Author Topic: Hiusten suoristaminen?  (Read 6822 times)

Sari

• Full Member
Hiusten suoristaminen?
« on: July 23, 2004, 10:39:00 am »
Tarvitsisin vinkkejä luonnonkiharoideni kurissa pitämiseen..
Jos löytyy kohtalotovereita niin kertokaa ihmeessä miten pidätte hiuksenne hallinnassa?

Minulla on tällaiset paksut laineikkaat hiukset ja saan se suht'koht suoraksi föönaamalla ja käyttämällä reilusti muotoilutuotteita.
Mutta auta armias jos ilma on vähänkin kosteampi, kampaus muttuu puskamaiseksi alta sekunnin ja pörhöttää joka ilman suuntaan   [Mad]  

Onko suoristusraudoista tms.. apua?

Jaako

• Full Member
(No subject)
« Reply #1 on: July 23, 2004, 10:52:00 am »
Tuttu juttu!

Osta hyvät teflonpinnoitetut suoristusraudat (siis HYVÄT!) ja homma luistaa! Tukka näyttää ihan "normaalilta" käsittelyn jälkeen.

Käytä lämpökäsittelyn kestäviä aineita suoristuksen yhteydessä. Suoristuksen jälkeen voi sitten kihartaa ja laitella kampauksia.

maya

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: July 24, 2004, 00:07:00 am »
itse kärsin luoononkiharista hiuksista kaksikymmentä vuotta. kuukausi takaperin ajattelin repäistä oikein kunnolla ja otin hiustensuoristu******nentin CHI menetelmällä. idea on sama kuin kestovärissä, eli permanentti kasvaa pois. itse olen ollut todella tyytyväinen tulokseen.

May

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: July 24, 2004, 15:36:00 pm »
Viitsitkö kertoa, mikä on tuo CHI-menetelmä, maya?

kirck

• Guest
Re: Hiusten suoristaminen?
« Reply #4 on: February 16, 2005, 22:58:02 pm »
CHI menetelmällä suoristetaan hiukset silittämällä ja se jättää hiukset erittäin hyvännäköisiksi sileiksi ja kiiltäviksi. Colorion Oy tuo maahan CHI:tä ja saat numeron varmasti tiedustelusta , sieltä he kertovat kampaamot , jotka tekevät CHI suoristuksia. Sen verran tiedän , että se menetelmä todella toimii ja se on jenkkien suosituin suoristus menetelmä. Se tehdään täysin ilman ammoniakkia joten hius ei räjähdä auki. Olen itse kampaaja ja käytän päivittäin CHI vaalennuksia ja punavärejä , mutta en ole itse vielä päässyt kokeilemaan tuota suoristusta.   Toivottavasti tästä oli  apua teille pörröisitä hiuksista kärsiville :).

Mary

• Full Member
« Reply #5 on: February 20, 2005, 12:18:14 pm »
No vastaanpa sitten uudestaan kun viestini katosi. Tuo CHI-menetelmä on kyllä aika kallis, luonnonkiharat saa suoriksi pienemmälläkin rahalla; oikeat tuotteet kampaamosta (suoristusvoide, hiuskiinne ym.) esim. Osiksen suoristusvoide on toiminut minulla, sitten keraaminen suoristusrauta, joka tekee parempaa jälkeä kuin teflonpinnoitetut.

kirck

• Guest
« Reply #6 on: February 22, 2005, 11:52:09 am »
Tottakai se on halvempaa joka aamu tehdä suoristus raudoilla ja voiteella. En tiedä itse miltä tuntuu kun on "pörröiset hiukset" , mutta luulisin , että suurin osa ihmisistä haluaa helposti suorat ja sileät hiukset.  Permanentti muuttaa lopullisesti hiuksen rakenteen , eli se käsittely ei lähde kulumallakaan pois hiuksista.

Mary

• Full Member
« Reply #7 on: February 22, 2005, 10:55:14 am »
Paljon tuo menetelmä suurinpiirtein maksaa?

kirck

• Guest
« Reply #8 on: February 25, 2005, 22:44:42 pm »
En osaa yhtään sanoa :-\ ..

Jonayla

• Guest
« Reply #9 on: February 26, 2005, 09:42:33 am »
Keraamiset suoristusraudat on hyviä, mutta en suosittele niiden käyttöä päivittäin. Toinen on tuo suoristuspermanentti, joka voi toimia vähän aikaa tai sitten ei. Itselläni on aivan piikkisuorat hiukset ja toivon aina, että ne olisivat taipuisemmat, koska niitä ei voi laittaa oikein mitenkään, kun eivät pysy. Muutaman kerran permanenttiäkin on kokeiltu huonoin tuloksin, hiukseni olivat jo parin viikon jälkeen taas melkein yhtä suorat, kampaajat tätä aina ihmettelivät, kun menin hiuksiani näyttämään. Luultavasti tämä johtui siitä, että hiukseni pinta on niin lasimainen, että vahvakaan permanenttiaine ei sitä jostain syystä pysty kunnolla rikkomaan, ja lopputulos on sitten tuo.  :( Väärä hoito ei ollut syynä, sillä olen itsekin opiskellut parturi-kampaajaksi.

kirck

• Guest
« Reply #10 on: February 27, 2005, 22:31:22 pm »
Onko sulla Jonayla luonnostaan noin vaaleat hiukset?   Vika on ollut varmaan tekijässä. Monet laittavat hyvin miedolla aineella vaaleaan hiukseen , syystäkin pelkäävät palamista.<Valittu aine on ollut liian mieto tai rulla liian iso.kahden viikon päästä hius sulkeutuu ja rakenne muuttuu pysyväksi.  Niinkuin varmaan tiedät ;) Olen kuullut hyvää palautetta tuon CHI:n pysyvyydestä. 

Janina90

• New Face
  • *
« Reply #11 on: January 03, 2006, 18:47:47 pm »
Olen yrittänyt etsiä täältä kampaamoa missä tehdään tuo kyseinen chi- suoristus mutta ei ole vielä tärpänny!! JOs se kerran tekee noin hyvää ja pysyvää jälkeä niin se on tehtävä, koska olen lopen kyllästynyt kiharoihini! :) :(

Janina90

• New Face
  • *
« Reply #13 on: January 09, 2006, 14:46:46 pm »
missä eri paikoissa tehdään.???? :/ :)

kirck

• Guest
« Reply #14 on: January 10, 2006, 16:50:19 pm »
missä eri paikoissa tehdään.???? :/ :)
Tuossa ylläolevissa linkeissä on muutama vaihtoehto :)