Author Topic: aineenvaihduntaa kiihdyttävät ruoka-aineet?  (Read 5861 times)

Maebel

• New Face
  • *
aineenvaihduntaa kiihdyttävät ruoka-aineet?
« on: October 12, 2004, 21:41:00 pm »
moips! voiskos joku kertoa mulle ruoka-aineita, jotka kiihdyttää aineenvaihduntaa ja auttaa pitään painon kurissa. Ainoa, minkä tiedän on vihreä tee. Sen ainakin pitäis auttaa, voiko joku vahvistaa tiedon? Sit sellasii ruoka-aineita, jotka on hyväksi kuivalle iholle? Tietysti vihannekset ym. mut jotain erityisesti?

nupsukka

• New Face
  • *
Re: aineenvaihduntaa kiihdyttävät ruoka-aineet?
« Reply #1 on: February 23, 2005, 12:30:29 pm »
tiedän ainakin ettei kannata juoda kahvia eikä tupakoida...
kannattaa juoda vaan paljon vettä niin se poistaa kuona-aineet kehosta,
kuivasta ihosta en tiedä varmasti... mutta toi vesi-juttu toimii myös finneihin...

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #2 on: February 23, 2005, 15:26:51 pm »
Tossa topicissa on keskusteltu laihduttamisesta aika kantaakin ottavasti

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php?topic=1237.msg32623#msg32623

Shakira

• Full Member
« Reply #3 on: February 23, 2005, 15:30:16 pm »
tiedän ainakin ettei kannata juoda kahvia eikä tupakoida...

Kyllä minulla kahvi ainakin kiihdyttää aineenvaihduntaa...!

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #4 on: February 23, 2005, 15:37:55 pm »
Tietysti kiihdyttää. Yhdistelmä kofeiini, aspiriini ja efedriini on erittäin käytetty maailmalla laiduttajien ja fitnessmallien keskuudessa. Suomessa efedriini on laitonta.

maya

• Full Member
« Reply #5 on: February 23, 2005, 16:04:38 pm »
kofeiini kiihdyttää aineenvaihduntaam kuten myös toi vihreä tee. liikunta suorituksen jälkeen ei kannata heti mennä popsimaan ruokaa sillä aineenvaihdunta ja rasvanpalaminen jatkuu liikuntasuorituksen jälkeenkin. ;D onhan noita sit jotain luontaistuotteita kun vaan tietäs mitkä toimii. onko kellään mitään kokemuksia näistä luontaistuotteista joiden pitäisi lisätä aineenvaiduntaa ja polttaa rasvaa?

kirck

• Guest
« Reply #6 on: February 25, 2005, 22:13:14 pm »
Kuulin , että rasva ei pala niin hyvin jos juo kahvia . Kofeiini lisää insuliinin tuotantoa.
Parsa ainakin poistaa nesteitä. Kun syöt 6 kertaa päivässä pieniä annoksia ja juot paljon vettä niin luulisi aineenvaihdunnan kiihtyvän :-\

kirck

• Guest
« Reply #7 on: February 25, 2005, 22:22:08 pm »
Vihreä tee piristää ja tekee hyvää :D  Ananas poistaa nesteitä.    Ladyfit lehdessä oli myös greipin hyvistä vaikutuksista rasvan palamiseen ja aineen vaihduntaan.  Jenkeillä tehdyn tutkimuksen mukaan puolikas greippi ennen ruokailua auttoi laihduttamisessa huomattavasti. Ryhmä joka ei syönyt greippiä laihtu keskimäärin 0,6 kg ja ryhmä joka söi greippejä laihtui keskimäärin 1, 4 kg viikossa.   Itse litkin Natur greippi-ananas mehua tarpeen mukaan.

Annami

• Guest
« Reply #8 on: February 25, 2005, 22:57:05 pm »
Joo, minun piti jo aikaisemmin täällä manita tuosta ananaksesta: purkki ananasta aamuisin tai aamupäivällä välipalaksi!  :)

Jonayla

• Guest
« Reply #9 on: February 26, 2005, 09:36:41 am »
Juuri edellä mainittu vihreä tee ja ananas toimivat hyvin, samoin se, että juo vettä tarpeeksi, että nesteet kiertävät. Itse en vaan voi sietää purkkiananasta, siinä on ällö peltinen sivumaku, senpä takia syönkin tuoretta ja samaa linjaa suosin kaikessa muussakin ruokavaliossa, myös kaikki vihreä eli salaatti yms sopivat hyvin.

