Author Topic: Makeanhimo ja makeutusaineet  (Read 5546 times)

maya

• New Face
  • *
Makeanhimo ja makeutusaineet
« on: July 04, 2004, 17:54:00 pm »
Niinkuin monella muulla, minullakin on laihdutuskuuri päällä. Ajattelin pistää vinkit jakoon tällaisesta asiasta.

Mitä te teette kun makeanhimo iskee kesken dieetin?  

Adriana

• Full Member
(No subject)
« Reply #1 on: July 04, 2004, 20:48:00 pm »
En ole dietillä, mutta on pakko välttää makeaa kun iho menee muuten huonoksi! Syös makeaa purkkaa esim. sweet mint! laitan vaikka 3 purkkaa suuhun kerrallaan ja pureskelen aktiivisesti... [Smile]  joskus auttaa joskus ei...

May

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: July 04, 2004, 21:23:00 pm »
Mäkään en kyllä ole dietoinut, mutta syö vaan makeaa, jos mieli niin tekee. Joskus pienenä, kun karkkia ei ollut, söin lusikalla siirappia tai hunajaa. Se auttoi. Sitten ihmeteltiin, kun ko. aineita oli niin kadonnut.   [thum]  Nuo ovat niin makeita, ettei niitä kuitenkaan paljoa pysty syömään.

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #3 on: July 04, 2004, 21:41:00 pm »
En oikeen kannata mitään dieettiä, vaan terveellisiä elämäntapoja yleensä, jossa terveellinen ruokavalio ja liikunnan harrastaminen kuuluvat elämäntapoihin. Jos makeanhimo iskee, niin kyllä mä sen jäätelön ostan, kun mieli tekee.

Voihan sitä välillä herkutellakkin, kunhan ei joka päivä. Mutta rasvaiset suklaapatukat ja pullat voi korvata kevyemmillä tuotteilla. Itse herkuttelen myös ananaksella, vesimeloonilla ja mansikoilla  [Wink]

Matu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: July 09, 2004, 20:56:00 pm »
Makeanhimoon mulla auttaa erilaiset myslipatukat, sekä sokerittomat karkit ja limonadit. Myös pakastealtaasta löytyy kevyempiä jäätelöitä, kun viitsii vähän tuoteselosteita käydä läpi.   [Big Grin]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: July 10, 2004, 18:16:00 pm »
Aivan turhaa säännöstellä syömisiään, jollei ole missikisoihin menossa. Elämä on paljon kivempaa kun saa mässätä! Turha stressi pois.

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: July 13, 2004, 17:10:00 pm »
Jostain olen kuullut että kromi olisi hyvä makeanhimon hillitsijä ,mutta tiedäpä tuosta..en ole kokeillut.

Itselläni ei tuo makea ole koskaan ollut se suurin himo, vaan lähinnä joku ruoka (lihottava tietysti..) Pizza tms..
Sorrun useimiten sitten hyvässä seurassa pizzalle..ja kuinka se ottaakin sitten pannuun jälkikäteen vaikka tietääkin ettei satunnainen pizzan syönti maailmoja kaada   [thum]    [thum]

Jennyfer

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #7 on: July 14, 2004, 09:50:00 am »
Samoilla linjoilla Sarin kanssa, makeaan ei ole koskaan ollut mikään kova himo.. Ennemmin kaikenlainen suolainen, esim. sipsit, pizza yms. Mutta eivät ne maailmaa kaada jos joskus hiukan herkuttelee  [Smile]  

Ja jos makeaa tekee mieli niin voin joskus syödä hiukan suklaata, mutta yleensä mieleni tekee enemmän kaikenlaisia hedelmiä niin kuin ananas, viinirypäleet ja mansikat. Ja näin kesällä oman maan mansikat on NAM!!   [Wink]   En myöskään kannata hirveästi mitään dieettejä vaan terveellisiä elämäntapoja, kunnollista ruokaa ja liikuntaa  [thumb]

Eeva

• Full Member
(No subject)
« Reply #8 on: July 14, 2004, 10:24:00 am »
Voi niitä ihmisiä, joilla ei ole makeanhimoa, kateeksi käy   [Frown]  Mulla se on melkein kroonista   [thum]  
Jos ja kun mulle iskee makeanhimo, yritän taltuttaa sitä jollain pienenpienellä suklaapatukalla. Tai marjoilla, joihin laitan makeutusainetta. Kyllä se yleensä sitten helpottaakin. Mutta mitään karkkia tai suklaata en voi varastoon ostaa, ei säily   [Roll Eyes]

Sagio

• THE MASTER OF BEAUTY
(No subject)
« Reply #9 on: July 14, 2004, 13:46:00 pm »

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

2555

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: July 15, 2004, 10:08:00 am »
olen ollut pienestä asti varsinainen karkkihiiri ja namit maistuu ihan milloin vaan,
 välillä tuo himokin iskee!
Mutta nyt olen keksinyt siihen hyvän keinon!Mansikoita, mustikoita ja vadelmia+ rasvatonta piimää/rahkaa ja makeutusainetta, NAM!!!  [love]    [love]  

Toinen hyvä keino on lähteä lenkille, namit unohtuu varmasti!  [thumb]

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #12 on: July 17, 2004, 19:14:00 pm »
Jennyfer: hyvä etten ole yksin ruoanhimoni kanssa   [thum]

mr.sixty

• Guest
Re: makeanhimo
« Reply #13 on: June 07, 2005, 14:53:07 pm »
Mä en ole dieetillä ollut, mutta jos tekee makeeta mieli eikä sitä ole mä juon vettä vaan hirveesti ja toivon että vatsa täyttyy. Tai yritän syödä jotain muuta ja kun on kylläinen olo ei enenään halua niinpaljoositä makeetakaan

Zophia

• New Face
  • *
  • Älä unelmoi elämääsi, vaan elä unelmaasi.
Re: makeanhimo
« Reply #14 on: June 16, 2005, 16:57:51 pm »
Olen kuullut että kun on ollu 2 viikkoa syömättä makeaa ei sitä tee enää mieli. Mutta jos näin käy niin voihan sitä syödä purkkaa, hedelmiä ja marjoja. Ne ei lihota ja on terveelisiä. :)