekemään uusiksi ja siten onkin jo omat ripset liimassa ja se on vähän kökköä.

Mä yleensä ostan ripseni stokkalta (liimakin on sieltä) koska tarvitsen kunnolliset erinäisiin esiintymisiin. Jos haluan laittaa "siviili" ripset, käyn anttilasta hakemassa vaaleanpunaisen paketin numero 4 (en muista merkkiä). Ripsien merkistä viis kunhan liima on kunnollista. Mulla on pysynyt ripset kiinni moitteetta yo menetelmällä jopa hillittömässä sateessa viimekesänä.

tinka

• Guest
« Reply #12 on: May 24, 2005, 18:25:46 pm »
Varoitus: jos menee poskelleen (ja yleensä menee parin ensimmäisen kerran aikana) meikin joutuu tekemään uusiksi ja siten onkin jo omat ripset liimassa ja se on vähän kökköä.

Tämän episodin olen minäkin kokenut.. Kyllä potuttaa kun koko meikki menee pilalle, ja on vaikea aikaansaada uutta vastaavaa kun nihkeää liimaa on ympäri silmien  :1crazy: Tämän vuoksi en ole uskaltautunut viimeaikoina edes kokeilemaan keinoräpsyttimiä. Joskus nuorempana osasin paremmin laittaa tekoripset paikoillensa ja pysyivät hienosti jopa mainitussa vesisateessa. Vakaampi käsi kaiketi  ;)

Makeup Artist

• Guest
« Reply #13 on: May 24, 2005, 21:36:58 pm »
On  totta, että liimaan kannattaa panostaa. Itse käytän lateksista valmistettua liimaa, joka haisee juuri siltä  ??? mutta on kuivuessaan erittäin joustava ja kumimainen. Tosin aika moni on sille allerginen juuri tuon lateksin takia.

On myös tärkeää että ripsirivi on oikean pituinen, ne yleensä tuppaa olemaan liian pitkiä, jolloin niitä voi leikata, mutta muista leikata oikealta puolelta! Siltä puolelta jolla on pitempiä karvoja eli ulkonurkasta. Itse asetan ripset tällä tekniikalla:

1. Liimaa paletille tai vastaavalle
2. Ota pensseli jossa varsiosa on kapea.
3. Kasta pensselin "väärä pää" liimassa
4. Vedä ohut liimaraita tekoripsen kaareen
5. Anna kuivua n. 20 sekuntia
6. Aseta tekoripset niin lähelle omia ripsiäsi kuin mahdollista (aloita sisänurkasta)
7. Ota taas kapeavartinen pensseli (muista pyyhkiä vanha liima paperiin!  ;D) ja painele väärällä päällä tekoripsen kaarta ihoa vasten
8. Yritä olla räpyttelemättä hetken aikaa.

Voilá!

Saike

• ELITE MEMBER
« Reply #14 on: May 25, 2005, 13:52:12 pm »
Kiitos neuvoista, mutta en kyllä uskalla yrittää!! Voisin mennä kosmetologille laitattamaan kestoripset!! Vaikka omat räpsyttimeni ovatkin aivan hurmaavat [love], haluaisin silti lisää näyttävyyttä niihin!!! :o