karin

• Full Member
« Reply #10 on: February 27, 2005, 14:52:41 pm »
Joo, minun piti jo aikaisemmin täällä manita tuosta ananaksesta: purkki ananasta aamuisin tai aamupäivällä välipalaksi! :)

saattaa käydä pidemmän päälle vaaralliseksi tuo purkki ananasta päivässä!!!!

kaikkea säilykepurkkiruokaa tulisi käyttää kohtuudella sillä siitä materiaalista saattaa kuitenkin liueta jotain itse säilykkeeseen. Ystävälläni meni suu "rikki" todella pahasti, eikä pystynyt syömään moneen viikkoon mitään, ja kun asiaa tutkittiin, syyksi paljastui jokapäiväinen ananaspurkkiateria. Tuoreen suosiminen kannattaa aina!

Annami

• Guest
« Reply #11 on: February 27, 2005, 15:16:40 pm »
No, hyvä puoli asiassa on kohdallani ollut, että tuo säännöllisyys ei oikein toimi käytännössä kuitenkaan. Ehkä noin kolmena, neljänä päivänä tulee syötyä tuota ananasta. Pitääpä tutkia: onko saatavissa lasipurkeissa ja millaiset valikoimat tuorehedelmätiskillä on! (Purkki vaan on niin helppo ja edullinen valinta)

No, yleensä kyllä suosin tuoreita hedelmiä ja vihanneksia!
Intouduin vaan tuosta ananaksesta, kun tv:ssä oli kerran mies joka söi todella purkillisen joka aamu ja kertoi sen hyvästä vaikutuksesta: Myös muualtakin olen kuullut ananaksen hyvästä vaikutuksesta.

karin

• Full Member
« Reply #12 on: February 27, 2005, 16:10:12 pm »
No, hyvä puoli asiassa on kohdallani ollut, että tuo säännöllisyys ei oikein toimi käytännössä kuitenkaan. Ehkä noin kolmena, neljänä päivänä tulee syötyä tuota ananasta. Pitääpä tutkia: onko saatavissa lasipurkeissa ja millaiset valikoimat tuorehedelmätiskillä on! (Purkki vaan on niin helppo ja edullinen valinta)

joskus oli kaupoissa ainakin Dolen (?, tai joku vastaava) ananaksia, jotka oli muovipurkkiin pakattu, markkinoitiin ns. jälkiruokana tai jotain, mutta hinta oli ainakin korkeampi kuin peltipurkkisäilykkeissä. Parasta ananas olisi tietenkin tuoreena, mutta siinä on aina oma vaivansa  :nanner:

Gizi

• Full Member
« Reply #13 on: March 01, 2005, 02:33:41 am »
Minä kannatan myös ananasta!
Jos on ollut tiedossa joku "isompi" tanssikeikka niin olen syönyt paaaaljon ananasta suoraan purkista. Se on toiminut mulla ainakin loistavasti.
Olen myös ottanut tavaksi juoda ananasmehua lasillisen päivässä. Tämä on minulle todellakin haastavaa koska en ole mikään ananaksen ystävä. Minä kun juon muutenkin vain ja ainoastaan vettä, en kahvia, en teetä, en limuja, en mehuja..

Minulla kyllä on aikas hyvä aineenvaihdunta muutenkin, mutta onhan se kroppa joskus kuitenkin turvonnut ja sekaisin.

Minä en myöskään ennen syönyt aamulla mitään ja nyt olen kuukauden ajan syönyt aina mysliä, leipää tai puuroa aamuisin niin vatsa toimii huomattavasti paremmin. Ei aamupalan syöminen nälkää pidä poissa, mutta vatsan kunnossa ja olon parempana.  :)

Maebel

• New Face
  • *
« Reply #14 on: October 04, 2005, 21:07:25 pm »
Kiitos paljon, noilla pitäis kyllä pärjätä :)

Ostin itse nyt tuollaista CLA strong-öljyä luontaistuotekaupasta. Pitäisi kiihdyttää rasvan palamista ja auttaa lihaksia kiinteytyyn. Mulle eräs ihan aikuinen nainen sitä suositteli, sanoi että toimii todella hyvin. Voin tänne raportoida parin viikon päästä, että näkyykö tuloksia(kuulemma näin nuorella näkyy jo parin viikon kuluttua)